“2017 a fost un an extrem de bun pentru Ivatherm, am inregistrat o crestere globala de 44%, valoric, fata de anul trecut. Cresterea pe piata interna a fost de 22%, iar exportul a crescut cu 268%”, a mentionat Rucsandra Hurezeanu, fondator si CEO al Ivatherm.

In prezent, produsele Ivatherm ajung in 13 tari din Europa, Asia si Orientul Mijlociu, tarile emergente fiind mai accesibile si prioritare pentru companie. Pietele noi vizate in 2017 si 2018 pina in acest moment sunt Arabia Saudita, Filipine, Iran, Qatar, Azerbijan si in negocieri cu alte tari. Inregistrarile produselor in unele tari dureaza cateva luni sau chiar un an.

“Exportul reprezinta in prezent 30% din totalul vinzarilor, dar in citiva ani vom depasi cu mult vinzarile pe piata locala. China este in continuare cel mai mare client al nostru la export. Prima livrare am facut-o in 2015, dar echipa de atunci nu a performat si in 2016 nu am avut deloc vinzari in China. Anul trecut au redemarat cu o noua echipa, motivata si profesionista si rezultatele sunt foarte bune. Romanii ar avea de invatat despre cum si cat se munceste in China. Putem spune ca suntem abia in al doilea an al construirii brandului in China. E o piata foarte diferita de retail, necesita o strategie de marketing si promovare catre marele public. De exemplu, farmaciile in China nu vand cosmetice, iar medicii dermatologi nu prescriu cosmetice”, a precizat Rucsandra Hurezeanu.

Portofoliul Ivatherm contine 48 produse, iar anul viitor vor fi lansate alte 5-6 produse noi.

Cum sa pornesti un business...
Citeste si: Cum sa pornesti un business in industria frumusetii: Reteta...

Provocarile Ivatherm in 2017

“Industria noastra este destul de profitabila, dar dezvoltarea pe piete noi inseamna investitii si suport de marketing important. De ele depinde reusita in piata respectiva, iar aceste investitii se amortizeaza in timp, lent, odata cu cresterea volumelor. E o afacere care cere pasiune, rabdare si multa atentie la detalii”, a spus Hurezeanu.

vanzarile producatorului de dermatocosmetice Ivatherm

Cele mai mari provocari ale Ivatherm in 2017 au fost adaptarea strategiei de promovare la nevoile diferite de pe alte piete si crearea de formule specifice pentru Asia si Orientul Mijlociu. Astfel, consumatorii din Asia vor texturi mai fluide si fara parfum. Acestia au un ritual de ingrijire zilnic in care folosesc 7-8 produse o data, prefera texturile hipoalergenice. Produsele prea bogate si dense, uleiurile nu sunt potrivite in tarile cu clima calda.

“Industria noastra este extrem de dinamica. Suntem intr-o lupta contra cronometru cu competitorii nostrii directi si incercam sa tinem pasul cu tendintele, cu inovatiile si cu nevoile femeii moderne, din ce in ce mai exigenta in alegerile ei.

La 28 de ani, un farmacist...
Citeste si: Un tanar roman lanseaza o linie proprie de produse dermato-cosmetice

Piata de dermatocosmetice din Romania este mica, dar are o evolutie pozitiva. Acum 10 ani femeile nu stiau ca pot intra intr-o farmacie sa-si cumpere o crema hidratanta, iar medicii dermatologi prescriau foarte putin produse dermatocosmetice pentru ingrijirea pielii. Astazi lucrurile s-au schimbat si am motive sa vad viitorul foarte optimist. Cosmeticele din farmacie sunt categoria cea mai dinamica, peste tot in lume, pentru ca pielea sensibila e tot mai frecventa, iar consumatorii cauta siguranta si eficienta in alegerile lor”, a mai spus CEO-ul Ivatherm.

Finantarea cresterii si redimensionarea echipei pentru un volum de munca mai mare sunt in continuare provocarile Ivatherm si in 2018. Compania isi mareste echipa de vinzari si cauta oameni deschisi si adaptabili in alte culturi, carora le place sa calatoreasca si sa negocieze in contexte culturale foarte diferite.