Una dintre marile probleme ale antreprenorilor este ca nu comunica asa cum trebuie si cat trebuie cu angajatii lor. Iar comunicarea defectuoasa dintr-o firma genereaza, mai devreme sau mai tarziu, probleme foarte mari pentru organizatie. Prin urmare, daca si tu esti un antreprenor si iti doresti ca afacerea ta sa aiba succes pe termen lung, este obligatoriu sa comunici foarte bine cu angajatii tai. Si nu doar cu ei, ci si cu clientii, furnizorii si ceilalti colaboratori de business.

Iata, in continuare, cateva sfaturi de care sa tii cont daca vrei sa comunici mai bine cu angajatii tai.

Fii transparent

Te gandesti serios sa schimbi sediul firmei, dar inca nu ai vorbit cu angajatii despre intentia ta? Nu mai pierde timpul si comunica-le oamenilor din organizatie planul tau. Fii transparent si explica-le de ce iti doresti sa va mutati intr-un sediu nou. De asemenea, roaga-i pe salariati sa-ti spuna ce parere au despre initiativa ta. Totodata, transmite-le ca ti-ai dori sa se implice activ in alegerea noului sediu. Cum? In primul rand, raspunzand la niste intrebari referitoare la noul sediu. Intrebarile respective vor fi incluse intr-un chestionar pe care o sa-l intocmesti tu, ca sa afli ce asteptari au angajatii companiei de la viitorul sediu. Iata cateva exemple de intrebari pe care ar merita sa le incluzi in respectivul chestionar: „In ce zona din Bucuresti ti-ai dori sa se afle noul sediu?”, „Care sunt cele mai importante trei criterii, in viziunea ta, pe care ar trebui sa le indeplineasca noul sediu?”, „Ti-ar placea ca viitorul sediu sa fie intr-o cladire moderna de birouri sau intr-o casa?” si „Imi poti recomanda o companie care ofera servicii de transport si mutare mobila pentru firme?”

In al doilea rand, angajatii s-ar putea implica alegand o „echipa de proiect”, care sa se ocupe de tot procesul de mutare.

Analizeaza-ti limbajul trupului

Studiaza-ti cu atentie limbajul trupului, deoarece acesta poate sa transmita niste mesaje mult mai puternice decat niste simple cuvinte. Limbajul trupului este, practic, o forma de comuninare non-verbala, iar mesajele ajung la destinatar prin intermediul ochilor mainilor, picioarelor, fetei, capului si pozitia corpului, la modul general.

Daca obisnuiesti sa ai mainile incrucisate cand vorbesti cu cineva, incearca sa nu mai stai asa. O astfel de pozitie a mainilor ii sugereaza persoanei din fata ta ca nu iti doresti sa te deschizi, cu adevarat, ca sa primesti mesajele pe care el sau ea ti le transmite. De asemenea, de fiecare data cand vorbesti cu cineva, straduieste-te sa privesti persoana respectiva in ochi. Astfel, persoana respectiva va intelege ca esti prezent in discutie.

Sursa foto: Pixabay.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri