17 Ianuarie 2018

Daewoo Shipbuilding negociaza cu partea romana pentru santierul naval Mangalia



Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. a anuntat ca poarta negocieri cu partea romana pentru vanzarea santierului naval Mangalia, informeaza agentia Yonhap, citata de Agerpres, dupa ce statul roman a informat grupul ca intentioneaza sa isi exercite dreptul de preemtiune pentru actiunile pe care grupul sud-coreean le detine la santierul naval Mangalia.

Compania 2 Mai S.A. Mangalia detinuta de statul roman a informat, la data de 5 ianuarie 2018, grupul Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. de intentia sa de a-si exercita dreptul de preemtiune pentru actiunile pe care grupul sud-coreean le detine la santierul naval Mangalia. Acest santier este un joint venture intre Daewoo Shipbuilding si societatea 2 Mai Mangalia, care detin fiecare 51% respectiv 49% din actiunile santierului naval.

Grupul Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. a informat ca poarta negocieri cu societatea 2 Mai Mangalia in vederea ajungerii la un acord, dar nu a oferit alte detalii.

Premierul demisionar Mihai Tudose a anuntat, recent, ca Guvernul incearca sa rascumpere 51% din actiunile detinute de Daewoo la santierul naval Mangalia.

Anterior, in luna noiembrie a anului trecut, Consiliul Concurentei a autorizat tranzactia prin care BV Holding Maatschappij Damen din Olanda preia Daewoo Mangalia Heavy Industries SA si Daewoo Mangalia Human Resources Management SRL. Firma BV Holding Maatschappij Damen furnizeaza servicii de management filialelor din Grupul Damen. Grupul Damen activeaza la nivel international in domeniul in constructiei, intretinerii si repararii navelor.

Cel mai mare producator de nave din lume in functie de carnetul de comenzi, Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) a inregistrat, in 2016, pierderi nete de 2.700 miliarde woni, iar datoria sa este de 27 de ori mai mare decat capitalul sau.

Mai multi angajati Daewoo risca sa fie concediati

Daewoo Shipbuilding a promis ca va concedia 2.300 de angajati si va vinde o parte din activele secundare. Printre aceste active se numara si o serie de subsidiare de peste hotare precum santierul din Romania, Daewoo Mangalia.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA a fost constituita in ianuarie 1997 ca o societate mixta romano-coreeana, cu un capital social de 103,92 milioane dolari, din care 53 milioane (51% din actiuni) apartinand Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. si 50,92 milioane dolari (49% din actiuni) apartinand societatii Santierul Naval 2 Mai Mangalia.



Citeste si