30 August 2018

Cum au evoluat afacerile retelei de magazine Sephora pe piata din Romania in ultimii ani



Reteaua de magazine de cosmetice si produse de parfumerie Sephora, parte a Moet Hennessy Louis Vuitton Group (LVMH Group), a ajuns la afaceri de aproape 230 milioane lei in 2017, in crestere cu 18% fata de anul anterior. Totodata, profitul companiei Sephora Cosmetics inregistrat pe piata din Romania anul trecut a fost cu 22% mai mare in 2017 fata de 2016, ajungand la 17,6 milioane lei.

Lantul de magazine de cosmetice si produse de parfumerie Sephora numara 32 de magazine la nivel national, din care 12 sunt situate in Bucuresti. Majoritatea magazinelor se gaseste in incinta unui mall.

Astazi, Sephora are mai mult de 600 de magazine in Europa si aproximativ 2.300 de magazine la nivel international, prezente in 33 de tari din intreaga lume. In Romania, Sephora este prezenta pe piata din aprilie 2007.

Odata cu cresterea numarului de magazine la nivel national, compania a atras un numar mai mare de angajati. Astfel, din 2013 pana la sfarsitul anului 2017, Sephora a oferit in jur de 80 de posturi noi de munca, ajungand sa aiba 311 angajati.

Datele companiei publicate pe Ministerul Finantelor Publice, arata ca businessul a crescut in fiecare an, reusind in 4 ani sa-si dubleze profitul: profit net 2013 - 6,8 milioane lei, profit net 2016 - 14,4 milioane lei.

Afacerile Sephora in Romania in ultimii 5 ani
AN CIFRA DE AFACERI PROFIT NR. ANGAJATI
2013 142,2 milioane lei 6,8 milioane lei 230
2014 149,8 milioane lei 11,9 milioane lei 230
2015 162,9 milioane lei 11,07 milioane lei 258
2016 194,4 milioane lei 14,4 milioane lei 293
2017 229,3 milioane lei 17,6 milioane lei 311

Lansata in Franta, in 1970, reteaua de magazine Sephora, a devenit din 1997, parte a Moet Hennessy Louis Vuitton Group (LVMH Group), cel mai mare grup de produse de lux la nivel mondial. Cu o traditie de peste 45 de ani pe piata, Sephora ofera conceptul unui spatiu dedicat frumusetii, locul unde se gasesc variate branduri.

Veniturile grupului LVMH au crescut cu 15% in al doilea semestru din 2018, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Profitul inregistrat in prima jumatate a acestui an a fost de 4.648 milioane de dolari, cu 28% mai mare fata de prima jumatate a anului 2017, potrivit Forbes.



Citeste si