Airbus Helicopters ar putea inchide si muta in alta tara linia de asamblare de elicoptere de la uzina din Ghimbav, in lipsa unei comenzi ferme din partea Guvernului roman, scrie luni presa franceza, in ziua in care ministrul roman al Apararii, Mihai Fifor, incepe o vizita in Hexagon, potrivit Hotnews.

Noul sef al Airbus Helicopters, Bruno Even, cere o pozitionare clara din partea Romaniei, potrivit cotidianului latribune.fr, intr-un articol amplu dedicat acestui subiect.

„Pentru constructor, datele dosarului sunt clare, noteaza publicatia franceza: fie Bucurestiul cumpara elicoptere de la constructorul franco-german, pentru a porni linia de asamblare de elicoptere de transport H215 de la Ghimbav, inaugurat in august 2016 in prezenta lui Francois Hollande, fie acesta este inchisa si transferata in alta tara. Cu aceasta linie de asamblare, Romania ar intra in cercul restrans al tarilor care stapanesc producerea de elicoptere (Franta, Statele Unite, Rusia, China, Italia, India, Marea Britanie)”, se arata in articolul mentionat.

"Sunt gata sa sacrifice 50 de ani de cooperare. E o deceptie imensa", au declarat surse din cadrul constructorului franco-german, care a format deja 50 de muncitori romani la Marignane. Airbus Helicopters va mentine insa uzina de mentenanta de la Ghimbav, care a modernizat recent 23 de Puma ale RAF (Royal Air Force).

Este nevoie de o comanda de cel putin 16 aparate H215M

"Rabdarea noastra are limite”, au spus surse din Airbus Helicopters, care au aratat ca este nevoie de o comanda de cel putin 16 aparate H215M din partea armatei romane pentru a lansa linia de asamblare, dar "romanii nu mai par interesati".

Vizita in Franta (luni la Paris si marti la Marignane) a ministrului roman al Apararii, Mihai Fifor, care se intalneste cu omologul sau Florence Parly, ar putea sa clarifice un pic lucrurile, noteaza publicatia franceza, care adauga ca, in ciuda promisiunii facute lui Emmanuel Macron in august 2017 in timpul vizitei in Romania, nu s-a intamplat nimic concret. Intre timp, Bucurestiul a construit relatii stranse cu Bell, care vizeaza de 45 de elicoptere de atac (24 AH-1Z Viper) si de transport tactic (21 UH-1Y Venom). Aceste aparate ar urma sa fie asamblate la IAR (Industria Aeronautica Romana), care nu este altul decat partenerul istoric al Airbus Helicopters. Cele doua grupuri au creat in 2000 Airbus Helicopters Romania, detinuta in proportie de 49% de IAR.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri