Piata de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale din Romania creste de la an la an, ajungand in 2018 la o valoare estimata de 720 milioane euro. In acest context, ne punem intrebarea daca pacientii romani respecta o automedicatie corecta si cunosc efectele pe care le poate avea consumul iresponsabil de medicamente.

Atat jucatorii din industria farma, cat si autoritatile sustin ca Romania are nevoie de imbunatatirea educatiei pentru sanatatea consumatorilor si pacientilor romani. E nevoie de un cadru legislativ unitar, clar si echitabil cu privire la comunicarea produselor din categoriile OTC.

„Un consumator sau pacient informat citeste si intelege prospectul sau eticheta unui produs si respecta indicatiile inscrise. Utilizatorul informat ignora derapajele din comunicarea comerciala a produselor din cele trei categorii, pe care cadrul legislativ actual le permite, si intelege ca toate informatiile primite din zona sanatatii trebuie analizate in detaliu. Vorbim aici despre o situatie ideala, la care nu am ajuns inca, din pacate. Chiar daca RASCI a facut deja un pas important in aceasta directie, prin intermediul unei campanii, este mai evident ca oricand ca este necesara o colaborare stransa intre factorii de decizie, autoritatile de reglementare, profesionistii din domeniul sanatatii, reprezentanti ai industriei, studentilor, consumatorilor si pacientilor, pentru imbunatatirea educatiei pentru sanatate”, sustine Diana Mereu, director executiv RASCI.

Asociatia Romana a Producatorilor de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale (RASCI) a initiat campania „Despre sanatate, cu responsabilitate” anul trecut, cu scopul imbunatatirii starii generale de sanatate a consumatorilor si pacientilor romani. In cadrul campaniei au fost implicati atat profesionisti din domeniul sanatatii, cat si reprezentanti ai autoritatilor, cu scopul de a contribui la cresterea nivelului de educatie a publicului cu privire la importanta luarii unor decizii informate atunci cand utilizeaza medicamente fara prescriptie pentru imbunatatirea propriei sanatati.

In situatia in care consumatorii si pacientii romani sunt expusi la informatii incomplete, incorecte sau inselatoare despre aceste categorii de produse, este evident ca este necesara optimizarea cadrului de reglementare aferent acestora. Totodata, este nevoie de imbunatatirea educatiei pentru sanatatea populatiei, care sa combata perceptiile si mentalitatile formate in timp si sa contribuie, in schimb, la formarea unor comportamente sanatoase si responsabile. Bazele acestui proces au fost deja puse prin campania initiata de RASCI si, cu ajutorul implicarii Agentiei, din postura sa de partener in campanie, sunt increzator ca ne vom indeplini cu succes acest obiectiv comun”, declara dr. Alexandru Velicu, presedinte al Agentiei Nationale a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale.

Rolul farmacistului in automedicatie

„Rolul farmacistului, ca principala interfata in comunicarea cu utilizatorii acestor categorii de produse, este esential, de aceea, acesta trebuie sa poata oferi informatii corecte si complete cu privire la cel mai bun produs intr-o situatie data sau, sa indrume utilizatorul catre medic, atunci cand considera ca situatia o cere”, spune Nicoleta Radu, vicepresedinte al Colegiului Farmacistilor din Romania.

RASCI reuneste producatori, importatori si distribuitori de medicamente fara prescriptie medicala (OTC), suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala, activi pe piata din Romania: Bayer Consumer Health, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Pfizer, Fildas, Terapia, Antibiotice, Berlin-Chemie, WORWAG Pharma, Aboca, Omega Pharma si Ipsen.

Sursa foto: Shutterstock / Lunatta

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri