Lantul de florarii Floria, care face parte din grupul Floria, alaturi de operatiunile online si distributia engros, a inregistrat in primele 9 luni ale anului vanzari de 5,5 milioane de lei. In prezent, Floria detine 6 florarii fizice la nivel national si estimeaza ca acestea vor genera vanzari de 7 milioane de lei pana la finalul anului. La nivelul intregului grup, Floria a bifat afaceri de 17,5 milioane de lei in primele 9 luni, in crestere cu 40% fata de anul anterior.

Floria a inceput ca un business online, iar ulterior s-a extins in mediul offline. Grupul Floria a ajuns sa detina pe langa floraria online si unitatile fizice si proiecte peisagistice si decor pentru evenimente, precum si distributie de flori si plante catre retailul de tip IKA si vanzari engros.

„In 2018 am inregistrat o dinamica pozitiva si pentru reteaua de florarii. Avem pe de-o parte cresterea si maturizarea retelei –am ajuns la 6 unitati, fiecare dintre ele cu peste 1 an vechime in locatia respectiva. Pentru un business de acest tip este foarte important ca publicul sa vina in contact cu spatiul in mod repetat, astfel incat sa stie ca in locul respectiv gaseste flori deosebite si sa faca o destinatie din floraria ta. Asta se intampla in timp, mai rapid sau mai lent in functie de spatiu. De exemplu, pentru florariile din centrele comerciale, AFI Cotroceni si Baneasa Shopping City, acest timp a fost mult mai scurt decat, de exemplu, floraria Floria din Ion Campineanu, unde traficul este mai redus si mai putin repetitiv”, explica Adrian Ciucur, CEO Floria Group.

Pe de alta parte, cresterea florariilor Floria a fost sustinuta prin campaniile de marketing si prin selectia deosebita de flori. Inca de la inceput, Floria a pariat si pe soiuri mai putin populare de flori –precum Protea, Banskia –care in timp au diferentiat si au facut ca stilistica buchetelor Floria sa fie recognoscibila. „In plus, ne-am pozitionat inca de la inceput drept un jucator corect, cu preturi corecte si fiscalizare 100%, ceea ce ne-a transformat intr-o optiune frecventa a segmentului corporate si a celor care doresc sa sustina afacerile corecte”, mai spune Adrian Ciucur.

Floria detine o retea de 6 florarii, dintre care doua spatii stradale in Bucuresti (Campineanu si Dorobanti), doua in centre comerciale (AFI Cotroceni si Baneasa Shopping Center) si doua situate in afara Bucurestiului, respectiv una in terminalul sosiri al Aeroportului Henri Coanda si una in Ploiesti. „Vanzarile pe mp sunt destul de apropiate, cu variatii de ±10% in functie de luna si sezon”, spune Adrian Ciucur.

Grupul Floria, afaceri...
Citeste si: Grupul Floria, afaceri consolidate de 22 milioane de lei in 2018

In cadrul florariilor Floria cele mai vandute flori sunt hortensiile, desi la nivel national trandafirii sunt preferatele romanilor.

“Ca tendinte in comporamentul de consum, observam o deschidere mai mare fata de florile mai putin cunoscute, speciale, cumulata cu o incredere mai mare in alegerile si recomandarile floristului. Remarcam de asemenea o atentie mai mare la detalii si o deschidere mai mare pentru flori si plante achizitionate pentru scop personal, nu neaparat pentru a fi oferite cadou, precum si interes pentru obiectele complementare (vase, sfesnice, luamanari), cu rol decorativ si care completeaza un buchet sau un aranjament sofisticat”, spune Adrian Ciucur.

In ceea ce priveste perspectivele de schimbare a preferintelor, reprezentantii Floria declara ca se concentreaza pe dezvoltarea experientei omnichannel, avand in vedere activitatea si prezenta Floria in toate segmentele de floristica.

