Din vara anului 2007, carnatii de Plescoi vor ajunge cu siguranta si pe piata din Spania, deoarece exista o mare cerere pentru acest produs, explicatia fiind numarul mare de romani care traiesc acolo, a declarat directorul SC Tri 94 Prod Com Srl Buzau, Traian Papuc.

"In prezent, producem pe zi circa 300-400 de kg de carnati de Plescoi si pastrama, dar dorim sa ne extindem capacitatea astfel incat sa producem o tona pe zi", a declarat Traian Papuc, citat de NewsIn. Acesta a precizat ca, pentru realizarea acestui obiectiv a investit 350.000 de euro pentru modernizarea unitatii, lucrari care se vor finaliza in 2007.

Materia prima pentru realizarea carnatilor Plescoi, adica carnea de oaie, este asigurata de piata interna, de la producatori din Bistrita Nasaud, Sibiu si Vrancea."Despre reteta carnatilor Plescoi, nu pot sa spun nimic, pentru ca este un secret transmis din generatii in generatii", a spus Traian Papuc.

SC Tri 94 Prod Com Srl Buzau produce carnati de Plescoi, pentru care a obtinut atestat de produs traditional de la Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale (MAPDR). Dupa aderare, directorul societatii, doreste sa solicite Uniunii Europene protectia denumirii produsului.

"Protectia de la Uniunea Europeana se poate obtine doar de la un grup de producatori si acest lucru este destul de greu de realizat, pentru ca nu sunt convins ca asociatii ar putea respecta reteta traditionala", a precizat Traian Papuc.Protectia oferita de Uniunea Europeana se realizeaza in functie de trei criterii, respectiv denumirile de origine, indicatii geografice sau caracteristici traditionale garantate. Un produs protejat poate garanta producatorului un pret bun de vinzare, deoarece atesta o calitate deosebita.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri