Anul trecut am debutat cu o editie pilot, in care ne propuneam sa facem o radiografie a pietei romanesti de fashion: cine sunt jucatorii, cum si-o impart, cum se vinde si ce cumpara romanul. Anul acesta, Fashion ROute se intoarce cu o noua editie in care vor fi dezbatute tendintele ce influenteaza piata romaneasca, expansiunea ecommerce-ului si necesitatea retailerilor online de a suplini experienta fizica prin diverse concepte offline. Fashion designul si antreprenoriatul creativ nu sunt neglijate; pentru prima oara la Fashion ROute, reprezetanti ai statului vor dezbate cat de sustinutan este acesta industrie creativa si cum s-ar putea dezvolta productia si brandurile romanesti. De ce sa vii la Fashion ROute? Cateva motive, mai jos.

Inscrie-te acum la conferinta Fashion ROute! Participarea este GRATUITA. Detalii despre Fashion ROute, speakeri, teme si cum te poti inscrie, aici.

1. Teme, dezbateri si insighturi interesante despre piata romaneasca de fashion

Industria de fashion este una dintre cele mai competitive si dinamice sectoare ale economiei globale, iar piata romaneasca nu face o exceptie de la aceasta regula. Cu o crestere de peste 15% de la an la an, piata de fashion din Romania este evaluata la mai bine de 3,6 miliarde de euro si prognozele arata ca isi va mentine ritmul.

Desi fashionul online reprezinta pana in 10% din valoarea totala a pietei, tendinta de a fi prezent in ecommerce s-a accentuat in ultimii ani, cand marile branduri internationale au deschis magazine online. In Romania, magazinele online reprezinta a doua alegere a romanilor pentru cumparaturi in fashion, dupa centre comerciale.

Un studiu recent al Colliers arata insa ca rata de crestere a comertului online la nivel global va incetini in urmatorii patru ani, in timp ce comertul traditional ar putea reveni pe o rata de crestere mai accelerata. Aceasta pentru ca oamenii inca isi doresc experiente directe in magazin, vor sa pipaie, sa vada, sa simta produsele, alaturi de optiunea de a cauta sau cumpara online.

Vom aborda aceste aspecte si tendinte ale pietei de fashion si vom vedea in ce masura reprezinta o amenintare sau o oportunitate pentru piata romaneasca. Vom vedea care sunt cele mai bune canale de vanzare pentru un brand de fashion, cum se imbina comertul fizic cu cel online, cum oferi o experienta omnichannel consumatorilor si spre ce se indreapta acestia.

2. Speakeri de top

Toate cele mentionate mai sus vor fi dezbatate de experti ai industriei, profesionisti care conduc afaceri profitabile in fashion. La Fashion ROute 2018 vei avea ocazia sa ii asculti si sa interactionezi cu speakeri de top precum: Alina Bistreanu, country manager LPP Romania (compania care detine brandurile de moda Reserved, Mohito, Cropp, Sinsay si House), Raluca Radu, country manager Answear.ro, Alin Stanciu, fondatorul FashionUp, Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting, care ne va prezenta un studiu despre piata de fashion din Romania, Otilia Brailoiu, fashion designer, Clara Rotescu, owner MIAU by Clara Rotescu si presedintele Federatiei Romane de Design Vestimentar si Accesorii, Denis Predescu, fashion designer, Simina Niculita, head of retail Colliers Romania, Andrei Dumitrascu, CEO Breslo si Paula Pirvunescu, secretar de stat in cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

3. Statul si privatul dezbat starea industriei romanesti de fashion

Fashion ROute aduce in premiera reprezentanti ai Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat pentru a dezbate alaturi de designerii si antreprenorii creativi starea industriei romanesti de fashion.

Paula Pirvanescu, secretar de stat in cadrul InvestRomania, se alatura mixului de speakeri Fashion ROute 2018 in cadrul celui de-al doilea panel unde va discuta, alaturi de Clara Rotescu, Otilia Brailoiu, Denis Predescu si Andrei Dumitrascu cat de sustinuta este aceasta industrie creativa si prin ce masuri pot fi sprijiniti antreprenorii din fashion.

4. Discursuri motivationale de tip TED

Pe langa analize si dezbateri, in al doilea panel – Designerii si antreprenorii creativi ai Romaniei- vom avea doua discursuri motivationale ale unor antreprenori romani care au reusit sa guste din succesul international.

Otilia Brailoiu, designerul roman ale carui rochii de mireasa se vand in lumea intreaga, ne va povesti cum a inceput sa creeze si cat de greu i-a fost sa iasa cu propriul brand in afara granitelor. La randul sau, Clara Rotescu, ownerul brandului MIAU by Clara Rotescu, va impartasi din experienta sa internationala si de ce a renuntat la piata locala. Mai mult, ne va povesti cum ajuta Federatia Romana de Design Vestimentar si Accesorii, a carui presedinte este, designerii romani sa participe la targuri internationale de moda si sa fie recunoscuti de ownerii celor mai mari magazine de fashion din lume.

5. Fashion Route Market Place

In plus, in paralel cu conferinta de business Fashion ROute, organizam targul Fashion ROute Market Place, unde producatori, designeri si antreprenori romani isi expun creatiile. Vino la o sesiune de shopping si inspiratie in sala Iridium, hotel Sheraton, unde vor fi prezente branduri precum Koja Concept, Minionette, Lemnia, Arete, Izabela Mandoiu si altii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri