In anul financiar 2018 (1 septembrie 2017 – 31 august 2018), IKEA Romania a atins vanzari de 609.348.334 Lei (fara TVA), in crestere cu 10,6% fata de anul de catalog anterior. Numarul total de produse cumparate a fost mai mare de 18.6 milioane, peste 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul si aproape 18 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul www.IKEA.ro. Chiftelutele suedeze au fost cele mai vandute produse de catre IKEA Food.

Din totalul celor 18,6 milioane de produse IKEA care au ajuns in casele romanilor, 62,4% au fost articole de mobilier si 37,6% accesorii. Cea mai bine vanduta familie de mobilier de dormitor a fost HEMNES, cu 29.452 de bucati, in timp ce gama de lenjerii de pat NATTJASMIN a fost cea mai populara in categoria accesorii, cu 68.871 bucati vandute, iar albul a fost preferat de cei mai multi dintre cumparatori.

Cand vine vorba de IKEA FOOD, cel mai mai bine vandute au fost chiftelutele suedeze cu peste sase milioane de bucati, in timp ce lungimea de 474 de kilometri a celor aproape trei milioane de hot-dogs vanduti ar acoperi distanta de la Bucuresti la Constanta dus-intors.

Stefan Vanoverbeke, IKEA

„Suntem foarte bucurosi sa vedem ca IKEA Romania continua sa fie una dintre pietele cu cea mai rapida crestere din Europa si asta datorita echipei noastre dedicate din Romania, care a ajuns acum la aproape 1.100 de angajati. Pe masura ce ne apropiem de deschiderea magazinului IKEA Pallady, am continuat sa investim in accesibilitatea gamei noastre pentru cat mai multi oameni din Romania prin deschiderea recenta a primelor doua puncte de colectare din Timisoara si Brasov, iar noi puncte sunt in curs de dezvoltare in alte trei orase,” a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.

In anul financiar 2018, magazinul IKEA din Bucuresti a avut 1092 de angajati in total, o crestere de 57,1% fata de anul financiar anterior. Varsta medie a fost de 34 de ani, iar 87% din totalul angajatilor spun ca sunt mandri ca lucreaza pentru IKEA.

Magazinul IKEA din Baneasa este inca singurul al retelei din Romania. Al doilea magazin IKEA din Romania, in care vor lucra 350 de angajati, va fi deschis in acest an, potrivit reprezentantilor retailerului de mobilier. Constructia celui de-al doilea magazin IKEA din Romania a fost demarata in noiembrie 2017.

IKEA Pallady, cel mai mare magazin al producatorului de mobilier din Europa de Sud-Est va avea o suprafata de 37.000 de metri patrati si va cuprinde, in afara de cei 20.000 de metri patrati de suprafata comerciala propriu zisa, un restaurant de 550 de locuri si 2.000 de metri patrati, precum si spatii logistice si de depozitare. Mai mult, un Customer Service Center, conceput pentru a raspunde clientilor din toata tara, va fi integrat in magazin.

Ikea Romania

IKEA continua sa se implice in crearea unui impact pozitiv in societate. Compania s-a concentrat pe egalitatea de sanse, obtinand un raport de gen de 50/50 intre femei si barbati in IKEA Romania, inclusiv la nivel de conducere, garantand in acelasi timp salarii egale si oportunitati egale. Parte a sprijinului sau pe termen lung pentru antreprenorii sociali, IKEA a incheiat un parteneriat cu Brutaria Concordia, ajutand astfel 12 persoane din familii vulnerabile sa produca si sa vanda biscuiti pentru restaurantul din magazinul IKEA Baneasa. Fondul IKEA pentru Mediul Urban, un program de granturi pentru proiecte de mediu in Bucuresti si in zona Ilfov, a continuat cu sase proiecte care au sustinut peste 3.000 de beneficiari directi in proiecte precum construirea unui acoperis verde sau instalarea unui sistem de panouri solare intr-un bloc de apartamente.

In plus, ca parte a angajamentului pozitiv fata de planeta, IKEA Romania a introdus doua statii de incarcare pentru masinile electrice in parcarea magazinului Baneasa, sapte masini electrice urmand sa fie introduse in flota IKEA pana la sfarsitul anului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri