Desi afacerile Mango au fost in scadere anul trecut cu 2,9%, retailerul spaniol de fashion are motive de optimism si spera intr-o scadere a pierderilor si in cresterea vanzarilor online, scrie Retail Detail.

2017 a insemnat pentru lantul spaniol de moda o reducere a pierderilor de 45%, pana la 33 milioane de euro, si o cifra de afaceri de 2,19 miliarde euro, in scadere cu 2,9%. Printre factorii care impactat businessul se numara temperaturile ridicate care s-au tradus intr-o scadere a vanzarilor, potrivit vicepresedintelui Daniel Lopez, care considera ca altfel compania ar fi fost profitabila anul trecut. Reprezentantul Mango crede ca 2017 va fi un an bun pentru business, dovada fiind primele cinci luni ale anului care au inregistrat vanzari mai bune fata de perioada similara a anului trecut.

Vanzarile din online inregistrate de Mango au crescut anul trecut cu 15,4%, ajungand la 339,2 milioane euro, ceea ce inseamna 15,5% din cifra totala de afaceri a retailerului. Reprezentantii Mango cred ca pragul de 20% va fi atins de vanzarile online pana in 2019, cel putin un an mai tarziu decat estimasera initial. Mango vinde online in 83 de tari, iar pana la finalul anului va da drumul vanzarilor online in alte doua tari, Iran si Ucraina.

Retailerul spaniol avea 211 magazine de peste 1.100 de metri patrati la finalul lui 2017, din care 20 fusesera inaugurate in acel an. La nivel global, Mango detine 2190 de magazine in 110 de tari.

Mango Romania, afaceri de peste 9 milioane euro

In Romania, Mango este prezent inca din 1999, initial in sistem franciza, detinuta de Peeraj Brands International si grupul Solmar, iar din 2013 a intrat direct pe piata locala. Mango detine in prezent 7 magazine in Bucuresti, Timisoara si Cluj.

Mango Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 9,5 milioane euro (43,7 milioane lei), un profit net de peste 278.000 de euro (1,2 milioane euro) si un colectiv de 103 angajati. In comparatie, afacerile retailerului spaniol pe plan local au fost in crestere din 2016 fata de anul trecut (8,9 milione euro – 40 milioane lei), an care a marcat si trecerea pe profit a Mango, dupa ce in 2016 iesise in pierdere cu circa 164.000 euro (740.000 lei), potrivit datelor de pe Ministerul de Finante.

In ultimii ani, piata de fashion din Romania a evoluat semnificativ, insa cei care au profitat cel mai mult de aceasta crestere au fost brandurile internationale. Estimata sa ajunga la o valoare de 4,14 miliarde euro in acest an, in crestere cu aproximativ 18% fata de 2017, piata de fashion retail este disputata de marile branduri internationale care vand de sute de milioane de euro pe plan local. Retailerii care domina piata romaneasca sunt H&M, Zara (Inditex), LPP Romania, C&A si Koton.

Sursa foto: ThamKC/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri