Intr-un context global in care mai mult de jumatate dintre angajatori au dificultati in a gasi candidati pentru joburile pe care le au scoase la bataie, cel mai clar si mai eficient mod de a atrage oamenii potriviti este sa fie pusi in fata unei identitatati organizationale cu care vor sa se asocieze, iar compania sa fie una pentru care sa-si doreasca sa lucreze. Pe scurt, totul se reduce la employer branding, serviciu pe care eJobs, cea mai mare platforma de recrutare online din România, il ofera companiilor, incepând din acest an, prin intermediul noii divizii de business „Brand Your HR”.

Crearea unei strategii coerente a brandului de angajator presupune o serie de pasi si un efort comun, care are ca pioni principali departamentele de HR si Marketing. Cel mai adesea se impune insa si interventia consultantilor externi, care vin nu doar cu avantajul unei experiente punctuale, dar si cu obiectivismul specific unui observator extern al pietei, in ansamblul ei. in acest context, noua divizie de business Brand Your HR lansata anul acesta de eJobs sustine companiile sa isi creeze si sa isi promoveze eficient imaginea de angajator, cu obiectivul de a atrage candidatii care intrunesc cel mai bine profilul „ideal” si care sunt compatibili nu doar cu cerintele din fisa postului, ci si cu tot ce presupune cultura organizationala a respectivului angajator.

Cu o experienta de 18 ani pe piata recrutarii online si o abordare bazata aproape in exclusivitate pe cifre concrete, date statistice si analize detaliate, Brand Your HR propune un model de lucru structurat in cinci etape care, luate separat, definesc pilonii principali ai unui circuit la finalul caruia se afla un brand de angajator coerent, relevant si durabil. Daca prima etapa din acest parcurs complex, despre care am vorbit aici (LINK la primul articol) se refera la auditul si cercetarea de brand, in cea de-a doua faza, specialistii eJobs demareaza conturarea si dezvoltarea strategiei de employer branding.

Este momentul in care, pe baza rezultatelor obtinute in urma auditului si cercetarii de brand, incepe culegerea de informatii la un nivel superior de detaliere si aprofundare a realitatii existente la nivel organizational si a felului in care obiectivul final poate fi atins. „Acum se aplica o serie de instrumente de cercetare cu un grad ridicat de relevanta si acuratete: chestionare 1 la 1, focus grupuri, se dezvolta si se testeaza mesajele de brand, aplicabile pe toate grupurile tinta existente; acestea se regândesc, apoi, atunci când este cazul, in functie de rezultatele obtinute; se identifica acele atribute ale companiei care pot fi recalibrate in gândirea a ceea ce reprezinta Employee Value Proposition (EVP). Adica setul de calitati si trasaturi pe care candidatii si angajatii le percep ca valoare câstigata prin angajarea in cadrul unei organizatii” spune Laura Chiculita, CMO eJobs.

Practic, toti pasii din aceasta a doua etapa a crearii strategiei de brand de angajator tintesc, simultan, atât candidatii, cât si angajatii existenti si se adreseaza acestora printr-o multitudine de componente ale spectrului organizational, de la cultura si valorile companiei, pâna la modul de lucru, comunicarea interna si externa, sistemele de resurse umane (integrarea noilor angajati, oportunitatile de dezvoltare, sistemul de compensatii si beneficii, managementul performantei, programele de motivare si retentie) sau promovarea a ceea ce reprezinta compania in exteriorul acesteia. Tratarea cu minutiozitate a acestor proceduri este esentiala pentru trecerea in faza urmatoare a dezvoltarii strategiei de brand organizational, de aceea niciun detaliu nu poate fi lasat la voia intâmplarii, iar stakeholderii implicati trebuie sa contribuie, in egala masura, atunci când implicarea lor este solicitata: de la specialistii in HR si Marketing (cei care conduc si gestioneaza intregul proces), pâna la top management si angajati.

Pasii urmatori sunt prezentati pe BrandYourHR.ro si vor face subiectul unor articole dedicate.

Setari Cookie-uri