Coca-Cola a lansat AdeZ, o bautura pe baza de migdale, soia, orez si nuca de cocos, in 18 tari din Europa, marcand astfel intrarea pe piata de healthy drinks, o miscare considerabila pentru cea mai mare companie producatoare de bauturi racoritoare. Walter Susini, senior vice president marketing EMEA Coca-Cola, a povestit pentru wall-street.ro despre AdeZ, care au fost motivele intrarii pe acest segment de piata si de ce crede ca Romania va recupera mai repede decalajul in aceasta piata decat alte tari din regiune.

AdeZ este o bautura pe baza de seminte din plante precum migdalele, orezul sau soia, originara din Argentina, unde a existat timp de 30 de ani sub numele de Ades. In martie 2017, Coca-Cola a cumparat brandul de la Unilever si l-a transformat in AdeZ, printr-o miscare de marketing care vrea sa semnifice ca bautura contine vitamine si proteine necesare organismului, de la a la z. De asemenea, liderul pietei de bauturi a investit si in zona de formula si ambalaj, cu scopul de a castiga teren in aceasta zona de healthy drinks.

„Daca te duci intr-un supermarket, cornerul cu produse vegane este verde, minimalist, insa produsele fac compromisuri in ceea ce priveste gustul. Noi am muncit mult in acesra zona, credem ca acest produs va fi iubit tocmai pentru ca principala diferenta fata de produsele similare din piata este gustul”, explica Walter Susini.

Fara zaharuri adaugate (excluzand zaharurile care provin din ingredientele naturale, precum fructele si semintele), AdeZ combina sucuri naturale din fructe, seminte, indulcitor de origine naturala din stevia si vitamine/minerale. AdeZ este disponibil in mai multe sortimente, de mango si fructul pasiunii, capsuni si banane, migdale, cocos sau orez.

De ce a pariat Coca-Cola pe aceasta categorie? Lansarea AdeZ face parte din strategia Coca-Cola de deveni „o companie pentru toti”, prin care sa ofere cat mai multe optiuni de bauturi consumatorilor si sa acopere aproape toate categoriile din piata. „Din cate stim, consumatorii isi doresc astfel de bauturi sanatoase. Eu sunt vegetarian, personal cred ca in urmatorii 10-20 de ani, generatia Z va deveni mai „vegan conscious” si se va indrepta tot mai mult catre produse pe baza de plante, fara lactoza, nutritie sanatoasa si sustenabilitate. Aceasta este directia spre care vrem sa ne indreptam”, spune Walter Susini.

Potrivit lui Susini, la nivel global acest segment este mic, iar in Europa, regiunea vestica este mult mai dezvoltata decat cea estica. AdeZ a fost lansat in 18 tari din Europa, iar pana la finalul lui 2019 va fi introdus in toate pietele europene, insa strategiile pentru cele doua regiuni si piete sunt diferite, a spus Walter Susini.

„Comparand Spania cu Romania, cu siguranta prima piata este mult mai dezvoltata decat cea de-a doua, insa trebuie sa tinem cont ca tinerii din generatia Millenials si Z sunt la fel peste tot. Trebuie doar recuperat decalajul. Romania probabil ca va recupera mai repede decat alte tari din regiune. De ce? Pentru ca exista o generatie noua, foarte activa in social media, foarte dornica sa experimenteze. Unele tari sunt mai conservatoare, Italia de exemplu, este o piata unde facem eforturi sa convingem oamenii sa experiementeze. In schimb, in Romania, oamenii sunt dornici sa incerce lucruri noi. Acest lucru se vede in modul in care a fost primit Fuzetea, lansat la inceputul anului".

Potrivit vicepresedintelui Coca Cola EMEA, Romania este in top 30 piete la nivel global pentru Coca-Cola, iar in cadrul Europei de Est este in top 3.

Coca-Cola este cea mai mare companie de bauturi racoritoare din lume, ce ofera consumatorilor peste 500 de marci de bauturi racoritoare, carbogazoase si necarbogazoase, si aproape 3.900 de produse. Pornind de la Coca-Cola, recunoscuta ca fiind una dintre cele mai valoroase marci din lume, portofoliul companiei cuprinde 21 de branduri de miliarde de dolari, dintre care 19 sunt disponibile si in varianta cu mai putine calorii sau fara calorii. Printre branduri se numara: Diet Coke, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Dasani, VitaminWater, Powerade, Minute Maid, Simply, Del Valle, Georgia si Gold Peak.

La nivel global, compania Coca-Cola este furnizorul numarul 1 de bauturi carbogazoase si necarbogazoase. Avand cea mai mare retea de distributie de bauturi racoritoare din lume, consumatorii din peste 200 de tari se bucura de bauturile companiei, consumul depasind 1,9 miliarde de portii pe zi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri