17 Octombrie 2018

IKEA lanseaza 4 colectii noi, printre care una inspirata de hacking. Produsele, disponibile si in Romania



Colectiile limitate GRATULERA si SJALVSTANDIG, precum si colectia pe termen lung LUSTIGT sunt disponibile in magazin incepand cu luna aceasta. Si, pentru ca se apropie iarna, retailerii isi adapteaza sortimentul, iar IKEA nu face exceptie si lanseaza colectia Vinter. Ce produse noi vor fi disponibile la IKEA si ce inseamna conceptul de ”hacking” care a inspirat gama SJALVSTANDIG ?

Produsele din cele patru coelctii lansate de IKEA vor fi disponibile in magazinul retailerului din Baneasa, precum si online. In octombrie, IKEA prezinta produsele vintage colorate si special selectate din anii ‘70-‘80, urmate in decembrie de articolele minimaliste reprezentative perioadei ‘90 si 2000, toate acestea parte din colectia Gratulera. Colectia vintage include piese de mobilier, corpuri de iluminat, vesela si multe altele in editie limitata. Produsele iconice care vor fi readuse la IKEA prin lansarea acestei colectii sunt disponibile in magazin si online.

„Unele produse sunt piese emblematice si reprezentative pentru mobilierul vintage - sunt peste tot astazi! Eu inca achizitionez piese vintage IKEA la licitatii si in magazinele second-hand. Observ in randul oamenilor aceasta sete de istorie si traditie”, precizeaza Karin Gustavsson, IKEA Creative Leader.

Colectia Lustigt este inspirata din conceptul de joaca si include produse precum role de hartie pentru colorat, puzzle, o coarda de sarit, un razboi de tesut, un joc cu bile si multe altele.

Colectia SJALVSTANDIG in editie limitata este inspirata, potrivit reprezentantilor IKEA de miscarile „hacking” si DIY (Do It Yourself) – crearea, de catre clienti, de obiecte de mobilier combinand diverse produse IKEA.

„Am intors pe toate partile subiectul creativitatii si am incercat sa aflam ce inseamna sa fii rebel si independent atunci cand vine vorba despre mobilierul pentru acasa. De asemenea, am explorat moduri prin care am putea sa permitem oamenilor sa modifice, sa se joace si sa construiasca pe baza a ceea ce am creat”, explica Maria O'Brian, IKEA Creative Leader.

Cercetarea echipei de design a avut ca rezultat o colectie cu o estetica destul de puternica, culori si modele indraznete, cum ar fi abajurul din hartie, intr-o nuanta de roz-somon intensa si perna galbena in forma de con. Aceasta curiozitate a dus la crearea diferitelor produse precum covoare modulare, pernele in diferite forme, picioare de mobila care se pot adauga si multe altele.

Pentru ca se apropie iarna, retailerii au inceput deja sa-si adapteze sortimentul, iar IKEA nu face exceptie si anunta colectia Vinter, care cuprinde accesorii, corpuri de iluminat, cutii si ambalaje pentru cadouri, decoratiuni pentru bradul de Craciun, flori si chiar un brad.

Toate produsele din cele patru colectii sunt disponibile atat online, cat si in magazinul IKEA din Baneasa, al 253-lea magazin IKEA deschis in a 35-a tara, inaugurat pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010, a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte din INGKA Group. INGKA Group detine si opereaza 423 de magazine in 52 de tari (31 August 2018).

IKEA Romania: 18,6 milioane de produse vandute in anul financiar 2018

In anul financiar 2018 (1 septembrie 2017 – 31 august 2018), IKEA Romania a atins vanzari de 609.348.334 Lei (fara TVA), in crestere cu 10,6% fata de anul de catalog anterior. Numarul total de produse cumparate a fost mai mare de 18,6 milioane, peste 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul si aproape 18 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul www.IKEA.ro. Chiftelutele suedeze au fost cele mai vandute produse de catre IKEA Food.

Din totalul celor 18,6 milioane de produse IKEA care au ajuns in casele romanilor, 62,4% au fost articole de mobilier si 37,6% accesorii. Cea mai bine vanduta familie de mobilier de dormitor a fost HEMNES, cu 29.452 de bucati, in timp ce gama de lenjerii de pat NATTJASMIN a fost cea mai populara in categoria accesorii, cu 68.871 bucati vandute, iar albul a fost preferat de cei mai multi dintre cumparatori.

Cand vine vorba de IKEA FOOD, cel mai mai bine vandute au fost chiftelutele suedeze cu peste sase milioane de bucati, in timp ce lungimea de 474 de kilometri a celor aproape trei milioane de hot-dogs vanduti ar acoperi distanta de la Bucuresti la Constanta dus-intors.



Citeste si