Cris-Tim, unul dintre cei mai mari jucatori din piata de carne din Romania, isi publica procentele de carne pe ambalajele a peste 80 dintre produsele sale. Mai mult, producatorul mareste procentele de carne a 70% din produsele Cris-Tim, mizand pe aceeasi strategie de pozitionare pe nisa de premium aplicata anul trecut cu Eticheta Curata. Investitiile in noua miscare a Cris-Tim se ridica la peste 2,75 milioane euro.

Decizia de a creste volumul de carne din produse cu pana la 15 % a fost luata pe baza unui studiu asupra consumatorilor, in urma careia a reiesit ca pentru 40% dintre acestia continutul de carne este cel mai important criteriu pentru alegerea anumitor mezeluri.

“Pretul carnii in Romania a crescut cu 15% si urmeaza noi cresteri pe piata de carne. In momentul in care pretul carnii creste din nou noi venim cu cresterea procentelor de carne. Dar aceasta atitudine ne va aduce beneficii in plus”, a declarat Radu Timis, al carui brand devine primul din piata care isi publica procentele de carne pe ambalaje.

Desi procentul de carne din produsele Cris-Tim creste, preturile acestora nu vor fi majorate. Antreprenorul mizeaza pe cresterea volumului de vanzari de produse cu 10% pentru a compensa impactul de 2,75 miliarde de euro datorate suplimentarii volumului de carne cu circa 15%, precum si scumpirii preturilor la carne.

“E un nou trend pe care il dam acum, dupa Revolutie odata cu venirea noilor companii din zona de aditivi, condimente, in dorinta de a fi cat mai competitiv, a fost o batalie continua pe pret. Daca in fiecare an supermarketurile iti cer un procent mare, cheltuielile cresc, materia prima la fel si nu faci fata competitiei, risti sa te duci in zona de low si multi au facut asta, au inlocuit carnea, iar cantatitea reala de carne din produse a scazut”, explica Radu Timis.

“Noi ne-am gandit in felul urmator: sa incercam sa testam cateva produse pe piata romaneasca. Nu ne-am dus cu toata gama, pentru a putea controla fenomenul. E posibil ca romanii sa ne perceapa ca produse foarte scumpe si riscam sa nu mai consume de la noi”, spune antreprenorul.

Cris-Tim colaboreaza cu producatori locali pentru carnea de vita, oaie si pentru un procent de pana la 40% pentru carnea de pui. Pentru carnea de porc, in schimb, un procent semnificativ este importanta din tari precum Germania, Danemarca, Polonia si Belgia, din cauza faptului ca pe piata locala nu se gasesc cantitatile necesare.

In anul 2017, Cris-Tim a folosit peste 30.000 de tone de carne in prepararea mezelurilor. Tot in decursul anului trecut, peste 140 milioane de produse Cris-Tim au fost vandute. Piata produselor de carne procesata e in crestere, potrivit datelor Nielsen, categoria de carne procesata a inregistrat o crestere in anul 2017, fata de anul anterior, cu 4% in volum si 12% in valoare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri