Cel mai mare retailer din Romania isi propune, printr-un parteneriat cu Cooperativa Agricola ”Tara Mea”, sa comercializeze in magazinele sale, in termen de trei ani, carnea provenita de la 300.000 de porci crescuti in Romania si hraniti cu furaje ce provin, de asemenea, de pe plan local. Programul Raftul Romanesc a debutat deja, in acest moment Tara Mea livrand 400 de porci in fiecare zi catre reteaua de retail.

Kaufland Romania a inaugurat primul program national pentru carne de porc 100% romaneasca, in parteneriat cu Cooperativa Agricola „Tara Mea” si cu sprijinul Comisiei pentru Agricultura, Silvicultura si al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Denumita Raftul Romanesc, initiativa creste prezenta carnii de porc autohtone la raft in magazinele Kaufland, sprijinind astfel dezvoltarea micilor fermieri romani. Programul sustine in mod durabil dezvoltarea capacitatii de productie interne a carnii de porc si raspunde cu o solutie la faptul ca in Romania, circa 60% din carnea de porc din comert provenea din alte tari.

carne de porc, Kaufland, Tara Mea, Kaufland Romania, Raftul Romanesc, Marco Hosl

”De la o vreme, pe agenda publica pluteste o intrebare: «De ce, in Romania, 60% din carnea de proc din magazinele moderne si traditionale provine din alte tari?» Kaufland Romania s-a decis sa schimbe, in urmatorii doi trei ani, aceasta statistica si vine alaturi de fermierii romani. E primul program national pentru carne de porc 100% romaneasca. Aceasta reprezinta o dubla premiera in Romania. In primul rand creste semnificativ prezenta la raft a carnii de porc romanesti si, in acelasi timp, ofera un sprijin real si atat de necesar pentru fermierii romani. Vom prelua carnea de porc de la peste 50% dintre fermierii romani mici si mijlocii. Doar in cazul in care vom epuiza capacitatea din Romania o sa mai cumparam din Europa. Kaufland Romania le garanteaza fermierilor din cooperativa Tara Mea preluarea integrala a cantitatii in reteaua de magazine, oferindu-le un spatiu de vanzare special amenajat”, explica Marco Hoßl, director general Kaufland Romania.

Raftul Romanesc este primul program national cu circuit complet de la fermier la raft, care creste semnificativ prezenta carnii de porc romanesti in comertul modern in reteaua Kaufland Romania. Programul include peste 50% dintre fermierii mici si mijlocii din Romania si le ofera acestora garantia preluarii integrale a porcilor nascuti si crescuti in tara noastra, precum si sprijin pentru dezvoltare si consiliere.

De asemenea, acesta este si primul program in care o companie de retail deschide un raft dedicat 100% produselor romanesti, incurajand alegerea acestora si implicit economia locala. Raftul Romanesc, prezent exclusiv in reteaua Kaufland Romania, va oferi carne de porc cu provenienta 100% din Romania. Initiativa este structurata pe doi piloni: colectarea carnii de porc de la fermierii romani si schimbarea formatului de hrana a porcilor din program, intr-unul exclusiv romanesc.

”Fermierii romani se coalizeaza intr-o singura cooperativa si reusesc sa implementeze un program, impreuna cu un partener serios, de vanzare a carnii de porc in Romania. Acest lucru deschide orizonturi noi pentru industria de profil din Romania, pentru agricultura romaneasca si putem vorbi despre un moment zero. Daca in 1989 aveam 15 milioane de porci, in 2000 am avut 800.000 si astazi avem patru milioane. Cu acest mecanism de vanzare, in care avem garantata vanzarea carnii de porc in Romania, pe productie romaneasca, pe cereale romanesti, cred ca putem spune ca se restarteaza industria de carne de porc din Romania”, spune Florin Burculescu, presedintele Cooperativei Agricole „Tara Mea”

In cadrul evenimentului de inaugurare a programului, Marco Hoßl (Kaufland Romania), Florin Burculescu (Cooperativa Agricola „Tara Mea”), Alexandru Stanescu (Comisia pentru Agricultura, Silvicultura) si Petre Daea (Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale) au semnat Angajamentul public de sustinere a fermierilor romani prin acest program.

