La final de 2017, reteaua Kaufland din Romania numara 116 magazine, cu patru mai multe decat la sfarsitul lui 2016. Noile magazine au fost dechise in Cluj-Napoca (noiembrie 2017), Craiova (mai 2017), Brasov (aprilie 2017) si Lugoj (februarie 2017). Tot in acest an Kaufland a inaugurat si primul sau magazin estival amenajat intr-un cort, in statiunea balneoclimaterica Sovata, judetul Mures, care a stat deschis exclusiv pe parcursul verii, pana la mijlocul lunii septembrie 2017. Pana la sfarsitul acestui an financiar (pana in martie 2018), Kaufland Romania va mai deschide magazine in Bucuresti, Buzau si Satu Mare.

”2017 a fost un an bun, in care ne-am consolidat pozitia de lideri pe piata de retail din Romania. Ne dorim sa ne mentinem o dinamica pozitiva in expansiune, mai este loc pe piata, si de aceea vom tine apasata pedala de acceleratie si in perioada urmatoare. In exercitiul urmator vom deschide 10 noi magazine si vom continua investitiile in modernizari. Pentru 2018 am alocat 200 de milioane de euro pentru expansiune si modernizari, un buget dublu fata de anul anterior”, spune Valer Hancas, Director Corporate Affairs & Comunicare Kaufland Romania, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Evolutia Kaufland Romania din 2017 si planurile pentru 2018 nu vin pe fondul unui climat economic si legislativ calm, dar Valer Hancas spune ca intotdeauna exista o solutie.

Valer Hancas, Kaufland, Kaufland Romania

Primul hub de incarcare...
Citeste si: Acesta este primul hub de incarcare rapida pentru masini electrice

”Continuam sa ne adaptam nevoilor clientilor. Investim in continuare in expansiune, iar in paralel in modernizare, intr-un ritm accelerat si pe care ne dorim sa il pastram. In expansiune, am pariat pe adaptabilitate maxima, deschizand primul magazin estival pop-up intr-un cort (Sovata), primul magazin intr-un complex imobiliar (Cluj-Napoca) si am luat decizia de a inaugura si primul magazin intr-un mall (Sibiu). Adaptarea in ziua de astazi este cuvantul cheie. Provocarile vin si pleaca si daca ai un mod de gandire constructiv si orientat spre succes, vei afla ca intotdeauna va exista o solutie pentru orice”, explica Valer Hancas.

Ce a facut Kaufland Romania in 2017?

In 2017, printre momentele importante din evolutia Kaufland Romania se numara finalizarea unei importante etape de modernizare a magazinelor din retea, mai ales in contextul reinnoirii identitatii vizuale a companiei.

”Procesul de modernizare este o prioritate constanta pe agenda noastra, in care investim din dorinta de a asigura o experienta de cumparaturi cat mai bine adaptata nevoilor actuale. 2017 a fost anul in care am dat startul pentru «mall-urile» noastre: am lansat in premiera in Romania un nou concept de open mall pentru galeriile comerciale. Astfel, am amenajat pentru chiriasi un spatiu nou de cumparaturi in exteriorul magazinului, in containere speciale si in interior sub forma de insule deschise. Magazinele cu Open Mall sunt in Bucuresti (Barbu Vacarescu) si Iasi – recent inaugurate. Acestea cuprind si zona de Food Court, care gazduieste restaurante, patiserii si cafenele pentru toate gusturile. Tot in Iasi am inaugurat recent si primele magazine Kaufland din Romania cu pereti exteriori de sticla in zona de Food Court si a galeriilor comerciale, pentru un ambient luminos, deschis, asemenea unui mall”, spune Valer Hancas.

Pe langa un nou design, modernizarea a inclus si simplificarea navigarii prin magazine, prin introducerea unui nou sistem de ghidaj prin pictograme ce semnalizeaza categoriile de produse sau servicii, dar si o noua segmentare a spatiului si rafturilor, cu scurtaturi printre raioane, pentru facilitarea orientarii.

Kaufland ajunge la 120 de...
Citeste si: Kaufland Romania, 120 de magazine. Unde este cel mai nou dintre ele?

Valer Hancas, Kaufland, Kaufland Romania

Kaufland in 2017: Parteneriate cu producatorii locali

La nivel de companie, o alta borna pentru Kaufland a fost proiectul Gradinescu, in care acoperisurile, parcarile si exteriorul magazinelor au fost transformate in gradini urbane pentru comunitate. Astfel, au fost amenajate spatii verzi cultivate cu legume, fructe, arbusti, plante aromatice si flori, care pot fi folosite si ingrijite de catre oricine doreste sa adopte o parcela.

”Proiectul de Gradini urbane comunitare a presupus infiintarea unei retele de noua astfel de spatii, mai intai in Capitala, in care am investit peste 300.000 euro si care practic reinventeaza conceptul clasic de hipermarket, asa cum il stim. De asemenea, pe parcursul anului, ne-am reconfirmat angajamentul de a sprijini producatorii locali. Am investit peste 100.000 de euro in desfasurarea primului program national care ajuta producatorii locali de legume-fructe sa obtina cea mai prestigioasa certificare internationala de calitate si siguranta alimentara, GLOBAL G.A.P. In urma acestuia, peste 60 de legume si fructe romanesti au obtinut certificarea, iar acestea se gasesc deja pe rafturile noastre”, spune Valer Hancas.

Si pentru ca a venit vorba despre producatori locali, este important de mentionat ca retailerul Kaufland Romaniua a continuat in 2017 dezvoltarea sortimentului de produse locale de la raft. In acest sens, Kaufland a inaugurat Raftul Romanesc, program national pentru carne de porc 100% romaneasca, in parteneriat cu Cooperativa Agricola „Tara Mea” si cu sprijinul Comisiei pentru Agricultura, Silvicultura si al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.

Kaufland anunta primul...
Citeste si: Kaufland anunta primul magazin din Romania cu o strategie anti-plastic

Valer Hancas, Kaufland, Kaufland Romania

Potrivit lui Valer Hancas, initiativa creste prezenta carnii de porc autohtone la raft in magazinele Kaufland si raspunde cu o solutie la faptul ca in Romania, circa 60% din carnea de porc din comert provenea din alte tari. De asemenea, Kaufland a lansat si prima marca proprie a retelei, realizata in intregime la nivel local, cu producatori romani – brandul propriu K-Vreau din Romania.

Cand il intrebi ce ar trebui sa se schimbe, din perspectiva fiscala si legislativa, pentru ca activitatea Kaufland Romania sa fie usurata si cum vede evolutia retail-ului in 2018, Valer Hancas aduce din nou in discutie importanta adaptabilitatii.

”Suntem pregatiti sa ne adaptam oricarui scenariu. Ca in orice business, cei care stiu sa se adapteze si pe ce trenduri sa mizeze vor fi cei care vor avea succes. Retailul ramane o piata plina de oportunitati”, conchide Valer Hancas.