“Unificarea experientei clientului in retailul online si offline este unul dintre obiectivele pe care ni le propunem, in ton cu abordarea pe care o prefera publicul in prezent. O alta schimbare de comportament pe care o intuim si dorim sa o intampinam este legata de simplificarea modalitatilor de plata, care, in definitiv, lucreaza in aceeasi directive, respectiv imbunatateste experienta clientilor. Punem accent pe diversificarea modalitatilor de plata –card, e-wallet, pre-payment, etc –si deja stabilim noi standarde in industria noastra”, adauga Adrian Ciucur.

#NoiFacemUnSpital: Mastercard...
Citeste si: Mastercard doneaza 1 milion de euro Asociatiei Daruieste Viata

De altfel, reteaua de florarii Floria deruleaza un parteneriat cu Mastercard, demarat inca din 2014, prin divizia online floria.ro, extins in momentul in care Floria s-a dezvoltat in offline.

„In prezent suntem in program cu preturi preferentiale pentru clientii care achita florile cu un card Mastercard. Discount-ul este aplicabil in reteaua noastra de florarii fizice din Bucuresti si floraria din Ploiesti. Discountul nu se poate cumula cu alte promotii existente in reteaua de florarii Floria. Exista un avantaj in ceea ce priveste atragerea si fidelizarea clientilor. Intrucat programul este unul cu vechime, clientii Mastercard cunosc beneficiile si retailerii din program si ii aleg prioritar cand cauta servicii sau produse. Ceea ce poate aduce clienti noi. Pe de alta parte, un client care cumpara flori cu reducerea Mastercard, va reveni la noi de fiecare data cand cauta flori –o data pentru calitatea buchetelor, iar apoi pentru ca beneficiaza de reducere pentru un numar nelimitat de tranzactii”, explica Adrian Ciucur.

Planurile Floria

Pentru acest an, obiectivele Grupului Floria se focalizeaza in zona B2B: „Ne indreptam catre distributie nationala de plante si flori. Devenim, din aceasta perspectiva, o alternativa la brokerii de flori din Olanda. Practic, aici ne concentram pe doua directii complementare: deservirea depozitelor mari regionale, unde avem o abordare de tip key account, cu echipa dedicata, si respectiv vanzarea catre small business, revanzatori din domeniu precum ateliere de creatie floristica, florarii si designeri floristi, organizatori de evenimente sau sali pentru evenimente”, spune Adrian Ciucur.

Grupul Floria promoveaza digitalizarea distributiei de flori si plante, ca pas firesc catre dezvoltarea pietei din Romania si ridicarea standardului de calitate si eficienta din domeniu. Aceasta se realizeaza prin webshop, o platforma specializata de e-commerce, prin care floristi independenti si florariile pot comanda flori proaspete care le sunt livrate direct la florarie sau la atelier. „Avand in vedere aceasta directie de dezvoltare, momentan nu ne propunem in mod activ sa extindem reteaua de florarii”, declara Adrian Ciucu.

Cum vrea phyre, singurul...
Citeste si: Ce planuri are FinTech-ul phyre in Romania pentru anul 2019

In ceea ce priveste piata romaneasca de flori, reprezentantii Floria adauga: „Competitia se vede tot mai bine, datorita cresterii gradului de fiscalizare, atat in retail, cat si in distributie. Noi ne-am dezvoltat foarte puternic in ultimii 5 ani. Am pornit de la online si am ajuns sa avem 3 divizii puternice de business. La nivelul Grupului Floria, am inregistrat o cifra de afaceri consolidata de 17,5 milioane de lei in primele 9 luni, cu o crestere de 40% fata de perioada similara din anul trecut. Consider ca este loc pentru dezvoltare pe aceasta piata”, incheie Adrian Ciucur.

Grupul Floria opereaza floraria online Floria.ro (Floria Network SRL), reteaua de florarii Floria (Flower’s Secret SRL), proiecte peisagistice si decor pentru evenimente (Floria Projects SRL), distributie de flori si plante catre retailul de tip IKA (Reteaua Floria SRL), precum si vanzari engros (Floria International Wholesale SRL).


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Subiectul platilor digitale domina conversatiile din social media