Compania americana Kellog`s, cu vanzari nete, la nivel global, de 3,4 miliarde de dolari in primul trimestru din 2018 si cu un profit operational de 510 milioane de dolari in aceeasi perioada, a deschis recent o noua divizie in cadrul centrului sau de servicii globale pentru business de la Bucuresti. wall-street.ro a stat de vorba cu Kim Karstensen, Kellogg Senior Director & EMEA Centre Lead, despre ce inseamna aceasta divizie si despre lucrurile bune si mai putin bune din Romania.

Ma grabesc sa termin micul dejun, pentru ca la ora 10.00 am stabilit un interviu cu Kim Karstensen, Kellogg Senior Director & EMEA Centre Lead. Intalnirea va avea loc la Floreasca Park, ansamblul office edificat de Portland Trust in polul office Calea Floreasca-Barbu Vacarescu, una dintre zonele de birouri in plina ascensiune in ultimii ani. Ma decid sa iau metroul, traficul este ingrozitor dimineata in zona de nord a Capitalei. Odata ajuns in subteran, imi dau seama ca nici aici lucrurile nu stau prea bine: in statia Piata Victoriei ma asteapta o mare de oameni, fara indoiala angajati ai companiilor care au sedii in zona de nord a Bucurestiului.

”In aceasta zona de business in care se gaseste Floreasca Park sunt multe companii care genereaza impozite pe venit si alte taxe, dar nu vedem nici un beneficiu pentru aceste taxe, nu face nimeni o parcare pentru angajatii nostri, nu sunt schimbari de infrastructura pentru a face fata traficului in crestere. Totul e pe termen scurt. Este pacat, eu am lucrat in Europa in multe tari, in Cehia, in Polonia, in Slovacia si acolo, cand vezi ca apar huburi de business, cu cladiri, locuri de munca, toate acestea generatoare de taxe si impozite, vezi si Guvernul si autoritatile ca ofera infrastrucura buna, zone de luat masa, spatii verzi, parcuri. Aici nu vezi asta. Dezvoltatorul a platit pentru trotuar aici, pentru ca autoritatile nu au facut nimic. Nu vezi nimic din partea autoritatilor in privinta dezvoltarii infrastructurii”, avea sa-mi spuna, spre finalul interviului, Kim Karstensen, Kellogg Senior Director & EMEA Centre Lead.

Ma decid sa apelez la o stratagema pentru a reusi sa urc in metrou: iau trenul doua statii in cealalta directie, spre Berceni si cobor la Piata Univeristatii, unde schimb din nou directia spre Pipera. Cat astept metroul, imi atrage atentia un panou publicitar: Kellogg`s face angajari.

Kellogg's, Kim Karstensen, angajati, aprovizionare

5 motive pentru care...
Citeste si: 5 motive pentru care socializarea la serviciu trebuie incurajata

”Nu mutam anumite lucruri in Romania, ci le transformam si apoi le mutam in Romania, cream si implementam noi unelte de IT, diverse tipuri de echipe pentru a realiza o abordare integrata a activitatilor de Supply Chain (lant de aprovizionare – n.red.). Suntem deja 300 de angajati aici si vom mai aduce 30. Pentru noua divizie cautam grupul de leadership pentru planificarea aprovizionarii, vom avea o echipa de planificatori pentru aprovizionare si vom avea roluri foarte specifice: planificatori seniori pentru aprovizionare, care vor opera cu exporturi in regiunea EMEA – in Africa ne extindem mult in prezent - , planificatori de inventar, planificatori pe termen scurt si vom avea si echipa de analiza a datelor, astfel incat vom angaja si analisti si specialisti in raportare”, urma sa-mi spuna, cand voi fi ajuns la interviu, Kim Karstensen, Kellogg Senior Director & EMEA Centre Lead.

Noua divizie a Kellogg`s in Romania: ultima piesa a puzzle-ului

Vine metroul, reusesc sa ma urc in el – la Universitate nu era marea de oameni de la Piata Victoriei, loc in care se intalnesc doua magistrale de metrou – si ajung la timp la interviu. Prima intrebare este care vor fi atributiile noii divizii a Centrului de Global Business Services a Kellogg`s din Bucuresti.

”Daca ne intoarcem in timp in 2015, am implementat o parte din Supply Chain (lant de aprovizionare - n.red.) in birourile noastre de aici: transport, management auto, order to cash si altele, iar acum vrem sa avem o viziune de ansamblu, de la un capat la celalt, de la semnarea contractului si pana la livrare si plata facuta de catre client, a intregului proces de aprovizionare. Venim, practic, cu ultima piesa, care este planificarea aprovizionarii, care pana acum a lipsit pentru a realiza aceasta abordare integrata si a fost raspandita prin Europa. Centralizam totul intr-o singura echipa de aproape 30 de oameni. Daca putem avea aceasta privire de ansamblu, putem imbunatati, pas cu pas, lantul de distributie si intregul flow al lucrurilor, fie ca este vorba despre sistem, bani, contracte, fie ca vorbim despre camioane, livrari, probleme cu livrarile, marfa deteriorata. Vom putea face analiza datelor prin echipa din Romania si sa avem un lant de distributie integrat, nu unul raspandit. Cand vom avea aceasta imagine de ansamblu vom putea vedea cat de sanatos este intregul proces si vom putea face predictii bazate pe date si informatii, in loc de date statice”, explica Kim Karstensen, Kellogg Senior Director & EMEA Centre Lead.

Centrul deja existent a fost motivul principal pentru care Romania a fost aleasa pentru aceasta pentru aceasta divizie noua, dar Kim Karstensen crede ca exista si un rezervor important de resurse umane talentate pentru ce are nevoie compania la care lucreaza.

Autoritatile se lamenteaza,...
Citeste si: In ce conditii pot fi intorsi romanii din diaspora

”Centrul nostru din Bucuresti, Kellogg’s Global Business Service, este localizat strategic pentru a deservi ariile de business din zona EMEA. Romania a dovedit ca este o piata in crestere continua, cu oameni talentati, vorbitori de limbi straine, avand calificare inalta si vasta experienta in companii multinationale. In acelasi timp, cand facem astfel de centralizari in companie, totul este centralizat in centrul din Romania. Nu centralizam in alta tara, aici este centrul european. Este o operatiune importanta, pentru ca vorbim despre redesenarea de la un capat la altul al lantului de distributie, nu e doar despre aceasta echipa, vor fi schimbari si in celelalte echipe pentru a crea aceasta abordare integrata> echipa de transporturi, planificarea cererii, echipa de order to cash. Nu este doar despre a muta operatiuni in Romania, ci si despre modificari la nivel european”, detaliaza Kim Karstensen, Kellogg Senior Director & EMEA Centre Lead.

Lupta pentru oameni a lui Kim Karstensen

Ramanand in sfera resurselor umane, Kim Karstensen spune ca simte o mare concurenta pe piata fortei de munca si ca, in domeniile din care recruteaza divizia pe care o conduce, nu exista somaj. Lupta pentru oameni – Kim Karstensen spune ca la Kellogg`s rata de plecari din companie este de 25%, un procent mic comparativ cu media pietei, care este intre 33% si 40% – este acerba.

”Angajatii raman la noi mai mult decat la competitorii nostri si este mult de munca pentru asta, nu are legatura doar cu salariul, ci si cu dezvoltarea carierei, cu oportunitatile profesionale pe care le ofera locul de munca. Avem oferte pentru angajatii cu copii, pentru cei fara copii, discutam cu bancile sa le ofere dobanzi speciale angajatilor pentru imprumuturile pe care le fac. Este o relatie in ambele sensuri, oferim program flexibil, in functie de nevoile angajatilor, ii implicam in actiuni de voluntariat. Poti participa la multe activitati si sa fii expus la multe lucruri, nu e doar un job de la 8 la 16”, explica Kim Karstensen, Kellogg Senior Director & EMEA Centre Lead.

Iar lupta pentru oameni, asa cum o denumeste oficialul Kellogg`s, nu este singura problema cu care se confrunta companiile care isi desfasoara activitatea in Romania, fie ele straine sau autohtone.

Dorin Bodea, Result...
Citeste si: Cu ce va fi inlocuita relatia clasica dintre angajati si companii

”Din perspectiva politica si legislativa, cred ca planurile pentru Romania sunt pe termen foarte scurt, mediul de aici este foarte volatil. Nu este un interes mare din partea guvernului in a crea stabilitate. De exemplu, recentele schimbari legislative privind incercarea de a creste salariile prin mutarea taxelor dintr-o parte in alta, de la angajator la angajat, au creat multa frustrare si panica in corporatii, pentru ca noi functionam cu bugete si, daca muti 20% din buget dintr-o parte in alta, asta creeaza frustrari. Cred ca Guvernul ar fi avut alte solutii mai bune pentru a creste salariul minim, ar trebui sa fie facut in alt mod, gradual, nu prin impunerea unor legi ciudate. Vedem multe astfel de lucruri care enerveaza oamenii si stiu ca angajatii nostri sunt foarte suparati in legatura cu toate aceste lucruri, pentru ca ele adauaga frustrare suplimentara care se adauga stresului deja existent. Cu guvernul anterior totul a fost mult mai stabil, acum oamenii ies in strada si ii inteleg, Si eu as face la fel daca guvernul meu mi-ar vorbi asa. Nu vezi planuri pe termen lung in Romania”, spune Kim Karstensen, Kellogg Senior Director & EMEA Centre Lead.

Interviul se incheie, iar eu plec spre metrou, trebuie sa ajung in jumatate de ora la un eveniment, la Muzeul National de Istorie a Romaniei. Sper ca ora de varf a trecut si, oricum, catre Piata Universitatii ar trebui sa fie mai liber. Acolo nu prea sunt cladiri de birouri deocamdata.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
C&W: Noile birouri din Cluj au inceput sa atraga angajati din Capitala