Vaporii emisi prin incalzirea stickurilor speciale din tutun genereaza un gust natural de tutun, dar contin cu aproximativ 90% pana la 95% mai putine substante nocive decat fumul de tigara. Comparatia se refera la fumul produs de arderea tutunului unei tigarete de referinta standard 3R4F (aproximativ 9 mg gudron) verusu vaporii proveniti din incalzirea tutunului cu ajutorul glo, avand in vedere cele 9 tipuri de componente nocive recomandate a fi reduse in fumul de tigareta de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii. ”Aceasta caracteristica nu inseamna neaparat ca acest produs este mai putin nociv decat alte produse de tutun”, spun reprezentantii British American Tobacco (BAT).

Lansarea glo de catre BAT vine pe o nisa de piata pe care, pana acum, era prezenta doar compania concurenta, Philip Morris International, care a lansat pe piata din Romania, in noiembrie 2015, dispozitivul IQOS, care se foloseste impreuna cu produsele din tutun denumite ”heets”. IQOS a inregistrat rezultate caracterizate drept ”foarte bune” de catre reprezentantii companiei. Daca in 2016 IQOS a fost comercializat cu precadere online si in Bucuresti, de la inceputul acestui an IQOS este comercializat si in principalele 16 orase din tara. In prezent, aproximativ 100.000 de romani au trecut de la tigari normale la IQOS, potrivit reprezentantilor companiei.

In luna iulie a acestui an, Philip Morris International a anuntat ca va investi 490 de milioane de euro pentru a transforma fabrica de tigari din Otopeni intr-o unitate de productie a rezervelor din tutun care se folosesc impreuna cu IQOS. Mai mult decat atat, compania a precizat ca aceasta investitie presupune si crearea de 300 noi locuri de munca, aditional celor peste 670 de angajati actuali ai fabricii.

Astazi, patru luni mai tarziu de la anuntul initial, prima faza a transformarii a fost finalizata si sunt operationale patru linii de asamblare a ”componentelor” care alcatuiesc produsele din tutun denumite heets. In prezent, sunt operationale patru linii de asamblare a produsului final, urmand ca anul viitor sa fie instalate inca patru. La momentul finalizarii transformarii, vor fi operationale 15-16 astfel de linii de productie.Angajarile au inceput deja, la nivel redus, si au vizat tehnicieni si ingineri.

British American Tobacco...
Citeste si: British American Tobacco deschide primul magazin glo din Romania

glo va fi utilizat impreuna cu Kent Neostiks, stickuri din tutun asemanatoare vizual tigaretelor, dezvoltate exclusiv pentru glo de catre specialisti in tutun. Kent Neostiks vor fi disponibile in trei arome diferite: „Bright Tobacco” (aroma de tutun), „Citric Mix” (aroma de citrice) si „Fresh Mix” (mentol).

Din perspectiva utilizarii, reprezentantii BAT spun ca principalul avantaj al glo este simplitatea: un singur aparat, un singur buton, niciun dispozitiv extern de incarcare si o baterie care, incarcata complet, este suficienta pentru consumul a pana la 30 de Neostiks – stickurile din tutun care se folosesc impreuna cu dispozitivul pentru incalzit tutunul. Dispozitivul glo este disponibil incepand in toata tara, pe www.glo.ro, si in magazinul dedicat din Baneasa Shopping City, Bucuresti. Pretul promotional la prima achizitie a dispozitivului, impreuna cu 10 pachete de Kent Neostiks, este de 200 de lei. Un pachet de Kent Neostiks se va comercializa la un pret comparabil cu cel al unui pachet de tigarete (17 Lei).

„British American Tobacco este liderul pietei de tutun din Romania, cu o cota de piata de 55%, brandul Kent reprezentand circa un sfert din consumul total la nivel national. Lansarea glo in Romania, in premiera in Uniunea Europeana, completeaza portofoliul companiei cu un produs nou, inovator, care are potentialul de a fi semnificativ mai putin nociv decat tigarile traditionale”, a declarat Richard Widmann, Area Director al British American Tobacco Southern Central Europe.

Romania este prima tara din Uniunea Europeana in care British American Tobacco (BAT) lanseaza glo si Neostiks Iin Japonia, unul din zece fumatori a inlocuit fumatul cu glo si Neostiks in Sendai, unul din cele mai mari orase din Japonia si cel in care glo a fost lansat in decembrie 2016. Mai mult, 60% din cresterea de piata a categoriei a produselor care incalzesc tutunul in Japonia se datoreaza glo, odata cu lansarea produsului pe acea piata.

Contrabanda cu tigari: Razboi...
Citeste si: Contrabanda cu tigari:Razboiul nevazut de la granita romano-ucraineana

bat, British American Tobacco, Kent, glo, Neostiks

British American Tobacco isi propune sa ofere fumatorilor adulti o gama de produse cu potential de risc redus fata de tigari. BAT a sustinut acest angajament printr-o investitie de peste 2,5 miliarde de dolari in ultimii sase ani pentru dezvoltarea si furnizarea unor alternative care au potentialul de a fi considerabil mai putin riscante decat tigarile obisnuite. La nivel global, peste 1.500 de oameni de stiinta, ingineri si specialisti in tutun lucreaza in centrele de cercetare si dezvoltare ale companiei. Scopul principal este de a le oferi fumatorilor adulti o gama de produse inovatoare, cu o pondere semnificativa a resurselor de cercetare si dezvoltare alocate solutiilor alternative la fumat care au un potential de risc semnificativ redus.

In plus, BAT a lansat produse inovatoare de noua generatie (produse de vapat si de incalzire a tutunului) pe 16 piete la nivel global, precum Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Coreea de Sud, Rusia, Franta, Italia si Japonia. Ca urmare a succesului acestor lansari, BAT a devenit cea mai mare companie de tutun si produse de noua generatie si cea mai mare companie de produse pentru vapat din lume.

Autoritatile au confiscat 39...
Citeste si: 39 mil. tigari de contrabanda, confiscate in primele 6 luni din 2018