Tara Mea impune fermierilor formatul de hrana naturala

Cand proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland Romania va prelua peste 60% din carnea de porc romaneasca, un volum fara precedent in retail. Astfel, cantitatea preluata de Kaufland va ajunge la peste 300.000 de porci/an. Programul este implementat treptat, iar in prezent, Kaufland Romania deja primeste livrari de peste 400 de porci/zi si creste progresiv, de la o saptamana la alta, urmand ca pana la finalul anului sa dubleze cantitatea.

carne de porc, Kaufland, Tara Mea, Kaufland Romania, Raftul Romanesc, Valer Hancas

”Prin acest program preluam toata cantitatea de carne de porc pe care o poate livra cooperativa agricola Tara Mea. Proiectul este implementat prin intermediul cooperativei agricole, cu care avem deja un parteneriat de succes. Cooperativa a adunat, in acest sens, peste 100 de fermieri mici si mijlocii care se ocupa de cresterea porcinelor, pentru a face posibil acest program. Obiectivul programului este sa ajungem la peste 300.000 de porci livrati pe an pana in anul 2020. Cantitatea, undeva peste 18.000 de tone pe an. Am demarat treptat proiectul, iar azi avem peste 400 de porci livrati pe zi, urmand a dubla aceasta cantitate pana la sfarsitul acestui an si vom ajunge la aproximativ 800 de porci pe zi, adica 150.000 – 160.000 de kilograme de carne pe saptamana, aproximativ 8.500 de tone pe an. Avem obiective setate la finalul fiecarui an: la finalul anului 2018, vom ajunge la peste 180.000 de porci pe an, iar la finalul lui 2019, targetul nostru este de a depasi 250.000 de porci pe an”, precizeaza Valer Hancas, Manager Corporate Affairs si Comunicare Kaufland Romania.

Programul vine si cu o componenta educationala: Cooperativa Agricola „Tara Mea” impune fermierilor parteneri trecerea la formatul de hrana naturala, din furaje ce provin exclusiv din agricultura romaneasca, fara soia, pentru a obtine gustul traditional al carnii de porc romanesti, de calitate superioara in raport cu cea de import.

carne de porc, Kaufland, Tara Mea, Kaufland Romania, Raftul Romanesc, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea

”Romania are peste 2,5 milioane hectare de porumb, fiind prima tara din Uniunea Europeana cu o asemenea suprafata si acest porumb este un furaj exceptional pentru cresterea animalelor si in mod deosebit a speciei suinelor”, explica Petre Daea, ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, prezent la evenimentul de lansare a programului Raftul Romanesc.

Cum functioneaza programul Raftul Romanesc

Prin initierea acestui program, derzvoltat in parteneriat cu Cooperativa Agricola ”Tara Mea” misiunea Kaufland Romania si a partenerilor este de a dezvolta, in mod durabil, agricultura nationala si bunastarea animalelor in lantul de aprovizionare, prin majorarea aportului de carne proaspata provenind din productia interna de porci, de la ferme mici si mijlocii din Romania.

Astfel, pe de-o parte, Cooperativa Agricola „Tara Mea” este responsabila de intregul lant de planificare, coordonare, de livrare a tineretului porcin la exploatatiile de ingrasare, de mentinere a relatiei cu cei peste 100 de mici fermieri din program si de gestionare a volumului carnii. Pe de alta parte, Kaufland Romania garanteaza preluarea integrala in reteaua nationala de magazine a cantitatii de carne proaspata de porc provenite din program, intr-un spatiu de vanzare dedicat - Raftul Romanesc – amenajat special pentru a incuraja clientii sa opteze pentru produse de provenienta locala.

Cumparand carne de porc de pe Raftul Romanesc, consumatorul are garantia ca produsul provine de la ferme autohtone. Mai mult, Kaufland introduce un standard de calitate a produsului romanesc. Astfel, carnea respecta criterii superioare de calitate, ce includ aspecte legate de taiere, greutate, standarde microbiologice si de ambalare.

Profilul pietei locale de carne de porc

  • Potrivit Cooperativei Agricole Tara Mea, Romania producea in anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, productia interna a scazut semnificativ, ajungand in anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar in prezent la 4.460.000 de porci.
  • Pentru a acoperi cererea de consum de pe piata locala, Romania trebuie cel putin sa dubleze productia interna de carne de porc.
  • Datele INS arata ca in anul 2016 productia totala de carne de porc a crescut cu doar 4,6%.
  • Aproximativ 60% din carnea de porc din comertul modern si traditional provine din import.
  • Conform datelor Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale , Romania importa anual cca 230.000 tone porci si carne de porc (cca 30.000 tone porci vii si 200.000 tone carne de porc), cheltuind astfel circa 350 milioane euro pe carnea importata. In acelasi timp, Romania exporta de aproape 60 de ori mai putin – adica circa 4.000 tone carne si produse din carne de porc. Potrivit MADR, in prezent, produsul carne de porc necesita sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din productia interna.
  • INS arata ca cel mai consumat tip de carne din Romania este cea de porc, acoperind aproape jumatate din consumul total de carne, fiind urmata de cea de pasare, cu un consum de 15-20 kg anual si de vita, categorie care reprezinta doar 10% din total.
  • Per total, consumul de carne in Romania este mai mic fata de cel din tarile mai dezvoltate: fiecare roman mananca in jur de 60 de kilograme de carne/an, fata de media europeana de 70-75 de kilograme pe an.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri