Grupul Floria, care detine sase florarii, magazinul online si depozitul en-gros, a avut anul trecut vanzari de peste 17 milioane lei, cu 70% mai mari fata de anul trecut. Cresterea a venit din dezvoltarea unei noi zone de business, vanzarea in marile retele de retail, care a reprezentat 40% din cifra de afaceri din offline, precum si din extinderea retelei de florarii. Extinderea in offline a insemnat insa scaderea business-ului online, dupa cum au povestit reprezentantii Floria pentru wall-street.ro.

“Anul trecut am dezvoltat o noua zona de business care si-a adus un aport important in cresterea cifrei de afaceri: vanzarea de flori in retailul de tip international key account, zona care genereaza volume foarte mari de vanzare. In momentul de fata putem spune ca prezenta in Carrefour este cea mai importanta si cu un impact major in cifra de afaceri”, a explicat Lacramioara Fabian, director reteaua Floria.

Pe langa Carrefour, Floria vinde flori in Praktiker si Mega Image si se afla in discutii cu alti retaileri importanti. De altfel, vanzarea in retelele de retail este o zona de business pe care grupul mizeaza in acest an, dupa ce in 2017 a generat 40% din vanzarile din offline.

“Este o zona care nu era inca exploatata de noi. Vrem sa atingem toate punctele din offline, pe langa florarii, depozitul engros si evenimente”, spune Lacramioara Fabian.

De asemenea, anul trecut Floria a adaugat retelei doua noi locatii, dintre care una a fost achizitia unei florarii din Otopeni, si planuieste sa se extinda in continuare, in acest moment neavand un plan concret in acest sens.

Daca offline-ul este in crestere pentru grupul Floria, nu acelasi lucru se poate spune si despre zona de online. Floria.ro a reprezentat anul trecut 30% din cifra totala de afaceri a grupului, procent in scadere cu 15% fata de 2016. “A scazut ponderea online-ului pentru ca am deschis aceste linii de business, pe care cumva le privim ca fiind parte din offline, acum inregistram vanzari mai mari in offline si e normal sa creasca in perioada urmatoare”, explica Marina Popescu, director general Floria.ro.

Marina Popescu estimeaza o crestere de 20% pentru floria.ro in contextul in care planurile de dezvoltare din acest an includ marirea bazei de date de parteneri de livrare, care in acest moment numara 130 de parteneri.

Nu in ultimul rand, depozitul en-gros Floria, deschis in noiembrie 2016, a inregistrat vanzari de 7,5 milioane lei anul trecut, iar reprezentantii Floria mizeaza pe o crestere de 40% pentru acest an.

Cum difera clientul din offline fata de cel din online

Pornit initial ca un magazin online, Floria a facut primii pasi in offline in 2015. In doi ani, grupul a ajuns sa detina sase locatii fizice, dintre care doua in centrele comerciale in Baneasa Shopping City, AFI Cotroceni, o florarie in Otopeni, una in Ploiesti si doua stradale, in zonele Campineanu si Dorobanti. De altfel, cele mai mari vanzari se inregistreaza in ultima locatie, care vinde de cinci ori mai mult decat oricare alta locatie.

“Are o suprafata foarte mare, o diversitate foarte mare a florilor, este situata intr-o zona cu trafic destul de bun si conteaza, de asemenea, si veniturile persoanelor din zona. Insa tipologia clientului este diferita in functie de locatie si canal”, spune Lacramioara Fabian.

“Pe online e clar: clientul vrea livrare prompta si ca buchetul sa ajunga in toata tara, in 2 ore. In florarii este clar ca specificul este putin diferit. Daca in online avem barbati preponderent si femei care cumpara pentru familie – mama, socara, matusa - pe offline avem targetul din zona, sunt oamenii care stiu ca la noi gasesc ceea ce isi doresc si vin special la noi. Vorbim de barbati si femei cu venituri medii si peste medii”, explica Marina Popescu.

In ceea ce priveste bugetul alocat de clienti in online vs offline, primul este mai mare din cauza taxelor suplimentare datorate colaborarii cu cei 130 de parteneri din tara. “Pe offline, bugetul difera foarte mult de specificul florariei, daca vorbim de floraria cioncept din Dorobanti clar bugetul este mult mai mare, avem florariile din mall-uri unde targetam alt public, oamenii grabiti si, de asemenea, comanda medie in offline scade pentru ca ei au posibilitatea de a alege si flori la fir, in timp ce in online avem deja buchete predefinite, cu anumite preturi, in offline pot cumpara un singur trandafir”, spune Marina Popescu.

1-8 martie, mai profitabila decat Valentine’s Day

In schimb, bugetul alocat de clientii Floria de Valentine’s Day creste cu pana la 25% mai mult decat intr-o zi normala si ajunge pana la 300 lei. Ziua Indragostitilor este primul eveniment din “careul de asi”, cum numesc reprezentantii Floria perioada februarie-martie, in care vanzarile de flori cresc de pana la 15 ori mai mult decat intr-o perioada normala.

Totusi Valentine’s Day nu reprezinta cel mai “profitabil” eveniment pentru Floria: perioada 1-8 martie aduce incasari mult mai mari. “Comportamentul se schimba, trandafirii nu mai sunt vedetele, clientii se indreapta catre florile de sezon, iar bugetul scade, un barbat trebuie sa ofere flori mai multor persoane, iar comanda medie se apropie de comanda medie din timpul anului, intre 220-240 lei”, explica reprezenantii Floria.

“In perioada 1-8 martie discutam de o perioada mai lunga, sunt mai multe zile in care se realizeaza livrari, avem comenzi inclusiv de tipul corporate, daca e sa o masuram profitabilitatea in procente probabil ca este tot acolo, daca e sa o masuram in valori cu siguranta in luna martie avem varful de vanzare si profitabilitate”, incheie Lacramioara Fabian.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri