Segmentul de piata OTC, ce include medicamentele fara prescriptie medicala, suplimentele alimentare si dispozitivele medicale pentru ingrijire personala a inregistrat o crestere moderata in al treilea trimestru al anului fata de perioada aprilie-iunie, de aproximativ 3%. Cu toate acestea, fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile acestui segment de piata au crescut cu aproximativ 13%, de la 739,8 milioane de lei in T3 2017 la 835,3 milioane de lei in T3 2018.

Potrivit datelor Cegedim, in perioada iulie-septembrie 2018, piata de produse OTC din Romania a inregistrat vanzari de 835,3 milioane de lei, cu 25 de milioane de lei mai mult fata de trimestrul precedent, volumul de vanzari in primele noua luni ale anului fiind de aproximativ 2,5 miliarde de lei.

Cele mai cumparate produse au fost cele din categoria Lifestyle OTC, urmate de categoria de produse cu indicatie in afectiunile gastrointestinale, respectiv de produsele din categoria raceala, gripa si alergii. Ultimele pozitii in topul preferintelor, in functie de volumele de vanzari, revin produselor din categoriile vitamine, minerale si suplimente, respectiv dermatologice.

Categoria cu cea mai mare cota de piata

Astfel, cea mai mare cota de piata o au produsele din categoria Lifestyle OTC, 23,3%, cu vanzari de 194,4 milioane de lei, urmate de cele pentru afectiuni gastrointestinale, 20,9%, corespunzatoare unui volum de vanzari de 174,2 milioane de lei, si de cele pentru raceala, gripa si alergii, cu 15,8% cota de piata si vanzari de 131,7 milioane de lei.

Desi produsele din categoria raceala, gripa si alergii inregistreaza cea mai mare crestere a vanzarilor fata de trimestrul al treilea al anului trecut, respectiv 20,9%, comparativ cu trimestrul precedent al anului curent, categoria produselor dermatologice conduce detasat in topul cresterilor de vanzari, cu o majorare 13,7 milioane de lei, echivalentul a 19,5% fata de T2 2018. Aceasta este urmata de categoria produselor analgezice, ale carei volume de vanzari au fost mai mari cu 10,3 milioane fata de trimestrul anterior, ceea ce inseamna o majorare cu 9,3%.

Comparativ cu trimestrul al doilea al anului, in perioada de vara s-au vandut mai putine produse din categoria raceala, gripa si alergii, in cuantum de 131,7 milioane de lei, fata de 145 de milioane de lei. Asadar, in ciuda volumului de vanzari ce situeaza aceasta categorie de produse in topul preferintelor romanilor in perioada iulie-septembrie, aceasta a inregistrat de fapt o scadere de aproximativ 10% fata de trimestrul precedent.

De asemenea, in aceeasi perioada, si vitaminele, mineralele si suplimentele alimentare au fost cumparate mai putin, inregistrand vanzari mai mici cu 1,14%, de la 104,8 milioane de lei in T2 2018 la 103,6 milioane de lei in T3 2018.

Sursa foto: Shutterstock / Aleksandar Karanov

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri