In prezent, reteaua de magazine discount Penny Market are 225 de magazine, iar obiectivul Rewe Romania, compania care detine Penny, este sa ajunga la un numar de 400 de magazine deschise pana in 2025, prin investitii de 80 milioane de euro. Reprezentantii companiei au declarat, intr-un interviu acordat wall-street.ro, ca principalele provocari din prima parte a anului au fost legate de forta de munca si ca stabilitatea si predictibilitatea legislativa sunt principalele elemente de care au nevoie pentru a-si putea desfasura activitatea in conditii optime

In prima jumatate a anului 2018, Rewe Romania a deschis patru magazine Penny Market in Targu Jiu, Turda, Breaza si Mangalia si a remodelat alte 32 de magazine. Magazinul din Breaza a fost construit in format Future Store, iar cel din Mangalia are un acoperis verde, fiind cel de-al doilea magazin Penny Market cu un acoperis de acest tip, dupa cel din Agigea. In prezent, reteaua Penny Market numara 225 de magazine, iar obiectivul Rewe Romania este sa ajunga la un numar de 400 de magazine deschise pana in 2025, prin investitii de 80 milioane de euro.

”Am inceput anul foarte bine. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut putem vedea un trend ascendent si ne concentram sa pastram acest ritm pana la finalul anului.Provocarile pe care le-am depasit pana acum au fost legate de forta de munca disponibila si cresterea salariilor. Penny Market este pe piata din Romania din 2005, asa ca, indiferent de contextul fiscal si legislativ, noi am invatat sa ne adaptam. Bineinteles, ca in orice alt business, avem nevoie de stabilitate si predictibilitate legislativa pentru a ne desfasura activitatea in conditii optime.Am reusit in prima jumatate de an sa ne indeplinim obiectivele de crestere intr-un context favorabil: cresterea puterii de cumparare a romanilor. Industria de retail se afla intr-o perioada buna datorita trendurilor de crestere in consum. Credem ca, in continuare, va exista un uptrading pentru consum, iar numarul de magazine din proximitate va creste, ceea ce poate conduce la un cos mai mare de cumparaturi ce contine produse mai scumpe”, declara, intr-un interviu acordat wall-street.ro, reprezentantii Penny Market.

Penny Market, crestere de 17 % in comparatie cu anul precedent

Rewe Romania, care vizeaza o crestere cu 12-13% a cifrei de afaceri din 2018 fata de 2017, a raportat o cifra de afaceri de aproape trei miliarde de lei in anul calendaristic 2017, cu 5% mai mult in comparatie cu 2016. Pentru divizia Penny Market, cresterea inregistrata a fost de 17% mai mult in comparatie cu anul anterior. Cum se explica aceasta diferenta procentuala?

Penny

”Aceste cinci procente reprezinta foarte putin comparativ cu cresterea generala a pietei. Rewe Romania a fost, din 2001 si pana in 2016 inclusiv, responsabila de doua divizii: Penny si XXL, acesta din urma avand o cifra de afaceri anuala de 300 de milioane de lei. Divizia Penny Market a fost singura in 2017, magazinele XXL incetandu-si activitatea la 31 decembrie 2016. Cresterea cifrei de afaceri a diviziei Penny Market a fost de 17% in 2017 fata de 2016. Profitul net al Rewe Romania a scazut si el cu 20% in 2017, de la 23,7 milioane de lei in 2016 la 19,7 milioane de lei. Aceasta scadere vine in principal din inchiderea magazinelor XXL, remodelate in centre comerciale cu 40% din suprafata ocupate de magazine Penny, restul fiind inchiriat catre alti retaileri. Daca izolam acesti factori, putem spune ca profitul a crescut in linie cu cifra de afaceri. Vom investi in Romania si vom dezvolta business-ul nostru aici astfel incat in 2025 sa ajungem la 400 de magazine”, explica, in luna aprilie a acestui an, Daniel Gross, general manager Rewe Romania, companie prezente pe piata locala de peste 15 ani si care are in prezent peste 4.300 de angajati.

Reprezentantii companiei spun ca strategia de dezvoltare se bazeaza, in primul rand, pe procesul de expansiune si de remodelare a magazinelor intr-un format cu un design modern. Rewe Romania lucreaza, pentru magazinele Penny Market, cu 65 de furnizori pentru produsele marca proprie. In prezent Penny Market are in portofoliu 30 de marci proprii din urmatoarele categorii: alimente de baza, branzeturi si lactate, mezeluri si carne proaspata, bauturi racoritoare, bauturi alcoolice, dulciuri si snacks-uri, produse congelate, mancare pentru animale, ingrijire bebelusi, detergenti si produse de curatat, bauturi calde, cosmetice si produse de ingrijire personala. Acest tip de produse reprezinta astazi aproximativ 30% din totalul produselor din magazinele Penny Market.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri