Intr-o piata estimata a ajunge anul acesta la peste 4 miliarde de euro, cu jucători precum Mussete, fondat de către Cristina Batlan, consumul de incaltaminte pe plan local reprezinta mai putin de un sfert din consumul de fashion in general. Piata de incaltaminte din Romania, ca si cea de imbracaminte, este condusa de branduri straine, care au intrat direct pe piata romaneasca sau in sistem de franciza, precum Deichmann sau CCC. Totusi, exista o serie de branduri romanesti de incaltaminte care au reusit sa se impuna pe piata si, mai mult, sa iasa in afara granitelor. Iata care a fost evolutia acestora in 2017.

Printre cei mai importanti jucatori romani din piata de incaltaminte se numara Musette, fondat de către Cristina Batlan, Il Passo, Marelbo, Denis Shoes, Benvenutti, Otter, businessuri antreprenoriale de succes, care produc si vand pe plan local, dar si in afara granitelor. Mai jos o scurta analiza a evolutiei acestor afaceri.

Cum a condus Cristina Batlan brandul Mussete

sursa foto: Cristina Batlan/Linkedin.

Unul dintre cele mai cunoscute branduri de incaltaminte romanesti, Musette, fondat de către antreprenoare Cristina Batlan, în vârstă de 45 de ani, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 16,9 milioane euro ( 77,4 milioane lei), in crestere fata de anul anterior cand bifa o cifra de afaceri de 16,3 milioane euro (73,4 milioane lei).

Business-ul fondat și condus de Cristina Batlan a obtinut anul trecut un profit net de peste 1,7 milioane euro (8 milioane lei), in usoara scadere fata de anul 2016, cand acesta se situa la valoarea de 1,9 milioane euro (8,5 milioane lei), dublu fata de 2015.

Musette a luat nastere in 1992, cand Cristina Batlan si sotul sau Roberto au pus acestui business, dupa o experienta indelungata in comertul cu textile. In 1995 au intemeiat fabrica de productie si, incepand cu 2000, a urmat o perioada continua de dezvoltare, culminand cu expansiunea internationala in 2010.

Musette detine doua fabrici de productie, la Husi si in Bucuresti si o retea internationala de peste 20 de magazine.

Marelbo

Pentru afacerea de familie Marelbo, 2017 a fost un an bun pentru business, cu afaceri cumulate de peste 16,6 milioane euro, atat pentru productie, cat si retail. Producatorul este reprezentat pe piata prin doua companii – Marelbo Prod-Com si Marelbo Shoes. Pe zona de productie, Marelbo a inregistrat o cifra de afaceri de peste 13 milioane euro (59,7 milioane lei), in timp ce pe comert, vanzarile s-au situat la 3,6 milioane euro (16,4 milioane lei).

In 2016, cumulat, afacerile Marelbo ajungeau la aproximativ 14,6 milioane euro (66 milioane lei) si un profit net de 3,5 milioane euro (15,7 milioane lei).
In ceea ce priveste profit net aferent anului 2017, Marelbo a incasat anul trecut 16.276 euro (74.349 lei) in cadrul businessului de comercializare a incaltamintei, iar pe partea de productie 2,9 milioane euro (13,6 milioane lei).

Brandul Marelbo a fost lansat in urma cu 30 de ani de familia Bobu, in judetul Suceava. Afacerea de familie detine o fabrica de productie in Vicovu de Sus si o retea de 47 de magazine fizice plus magazinul online.

Denis Shoes

Un alt jucator important este si grupul Denis, proprietarul brandurilor Why Denis si Anna Cori. Grupul sucevean, controlat de familia Ilie si Ana Cornea, detine o fabrica in Suceava unde produce pana la 1.600 de perechi de pantofi pe zi. De asemenea, compania se apropie de 40 de magazine proprii, sub cele doua branduri.

Activitatea companiei este operata prin firmele Denis si Denis Shoes, care au inregistrat anul trecut afaceri cumulate de peste 17 milioane euro si un profit net de peste 1,7 milioane euro. In comparatie, 2016 a insemnat pentru grupul Denis afaceri de 12 milioane euro (54,4 milioane lei) si un profit net de 556.000 euro (2,5 milioane lei).

Pentru Denis Shoes, compania care se ocupa cu comercializarea incaltamintei, cifra de afaceri pee 2017 a fost de 6 milioane euro (27,5 milioane lei), iar prrofitul net de peste 644.000 euro (2,9 milioane lei). Pe partea de productie, cifra de afaceri inregistrata de familia Cornea se ridica la peste 11 milioane euro (50,3 milioane lei), iar profitul la 1,1 milioane euro (5,2 milioane lei).

Il Passo

Petru Chiriac a fondat, la inceputul anilor 2000, la Iasi, cu doar trei angajati, brandul romanesc de incaltaminte Il Passo. De-a lungul timpului, Il Passo s-a dezvoltat si ajuns sa insemne afaceri de milioane de euro, o retea nationala de 20 de magazine si 2 fabrici de productie.

2017 a inseamnat pentru Il Passo afaceri de peste 8,2 milioane euro (37,4 milioane lei) si un profit net de aproximativ 250.000 de euro (1,1 milioane lei). Prin comparatie, in 2016, producatorul Il Passo inregistra o cifra de afaceri de 7,9 milioane euro (35,5 milioane lei) si isi dubla profitul fata de anul anterior, de la 277.000 euro (1,2 milioane lei) la aproximativ 509.000 euro (2,3 milioane lei).

Productia Il Passo este realizata in cele doua fabrici pe care antreprenorul le detine in Iasi si Bucuresti, insa Petru Chiriac colaboreaza si cu alte fabrici de productie, in sistem lohn. Fabrica din Bucuresti, inaugurata in urma cu doi ani, a necesitat o investitie de un milion de euro. La nivel de magazine, Il Passo detine o retea de 18 magazine in Romania si alte 2 unitati Tamaris, preluate prin franciza.

Benvenuti

Infiintata in 2004 de antreprenorul Dan Pavel in Timisoara, compania romaneasca Benvenuti vinde incaltaminte si marochinarie ale producatorilor italieni, dar colaboreaza si cu producatori locali. Producatorii italieni au o pondere de peste 80% din volumul de marfa din Benvenuti, restul fiind productii autohtone.

Astazi, reteaua Benvenuti insumeaza 50 de magazine sub brandurile Benvenuti si Enzo Bertini, ultimul avand doua unitati, in majoritatea oraselor din tara.
Anul trecut, Benvenuti a inregistrat o cifra de afaceri de 27,2 milioane euro (124 milioane lei), in crestere fata de 2016, cand retailerul bifa afaceri de 23,3 milioane euro (104 milioane lei). In ceea ce priveste profitul, anul trecut Benvenuti a inregistrat un profit net de peste 1,7 milioane euro (7,8 milioane lei), de asemenea in crestere fata de anul anterior, de la 1,5 milioane euro (6,6 milioane lei).

Otter

Un alt mare retailer romanesc, Otter a fost infiintat in 1997 de antreprenorul Filip Schwartz, care de-a lungul timpului a adaugat alte branduri companiei, precum Aldo, Clarks, Salamander si Tezyo. Compania nu detine o unitate de productie in Romania, incaltamintea fiind produsa in diverse tari din Europa.

In 2017, Otter Distribution a avut o cifra de afaceri de 36,6 milioane euro (167 milioane lei) si un profit net de peste 3,2 milioane euro (14,9 milioane lei), in crestere fata de anul anterior, cand bifa vanzari de de 32,4 milioane euro (146 milioane lei) si un profit net de 2,2 milioane euro (9,7 milioane lei).

Otter detine la nivel nationala o retea de 30 de magazine multibrand unde vinde branduri precum Nike, Epica, Geox, Diesel, Epica, Le Colonel, Ara, Mario Ferreti, Converse, Le Coq Sportif, Pepe Jeans si Gryxx.

Sursa foto: Look Studio/Shuttersticj

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri