Industria ospitalitatii trece prin schimbari semnificative, iar acest lucru se vede cel mai bine in felul in care se transforma piata restaurantelor. Gusturile clientilor evolueaza, se rafineaza, iar noile tendinte arata exact acest lucru. Studiile arata ca oamenii ies la restaurant nu doar pentru mancare, ci si pentru experienta (atmosfera si felul in care sunt serviti). Asadar, vor disparea din restaurante meniurile cu zeci de produse si bucatariile fara personalitate si se vor deschide restaurante mici, de cartier, care vor pune mai mult accent pe emotional si familiaritate.

Dupa multi ani in care meniurile restaurantelor parca erau trase la indigo (bucatarii locale, laolalta cu bucatarii internationale), clientii vor sa se intoarca la gusturile locale, vor sa ia masa in oras intr-o atmosfera prietenoasa si pun tot mai mult accent pe relatia client-ospatar.

Daniel Mischie, CEO-ul Grupului City Grill, a povestit, intr-un interviu acordat wall-street.ro, care sunt tendintele in industria ospitalitatii si ce schimbari vor aparea in piata restaurantelor.

"In primul rand, mancatul in oras este despre mancare buna. Apoi despre experienta. Oamenii care iau masa la restaurant asteapta sa aiba un meniu variat, un ospatar spiritual si bine dispus, si asta intr-un ambient cat mai stimulant. Experienta din restaurant trebuie sa completeze gustul desavarsit, nu sa-l inlocuiasca. Clientii din restaurantele noastre vin la noi in primul rand pentru gust, pentru mancarea de calitate, proaspata, cu gust mereu la fel, apoi pentru felul in care sunt tratati de personalul de servire si pentru atmosfera. Este important ca ospatarii sa fie trainuiti, relaxati si sa “stie meserie”. Interactiunea cu ei defineste experienta din restaurant", a declarat Daniel Mischie.

Schimbarea comportamentului de consum al clientilor se reflecta si in farfurie, astfel ca meniurile restaurantelor se adapteaza permanent noilor cerinte.

Vedem o crestere a numarului de clienti vegetarieni, vegani sau alte formule de diete speciale. De asemenea, clientii cauta restaurante care folosesc ingrediente locale si creste interesul pentru bucatarie locala, preparate traditionale aduse in contemporan. Probabil ca reactie la globalizare si amestecarea bucatariilor, din ce in ce mai mult cauta spiritul local, autentic

Daniel Mischie, CEO Grup City Grill

In plus, meniurile restaurantelor propun din ce in ce mai putine preparate, nu mai sunt listate zeci de produse, ci se specializeaza pe tipuri de bucatarii. "Se evita bucatariile internationale fara o personalitate bine definita. Se vor deschide din ce in ce mai multe restaurante mici, in cartiere, cu meniuri personalizate, cu accent pe experienta, emotional si familiaritate", a adaugat Daniel Mischie.

Insa nu doar meniul conteaza. Ramane accentul pe operatiuni, pe o experienta optimizata a clientului: timp de asteptare mic, personal entuziast si bine pregatit, gust desavarsit.

"Desi numarul de restaurante de atmosfera creste si investiiile in arhitectura si design vor fi din ce in ce mai consistente si cu o durata mai mare de amortizare, atmosfera nu garanteaza succesul, decat completata de mancaruri interesante, gusturi speciale", a mai spus Daniel Mischie.

Cum ajuta digitalizarea business-urile din HoReCa

Asocierea digitalizare - industria ospitalitatii ar putea parea fortata pentru clientii de moda veche ai restaurantelor. Insa cele doua colaboreaza foarte bine, cu beneficii atat pentru clienti, cat si pentru business-uri. Noile tehnologii i-au ajutat pe operatori nu doar sa isi fidelizeze clientii, ci si sa optimizeze preluarea comenzilor, sa se asigure de calitatea buna a serviciilor, dar si de o fiscalitate corecta.

"Suntem singurul grup de restaurante din Romania care are o aplicatie de fidelizare pentru toate brandurile. Programul Out4Food este o inovatie care arata importanta viziunii si deschiderii catre nou, catre tehnologie si catre client. Datorita aplicatiei, publicul din restaurantele noastre are un grad foarte ridicat de fidelitate", a spus Daniel Mischie.

In 2017, in restaurantele Grupului City Grill, peste 40% dintre vanzarile grupului au trecut prin programul de fidelizare Out4food. Retentia in aplicatie este de peste 90%, adica de la an la an, peste 90% dintre clientii care folosesc aplicatia revin constant la restaurantele din retea. De asemenea, tehnologia are impact pozitiv in optimizarea preluarii comenzilor, sistemele folosite de ospatari si bucatari, controlul calitatii si fiscalizarea corecta

Daniel Mischie

Se tem proprietarii de restaurante de aplicatiile pentru comenzi de mancare? "Nu consider ca sunt competitor, dimpotriva. Sunt abordari complementare ale aceleiasi nevoi: aceea de a manca o mancare buna, de aceea chiar consideram aplicatiile pentru comenzi parteneri pentru restaurantele noastre. Meniurile restaurantelor noastre sunt listate, partial sau integral, in multi aplicatii de acest tip si se preiau destul de multe comenzi", a precizat Daniel Mischie.

"Evaziunea fiscala, o competitie neloiala fata de jucatorii corecti"

HoReCa nu este numai despre clienti, servicii de calitate, adaptare, ci este si despre ce se afla in "spatele cortinei": lupta cu evaziunea fiscala, criza de personal calificat, politici guvernamentale care afecteaza in mod direct business-urile de orice fel. Daniel Mischie a vorbit despre fiecare in parte.

Avem inca probleme de fiscalitate, sau mai bine zis, lipsa fiscalizarii, in multe restaurante. Se face evaziune fiscala pe tot lantul: angajatii platiti la negru, furnizori platiti fara factura, note fara acoperire in bon fiscal. Sigur ca este o problema, o competitie neloiala fata de jucatorii corecti. Ne asteptam insa ca anul acesta sa vina cu o asezare a pietei spre normalitate din acest. Prin actiunile autoritatilor, dar si datorita clientilor care incep sa penalizeze practicile frauduloase, ne indreptam spre normalitate, din punct de vedere fiscalitate - emitere de bon, achizitii si plata muncii la alb - sau respectarea legilor, precum cele anti-fumat. Apoi, avem deficitul de forta de munca, o problema care afecteaza cam toate sectoarele, in special in mediul urban. Discutia aici este insa ampla, legata de valori culturale, de asteptari, de lipsurile din educatie si de emigrarea care a afectat direct cererea de munca din Romania", a declarat CEO-ul Grupului City Grill.

Daniel Mischie are cateva recomandari pentru tinerii care vor o cariera in HoReCa, dar nu sunt siguri ca fac cea mai buna alegere.

"Tinerilor care vor sa urmeze in HoReCa le recomand sa lucreze inca din liceu. Meseria de ospatar sau chef este mai importanta decat multe diplome de facultate fara valoare. HoReCa este un domeniu care se dezvolta permanent, iar perspectivele pe termen mediu si lung ale muncii in acest domeniu sunt extraordinare, atat din perspectiva dezvoltarii personale, cat si din perspectiva veniturilor", a spus Daniel Mischie.

Citeste si: Criza de personal in HoReCa: solutia Grupului City Grill

Sursa foto: Pixabay.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri