Segmentul de piata OTC din Romania, ce include medicamentele fara prescriptie medicala, suplimentele alimentare si dispozitivele medicale pentru ingrijire personala, a inregistrat vanzari de 3,104 miliarde de lei in 2017, in crestere cu 18,8 % fata de anul anterior, potrivit datelor Cegedim. Aceasta crestere poate fi observata nu doar la nivelul pietei romanesti, ci si in ceea ce priveste piata europeana.

"Putem atribui aceasta crestere unor trenduri din piata, precum interesul crescut al consumatorilor si pacientilor pentru mentinerea starii lor de sanatate, interes care atrage si nevoia tot mai crescuta de informare si educare pentru utilizarea produselor din segmentul OTC. De asemenea, populatia se confrunta cu un fenomen general de imbatranire, ponderea populatiei de peste 50 de ani din Romania fiind asteptata sa creasca de la 36% in anul 2015 la 43% in anul 2020, conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica", a relatat Diana Mereu, director executiv RASCI, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Te invitam la HealthCare Trends, eveniment wall-street.ro dedicat industriei farmaceutice si serviciilor medicale, unde va participa in calitate de speaker Diana Mereu. Inscrie-te AICI pana marti, 6 martie, ora 12.00, pentru a participa GRATUIT la conferinta.

Accesul pacientilor romani la medicamente inovatoare

"Ca urmare a cresterii sperantei de viata, dar si a numarului de persoane cu boli cronice sau alte afectiuni, sistemele de sanatate europene se confrunta cu o povara financiara din ce in ce mai mare. Intr-un moment in care aceste costuri sunt in crestere si in contextul in care Romania se confrunta cu probleme precum un numar redus de medici care sa trateze pacientii, in combinatie cu capacitatea limitata a spitalelor si centrelor de sanatate, medicamentele fara prescriptie medicala, suplimentele alimentare si dispozitivele medicale pentru ingrijire personala, utilizate responsabil, pot fi o optiune eficienta de ingrijire a sanatatii. In acelasi timp, este nevoie de imbunatatirea educatiei pentru sanatate a consumatorilor, pentru a se asigura ca acestia pot procesa informatiile legate de sanatate pe care le obtin pe cont propriu sau de la profesionisti din domeniul sanatatii si pot lua decizii in cunostinta de cauza.", a spus Diana Mereu.

Rolul preventiei in sanatate

Atat la nivelul Romaniei, cat si la nivel global, afectiuni cum ar fi diabetul sau bolile cardiovasculare, determinate de factori precum stilul de viata, au devenit principala cauza de deces sau dizabilitate. Insa, potrivit directorului executiv al RASCI, acestea pot fi prevenite atat printr-un stil de viata sanatos, cat si printr-o ingrijire personala adecvata. Din aceasta perspectiva, preventia si autogestionarea propriei stari de sanatate cu ajutorul produselor din categoria medicamentelor fara prescriptie medicala, suplimentelor alimentare si dispozitivelor medicale de uz personal ar trebui sa ocupe un rol central in mentinerea si imbunatatirea sanatatii individuale.

"Incurajarea preventiei si a utilizarii responsabile de medicamente fara prescriptie medicala, suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala au potentialul de a contribui, pe langa ameliorarea starii generale de sanatate a romanilor pe termen lung, si la diminuarea presiunii exercitate asupra sistemului de sanatate.

La nivel European, spre exemplu, conform unui studiu realizat de AESGP, valoarea sociala si economica a ingrijirii personale se datoreaza faptului ca oamenii auto-gestioneaza probleme uzuale de sanatate, interventia din partea profesionistilor din domeniul sanatatii fiind minima, ceea ce aduce sistemelor de sanatate europene economii consistente, prin stimularea cresterii segmentului de ingrijire personala cu doar 5%, putandu-se ajunge la economii de 16 miliarde de euro", a mai spus Diana Mereu.

Ce rol joaca digitalizarea in domeniul sanatatii

Potrivit RASCI, digitalizarea in domeniul sanatatii, dincolo de industria farmaceutica, prezinta beneficii, atat pentru pacienti si consumatori, cat si pentru profesionistii din domeniul sanatatii si pentru sistemul de sanatate in sine. Aceasta nu doar ca ofera consumatorilor si pacientilor un acces sporit la informatii care pot contribui la mentinerea si imbunatatirea starii de sanatate, dar contribuie si la cresterea gradului de responsabilizare a acestora. Mai mult, permite conectivitate si schimb constant de informatii care contribuie la avansuri majore in cercetare, stabilirea mai rapida a unui diagnostic, tratamente personalizate si rezultate mai bune, atat in termeni medicali, cat si la nivel de eficientizare a costurilor.

"Exista inca numeroase provocari in ceea ce priveste digitalizarea in domeniul sanatatii (restrictii legislative, lipsa unei infrastructuri adecvate, riscuri cu privire la protectia datelor, acces limitat la date, imposibilitatea verificarii veridicitatii surselor de informatie, prejudecati), insa toate acestea trebuie adresate prin intermediul unei colaborari intre toti factorii implicati, autoritati, industrie, profesionisti din domeniul sanatatii. Deoarece digitalizarea poate contribui la imbunatatirea actului medical, dar si a autogestionarii starii de sanatate. De asemenea, educatia in acest domeniu este esentiala pentru a putea depasi paradigma actuala ce caracterizeaza sistemul nostru de sanatate in favoarea ingrijirii centrata pe pacient, pacient care sa aiba capacitatea si resursele necesare sa poata lua decizii informate cu privire la propria sanatate", a conchis Mereu.

Evenimentul HealthCare Trends, dedicat domeniului sanatatii, se adreseaza specialistilor din sistemul medical, antreprenorilor, reprezentantilor medicali si ai institutiilor de sanatate private, consultantilor, reprezentantilor din industria farmaceutica si fondatorilor de spitale private. Totodata, subiectele dezbatute in cadrul conferintei pot fi de interes pentru cei care isi doresc sa afle mai mult despre accesul pacientilor romani la servicii medicale si tratamente de calitate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri