Orice birou are nevoie de intretinere ca sa functioneze corespunzator. De la produse de curatenie, la accesorii tehnologice si produse de papetarie, mare parte din lucrurile necesare sunt comune multor companii.

Ca sa faci achizitiile lunare mai eficient, poti folosi o lista de cumparaturi de baza, pe care sa o personalizezi pentru biroul tau. Uite ce ar putea contine o astfel de lista pentru un birou modern, impreuna cu estimari ale intervalelor de pret pentru produsele necesare:

Produse de curatenie

Un birou nu poate fi un mediu de lucru sigur si productiv pentru angajati, daca acesta nu este, in primul rand, curat. In fiecare luna, va trebui sa achizitionezi noi produse de curatenie, necesare pentru a mentine ordinea si un nivel de igiena satisfacator in spatiul de lucru. Iata ce produse de curatenie ar trebui sa se regaseasca in randul achizitiilor lunare pentru birou, si la ce preturi te poti astepta:

  • Hartie igienica: pretul porneste de la aproximativ 8,80 lei pentru un set de 10 role, si, in functie de numarul acestora, poate ajunge si la 40 de lei.
  • Saci menajeri, cu un pret cuprins intre 4 si 34,80 lei.
  • Servetele, o cutie fiind cel putin 4 lei si ajungand la 9,60.
  • Sapun lichid, cu preturi intre 10,20 si 28,80 lei.
  • Odorizant de camera, de la 5 lei si pana la 17 lei.
  • Odorizant pentru toaleta, pentru care pretul porneste de la 6,80 lei si ajunge la 14,80.
  • Lavete si bureti, de la 2,60 lei la 27,80 lei.
  • Detergent de vase, cu pret cuprins intre 4 si 13 lei.

E bine sa achizitionezi in cantitati mai mari unele produse de curatenie, precum solutiile pentru podele si geamuri sau spray-urile pentru suprafetele din bucatarie, toaleta si pentru lemn. Astfel, poti reduce numarul de articole lunare pe care trebuie sa le cumperi si vei beneficia si de reduceri de pret.

Consumabile si accesorii tehnologice

Orice birou modern este dotat cu computere, laptopuri, imprimante, telefoane si alte dispozitive. Bineinteles, acestea nu sunt pe lista cumparaturilor lunare, dar topurile de hartie, catusele pentru imprimanta si cablurile USB da. Acestea pot varia in functie de aparatura existenta la birou. Alte accesorii, precum mouse-uri si tastaturi, pot fi inlocuite pe masura ce se uzeaza. Frecventa achizitionarii acestora depinde de dimensiunea firmei: in cazul unei companii mari, cu multi angajati, vor exista achizitii lunare de astfel de produse. Acesta nu e cazul si pentru firmele mai mici, unde lista de cumparaturi lunare este semnificativ mai scurta.

Uite ce consumabile si ce accesorii tehnologice ar trebui sa incluzi in lista de cumparaturi lunara si la ce preturi le poti gasi:

  • Hartie pentru copiator sau imprimanta, cu preturi intre 8,99 si 84,99 lei.
  • Cartus pentru imprimanta, cu preturi care variaza in functie de brandul imprimantei. Spre exemplu, pentru o marca, preturile la cartusele compatibile variaza intre 44,90 si 720 de lei, iar pentru alta, sunt intre 24 si 541, 94 de lei.
  • Becuri, al caror pret variaza mult, in functie de ce iti ofera acestea (durata de viata mai lunga, control prin aplicatii pe smartphone); poti opta pentru becuri individuale sau seturi, preturile pornind de la cativa lei si ajungand la peste 1.100 de lei.
  • Cabluri USB pentru incarcare si sincronizare de date, cu preturi de la aproximativ 5 lei (pentru versiuni mini) si pana la 245 de lei.

Produse speciale pentru birou

Instrumente de scris, produse de papetarie si de organizare a actelor - toate acestea ar trebui suplimentate prin achizitii lunare. In cazul produselor de papetarie si al accesoriilor de birou, cum ar fi mapele sau capsatoarele, exista variatii mari de la o firma la alta. Unele birouri au decis sa reduca consumul de hartie si sa faca mai multe operatiuni digitale sau online. Pentru alte birouri, acestea sunt inca foarte necesare.

Uite ce ar putea fi util de inclus pe lista lunara de cumparaturi pentru birou, impreuna cu intervale de pret orientative:

  • Cuburi de hartie, de la 4,00 la 14,00 lei.
  • Notite autoadezive, cu pretul pornind de la 1,60 si ajungand la 150 de lei, pentru cele electrostatice, de 500 de file.
  • Caiete de birou, de la 4,00 la 98,00 de lei.
  • Dosare din plastic, de la 0,60 la 44,00 de lei.
  • Pixuri simple (0,50 - 48,00 lei), cu gel (1,20 - 24,00 lei) sau cu mecanism, pentru care preturile pornesc de la 0,65 de lei, iar unele versiuni de lux depasesc 900 de lei.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri