SmartDreamers a aparut in 2014, pe cand trei tineri din Tirgu-Mures discutau la o cafea despre cum pot aduce ceva nou in piata recrutarii online. Era nevoie de simplificarea activitatii de talent acquisition, de o experienta calitativa a potentialului candidat in relatia cu o companie si de construirea pe termen lung a unui brand de angajator care sa asigure un pool constant de talente.

Am avut mai multe motive pentru care, in 2014, am inceput sa ne gandim cum ar arata o alta abordare a recrutarii online. Povestea noastra are un inceput clasic, la fel ca in cazul majoritatii startup-urilor: am identificat o piata in care serviciile aveau o calitate scazuta, iar preturile erau destul de ridicate. Astfel am gandit un serviciu care sa optimizeze calitatea si costurile.” povesteste Adrian Cernat, CEO si co-founder SmartDreamers.

SmartDreamers a fost una dintre primele platforme care a adus in piata din Romania serviciile de social media recruitment. Se acorda prioritate functionalitatilor platformei si usurintei in utilizare. Intr-o expresie mai condensata: simplificarea conexiunii intre candidati si companii. Tractiunea acestei idei printre recrutori si echipa interna care a reusit sa dea un start bun proiectului, au adus prima investitie de tip business angels.

SmartDreamers este genul acela de startup in care dorim sa investim. Am vazut o abordare total diferita a pietei de recrutare online un model de business convingator si oportunitatea reala de a deveni un brand international puternic” afirma, in 2015, Malin-Iulian Stefanescu, business angel si general manager EEU Software.

A urmat o perioada in care compania s-a dezvoltat, iar recrutorii au inceput sa se familiarizeze cu brandul. Un nou mod de a face lucrurile in recrutare prindea contur in Romania: folosirea serviciilor de social media recruitment pentru a atrage candidatii competitivi. Dupa a doua investitie de tip business angels, SmartDreamers a introdus un numar mai mare de functionalitati in platforma, dedicate atat recrutorilor, cat si candidatilor. In paralel se purtau discutii pentru prima runda de investitie de tip Venture Capital.

Ca in parcursul majoritatii startup-urilor, au aparut si coborasurile. Pe la mijlocul lui 2016 banii erau putini, iar echipa noastra devenise mai restransa. In paralel, am inceput primele vizite in Ungaria pentru a discuta cu branduri importante. Cu bani putini, cu ajutor suplimentar de la business angels, cazari ieftine pe Airbnb si bilete de avion luate la super-oferta, am reusit sa semnam primele contracte pentru platforma smartdreamers.hu“ mai spune Adrian Cernat.

Succesul din Ungaria, impreuna cu feedback-ul pozitiv din Polonia, au adus echipei raspunsul afirmativ pentru o noua investitie. In septembrie 2016, fondul de private equity Catalyst Romania a investit 700 mii de euro in platforma, obiectivul principal fiind extinderea la nivel regional.
In 2017, SmartDreamers era prima solutie de recruitment marketing din tara care reunea, pe langa Social Media si comunitati online, un numar mare de publicatii mass media nationale si universitati. Cele mai mari site-uri de stiri din tara si universitati renumite, au fost de acord sa se alature retelei SmartDreamers. In paralel, inovatia continua, cuvantul care statea la baza fiecarei zile si discutii la final de saptamana fiind “automatizarea”.

Inca de la inceput, ne-am propus sa construim un business cu amprenta globala. O lunga perioada, nu am avut un model scalabil, cel putin nu cu resurse putine. Dupa mai multe pivotari am ajuns la un model scalabil, motiv pentru care am facut primii pasi in piete noi precum SUA, Asia si alte tari din UE.” a mai completat CEO-ul SmartDreamers.

In luna septembrie 2018, SmartDreamers a obtinut o noua runda de investitie, condusa de fondul GapMinder Venture Partners, o alta parte din capital apartinand fondului de investitii private equity Catalyst Romania. SmartDreamers a facut primii pasi pe pietele din Statele Unite ale Americii si Singapore, insa nici Europa nu e lasata deoparte. Cresterea accelerata atrage un volum important de angajari, astfel ca SmartDreamers e in cautarea unor candidati talentati in tari la Germania, Londra, Paris, dar si in Romania, la Bucuresti si Tirgu-Mures.

Astazi, compania pornita de la Tirgu Mures continua procesul de dezvoltare a solutiei de automatizare a procesului de recruitment marketing la nivel global. Traficul pe platforma smartdreamers.com este condus de Statele Unite, semn ca interesul peste ocean este unul mare. Recrutorii isi doresc sa fie in pas cu timpurile, iar promovarea brandului de angajator nu se mai poate face doar pe canalele traditionale. Lupta pentru talente se muta in Social Media, iar automatizarea va face diferenta intre companiile care vor creste si cele care vor stagna, totul avand legatura cu oamenii pe care vor reusi sa ii recruteze.

SmartDreamers ofera solutia de Recruitment Marketing Automation utilizata de catre companii globale sau in crestere accelerata. Lansata in 2014, SmartDreamers are in prezent operatiuni in Europa, Statele Unite si Singapore, fiind utilizata de catre companii precum UiPath, Genpact, Orange, Eaton, Vodafone si alti jucatori globali.

Setari Cookie-uri