In acest interval, segmentul de piata a inregistrat o evolutie moderata la nivelul acestor categorii de produse, cele mai mari fluctuatii regasindu-se la nivelul categoriei raceala, gripa si alergii si al celei de produse dermatologice. Daca in cazul celei din urma, s-a inregistrat o scadere cu 13,5 milioane de lei, in cazul produselor cu adresabilitate pentru raceala, gripa si alergii, volumul vanzarilor a scazut de la 132,3 milioane de lei in trimestrul al doilea cu 23,4 milioane de lei.

Totodata, cea mai mare crestere a fost realizata de segmentul de produse analgezice. De la un volum de vanzari de 97,3 milioane de lei in al doilea trimestru al anului, respectiv o cota de piata de 13,4%, acestea au ajuns la vanzari in valoare de 105,1 milioane de lei si o cota de piata de 14,2% in al treilea trimestru.

Conform datelor Cegedim, urmatoarea categorie in topul produselor cu crestere la nivel de volume de vanzari, respectiv cota de piata, se afla categoria Lifestyle OTC, cu 23,8%, cota de piata si vanzari de 176,1 milioane de lei, fata de 23,2% si 168,7 milioane de lei inregistrate in al doilea trimestru al anului. Aceasta este urmata de categoria produselor cu actiune in afectiuni gastrointestinale, cu o cota de piata de 21,6% si vanzari de 159,6 milioane de lei, fata de trimestrul al doilea cand s-a inregistrat o cota de piata de 21,1%, respectiv vanzari de 153,1 milioane de lei.

Iulia Rosian, manager general...
Citeste si: Sanofi Romania: O populatie sanatoasa incepe cu sanatatea personala

Sursa foto: Shutterstock / i viewfinder