Mattel, producatorul papusilor Barbie si jucariilor Fisher-Pirce, a avut rezultate financiare dezamagitoare in cel de-al patrulea trimestru fiscal al companiei din 2017, cu vanzari in scadere cu 6%, in ciuda faptului ca recent au angajat un CEO care a lucrat la Google. Valoarea de piata a Mattel a scazut cu 45% anul acesta pe bursa americana, scrie CNN.

Hasbro, un alt producator de jucarii foarte cunoscut, a scazut cu 20% de la maximul ultimelor 52 de saptamani atins de actiunile companiei. Scaderea vine in ciuda faptului ca liniile de jucarii Disney Princess, My Little Pony, Transformers si Monopoly sunt asteptate sa aduca vanzari in crestere companiei.

Atat Hasbro cat si Lego sunt puternic afectati de falimentul retailerului traditional Toys "R" Us, Lego anuntand recent chiar si 1.400 de concedieri. Producatorii de jucarii si-au mutat o buna parte din vanzari pe canale online, precum Amazon, insa acestea au preturi reduse si aduc venituri mai mici decat un magazin obisnuit de jucarii.

Singurul producator de jucarii care evolueaza bine este compania canadiana Spin Master, care detine linia super-populara Hatchimals. Actiunile Spin master au crescut cu 60% pe Bursa din Toronto anul acesta.

Ce cadouri prefera sa ofere...
Citeste si: Ce cadouri cumpara romanii in perioada Craciunului

Producatorii de jucarii sunt foarte dependenti de vanzarile francizelor, dar mai ales de popularitatea de moment pe care anumite jucarii o au. Din acest motiv, multe companii din industrie se bazeaza pe filmele de la Hollywood (in special cele pentru copii) pentru a-si creste vanzarile de jucarii licentiate. Hasbro, de exemplu, a rezistat mai bine decat competitia datorita succesului filmelor Disney, care includ si studiourile Pixar, Marvel si Lucasfilm.

Totusi, exista temeri potrivit carora vanzarile de jucarii aduse de lansarea ultimului film Star Wars (The Last Jedi) vor fi mai reduse avand in vedere ca pelicula este mai "intunecata" decat precedentele.

Sursa foto: Shutterstock