Dupa afaceri de peste 5 milioane lei in 2017, producatorul de vinuri Avincis, detinut de familia Stoica, mizeaza pe o crestere a business-ului de 10-15% pentru acest an, dupa cum a declarat Andreea Micu, asociat Avincis, in cadrul Profesionistii in Retail. Care sunt planurile producatorului de vin?

Astfel, dupa ce a bifat in 2017 afaceri de peste 5 milioane lei, din care 20% a reprezentat componenta enoturistica, un procent de pana la 30% din vanzari a provenit din retele de retail, unde Avincis comercializeaza de peste un an brandul Vila Dobrusa, restul provenind din cele peste 700 de locatii HoReCa, principalul canal de vanzare, de altfel.

Pentru anul in curs, Avincis vizeaza o crestere de pana la 15% a cifrei de afaceri, iar pe termen mediu intentioneaza sa echilibreze segmentele de retail si HoReCa ca pondere in business, productie si notorietate.

Printre factorii de crestere ai Avincis, pe care producatorul mizeaza si in acest an, se numara extinderea retelei de HoReCa si a celei de retail. Avincis este prezent in retele de retail de mai bine de un an, desi 2017 a fost primul an full pe rafturile magazinelor din Auchan, Carrefour si Mega Image cu brandul de vin Vila Dobrusa, creat speciat pentru acest segment.

Asociatul Avincis declara ca intentioneaza sa intre si in alte retele de retail, insa admite ca este o provocare destul de mare pentru business: “Produsul de retail trebuie sa fie de calitate, dar sa aiba si un pret competitiv. In retail, consumatorul are o gama variata, cum il facem din acele sute de vinuri de la raft sa ne aleaga pe noi? Aici intervine notorietatea brandului. Pentru consumator este important sa stie ca vinul provine de la producator in care are incredere si e unul de calitate”, spune Andreea Micu.

De asemenea, Avincis se vinde si in magazinele de specialitate, in mediul online, dar si in afara granitelor, in tari precum Anglia, Japonia, Germania, Belgia si, de curand, in Suedia.

Mai mult, producatorul roman intentioneaza sa se extinda si in alte tari, precum SUA sau Canada, insa admite dificultati in ceea ce priveste exporturile: “Sunt conditii foarte drastice la export, sunt foarte multe taxe de platit, iar in momentul in care aceste costuri sunt foarte mari nu mai e rentabil sa exporti pentru ca trebuie sa scazi foarte mult pretul tau de vanzare pentru distribuitori. E complicat, e neovie sa oferim un discount, iar ei sa comande suficiente cantitati astfel incat sa existe un echilibru de ambele parti”, explica Andreea Micu.

Nu ar fi mai profitabil sa renunte la exporturi si sa se concentreze pe piata interna? “Asa as putea foarte bine sa ma concentrez doar pe HoReCa si nu pe retail. Intr-o piata ideala daca am suficienti consumatori si o cerere fluida, mi-ar conveni ca intr-un an sa imi plasez toata productia. Insa pe langa dificultatile ridicate de exporturi, e vorba de a face ceva pentru tara pentru ca indirect prin aceste exporturi crestem in ochii strainilor, niste vinuri de calitate pot creste imaginea Romaniei si brandul de tara. Sigur ca nu e suficient ceea ce fac producatorii, e nevoie si de o poltiica guvernamentala pentru a avea sanse in exterior, dar sunt niste pasi mici care conteaza pentru a repune Romania pe harta viticola a lumii”, considera Andreea Micu.

Componenta enoturistica, 20% din cifra de afaceri a Avincis

Pentru a incuraja enoturismul si a ajuta Romania a capata notorietate in viticultura, Avincis organizeaza si pachete turistice, care cuprind degustari de vin, vizite la crama si in domeniile viticole. Componenta enoturistica reprezinta pana al 20% din business-ul Avincis, iar anul trecut peste 1.000 de turisti au trecut pragul cramei Avincis din Dragasani.

Preturile pornesc de la 70-80 euro pe noapte de persoana si pot creste in functie de numarul zilelor rezervate, activitatile dorite si nivelul cazarii. “Aceasta directie de business creste de la un an la altul, sunt tot mai multi doritori a incerca experiente enoturistice, care sunt tot mai cautate atat in weekenduri, cat si pentru teambuildinguri, pentru diverse workshopuri si seminare”, spune Andreea Micu.

Planurile de viitor ale Avincis in aceasta zona include cresterera numarului de straini care viziteaza domeniul Avincis prin realizarea de parteneriate cu agentii de turism din strainatate, precum si extinderea serviciilor turistice in timpul saptamanii. “Enoturismul este important pentru noi pentru ca ofera un contact direct al consumatorulu cu vinurile noastre. Cei care ne calca pragul devin clienti fideli. Mai mult, formarea acestor pachete turistice, in care sa fie incluse degustari de vin, vizite la crama, vizite de alte regiuni viticole poate sa contribuie si la cresterea turismului in Romania, dar si la cresterea imaginii de producator de vinuri”, spune asociatul Avincis.

Tendinta in piata de vin: reintoarcerea catre consumul de vin local

In ceea ce priveste productia romaneasca, asociatul Avincis considera ca piata locala a evoluat foarte mult, au aparut noi crame, cele vechi s-au extins si si-au diversificat portofoliile si nu in ultimul rand au inceput sa produca vinuri de calitate, ce pot fi comparate cu standardele de calitate internationala.

De altfel, evolutia se vede si in comportamentul de consum al romanului care a inceput sa renunte la vinurile din import si este tot mai interesat de soiurile autohtone. “Cred ca s-ar putea face niste campanii la nivel guvernamental prin care sa se incurajeze consumul intern. In ultima vreme insa am observat tendinta romanilor de a se reintoarce la brandurile romanesti. Noi observam o cerere tot mai mare pentru vinurile autohtone in raport cu cele internationale, ceea ce se traduce intr-o astfel de tendinta. Trendul e in crestere si afirmatia mea e sustinuta si de alegerile pe care le fac consumatorii la targurile de profil internationale: in ultimii ani, de fiecare data cand am fost prezenti la Londra, Berlin, Frankfurt, am vazut ca se caute individualitate, soiurile autothone. Asa simt ca merge piata, inspre un consum al tarii”, incheie Andreea Micu.

Citeste si:
    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Andra Imbrea
    Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri