In ciuda unei piete in scadere si a unui euro tot mai puternic, grupul Miele anunta ca si-a pastrat trendul ascendent si in ultimul an fiscal. Astfel, cifra de afaceri a celui mai mare producator de electrocasnice premium din lume a depasit, pentru prima data, pragul de 4 miliarde de euro. Concret, cu o crestere de 167 de milioane de euro (+4,3% fata de precedentul an fiscal), Miele a incheiat anul fiscal 2017/2018 cu un total de 4,1 miliarde de euro.

Aproape jumatate din cifra de crestere a fost generata de catre Steelco Group, subsidiara din Italia a Miele, specializata in productia de echipamente medicale. Este pentru prima data cand aceasta companie este inclusa in raportul general al Miele, iar aportul este considerabil: 91 de milioane de euro.

Este al treilea an consecutiv cand Miele inregistreaza cresteri mai mari decat media anuala propusa, in ciuda unei plafonari a pietei.
In tara de origine, Germania, Miele a inregistrat o crestere de 2,4%, ajungand la o cifra de afaceri de 1,21 miliarde de euro. In plus, pentru a 25-a oara, compania si-a mentinut locul fruntas in topul celor mai bune servicii oferite la nivel national, potrivit “Kundenmonitor Deutschland”, un studiu comparativ la nivelul intregii tari.

Pe plan mondial, cea mai importanta crestere a fost inregistrata in China, dar peste medie au livrat si pietele din Canada, Austria si Rusia. De asemenea, Miele a recastigat teren in Spania si Grecia, doua piete destul de scazute in ultimii ani. Per total, vanzarile din afara Germaniei au crescut, pana la 70,6%, fata de 70%, in anul fiscal anterior.

Cele mai cautate echipamente Miele

Plitele, cuptoarele si espressoarele au fost vedetele cresterii la nivel de gama de produse. Noile modele din aceste game au amplificat succesul de piata, precum plita TwoInOne, cu hota integrata, cuptoarele ce au fost echipate cu cele mai noi tehnologii Miele, precum si espressoarele din gama CM5. La capitolul aspiratoare, a doua generatie a aspiratorului-robot, Scout RX2, a fost primita cu interes, mai ales datorita functiei care permite transmiterea de imagini din casa pe smartphone-ul utilizatorului.

Citeste si:
Miele Romania a vandut in 2018 de 8,5 mil. euro, in crestere cu 35%
Miele Romania a vandut in...

Tot ca un element de noutate, Miele a inceput sa investeasca in startup-uri, precum loadbee, Plant Jammer, KptnCook sau Mchef. Acestea promit sa ofere noi servicii digitale, transpuse prin creativitate, utilitate si conectivitate in bucataria viitorului. Astfel, la IFA 2018, Mchef va prezenta, in premiera, un serviciu de gourmet food delivery, unic in lume, ce se bazeaza pe experienta cuptorului Dialog, prezentat prima data de catre Miele tot la Berlin.

La nivel mondial, grupul Miele inseamna 20.100 de angajati, dintre care 11.200 in Germania. Tot la nivel international, grupul Miele a facut investitii in valoare de 272 de milioane de euro, o valoare cu 20% mai mare decat in precedentul an fiscal.

In Romania, Miele este prezent prin showroom-urile proprii din Bucuresti (Piata Presei si Dorobanti), Constanta si, cel mai recent, Timisoara. De asemenea, echipamentele Miele sunt disponibile si prin intermediul seriei de magazine deschise ca franciza in Sibiu, Deva,Brasov si Cluj Napoca.

Miele este cel mai mare producator mondial de echipamente electrocasnice premium, precum aparatura de gatit, de coacere si de gatit cu aburi, produse de refrigerare, aparate de cafea, masini de spalat vase si produse de ingrijire pentru haine si pardoseli. Aceastei linii de produse i se adauga masinile de spalat vase, masinile de spalat rufe si uscatoarele pentru uz comercial, precum si aparatura de spalare-dezinfectare si sterilizare a instrumentelor destinate utilizarii in activitatile medicale si de laborator (Miele Professional).

Citeste si:
Investitie de 150.000 de euro in cel de-al patrulea showroom Miele
Miele a deschis cel de-al...

Compania Miele, fondata in 1899, are opt filiale de productie in Germania si cate o filiala in fiecare dintre tarile urmatoare: Austria, Cehia, China si Romania. Cifra de afaceri a companiei in anul 2017/18 a crescut la aproximativ 4,1 miliarde de euro, cu 70% vanzari in afara Germaniei. Miele este reprezentata prin filiale proprii si de importatori in aproape 100 de tari. Compania Miele se afla in proprietatea celei de-a patra generatie a familiei fondatoare, are o forta de munca de aproximativ 20.100 de persoane, cu 11.200 de angajati in Germania. Sediul companiei se afla in Gutersloh / Westphalia, Germania.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Miele a ajuns la afaceri de 4,16 miliarde de euro, in crestere cu 1,5%