Mediul privat considera ca in acest an obiectivele Ministerului Transporturilor ar trebui sa vizeze finalizarea proiectelor de infrastructura incepute, reparatia si constructia podurilor, dar si lansarea licitatiei pentru Centura de Nord a Capitalei, importanta pentru fluidizarea traficului in cel mai aglomerat oras din Europa.

Printre obiectivele Ministerului Transporturilor din acest an ar trebui sa fie absorbtia fondurilor europene si atragerea de oameni competenti care sa utilizeze eficient banii de care dispun, sustine Andrei Vacaru, head of Capital Markets la JLL Romania. Specific, proiectele de infarstructura considerate prioritare sunt finalizarea coridorului Pan-European de la Constanta la Nadlac/Curtici si conectarea Moldovei la restul tarii.

Ce spune un jucator de pe piata de curierat?

Dragos Arnautu, director operational al DPD Romania, unul dintre jucatorii de pe piata locala de coletarie si curierat expres, sustine ca obiectivele Ministerului Transporturilor in 2019 ar trebui sa vizeze atragerea de fonduri europene de minimum 90% din totalul disponibil pentru dezvoltarea unor proiecte importante de infrastructura.

„In primul rand, intreprinderea unor demersuri pentru finalizarea unor tronsoane de autostrada deja incepute si startul lucrarilor pentru unele noi care reprezinta noduri rutiere importante in infrastructura Romaniei si care permit conectarea cu drumuri si autostrazi internationale, in urmatorii 3-4 ani. Cateva exemple ar fi: Autostrada Bucuresti-Sibiu-Timisoara/Arad, Autostrada Bucuresti-Brasov-Tg. Mures-Cluj-Oradea, Autostrada Sebes-Turda, Autostrada Iasi-Mures, Autostrada Craiova-Pitesti, Autostrada Moldova sau Austostrada Lugoj – Calafat”, sustine Arnautu.

Centura de Sud a Capitalei si fluidizarea traficului in Bucuresti sunt prioritare in Romania, dar si centura Bacaului, considera reprezentantul DPD.

„Apoi, pentru fluidizarea traficului din zona Bucurestiului, provocat de marii operatori logistici, este necesara finalizarea centurii de Sud a Capitalei, precum si demersurile pentru pornirea lucrarilor la centura 2 a Bucurestiului. La fel, consideram necesara si constructia unei centuri ocolitoare pentru municipiul Bacau, locul in care DPD Romania are un hub de importanta regionala pentru Moldova”, explica Dragos Arnautu.

Infrastructura feroviara ar trebui sa fie, de asemenea, pe lista de prioritati a ministerului. „Pe lista proiectelor prioritare ar trebui sa fie si dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru a fluidiza tranzitul cargo si a elibera soselele. Nu in ultimul rand, printre obiectivele Ministerului Transporturilor trebuie sa se numere si dezvoltarea infrastructurii Portului Constanta, care ar asigura lejeritatea traficului in zona”, mai spune reprezentantul DPD Romania.

Drumul catre Moldova

Ion Lixandru, reprezentant al Coalitiei pentru Dezvoltarea Romaniei, sustine ca Ministerul Transporturilor trebuie sa se concentreze, anul viitor, pe finalizarea loturilor de autostrada incepute si pe lansarea in Sistemul Electronic de Achizitii Publice a centurii de Nord a Capitalei.

„Trebuie terminata calea ferata inceputa, sectiunea de la Sighisoara pana la Curtici, ca sa reusim sa realizam viteza comerciala necesara. Trebuie sa fortam realizarea podului de la Braila, care este dat in proiect”, adauga Lixandru.

Lucrarile la reabilitarea celor 40 de kilometri de cale ferata pe distanta Simeria-Gurasada, parte a coridorului IV pan-european au inceput in luna aprilie.

Autostrada catre Moldova ar trebui sa fie, de asemenea, una dintre prioritatile Executivului. „Autostrada catre Moldova, indiferent pe unde se face, sau drumul rapid catre Moldova, trebuie facut. In egala masura, vad o dezvoltare rapida si a proiectului pe langa DN2, pentru ca traficul de la Buzau catre Moldova este infernal”, a adaugat Lixandru.

Legea privind realizarea ”Autostrazii Unirii” Iasi – Targu Mures a fost adoptata la inceputul lunii noiembrie de Parlament.

Iulian Stanciu, CEO al magazinul online eMAG, sustine ca legarea Moldovei de vestul tarii este una dintre prioritatile pe care ar trebui sa le aiba Ministerului Transporturilor, pentru a asigura locuri de munca in zonele sarace ale Moldovei.

„45% din populatia Romaniei locuieste in zonele rurale. Poate ca multi dintre acestia locuiesc in jurul marilor orase, unde economia a cunoscut o evolutie pozitiva, insa locuitori din zone precum Moldova sau cei din Sudul tarii, nu au prea multe optiuni din perspectiva carierei sau pur si simplu un nivel de trai decent, ceea ce a si condus la depopularea masiva din ultimii ani a Romaniei. In aceste conditii, un obiectiv important pentru Ministerul Transporturilor, atat din perspectiva macroeconomica cat si din perspectiva eMAG, trebuie sa fie legarea Vestului tarii, de unde vin investitiile, de partea de Sud a tarii, prin infrastructura. In acest fel, oamenii vor fi legati de restul lumii, vor avea locuri de munca si vor putea genera valoare care sa se intoarca in economie. Tot prin infrastructura vom putea atrage investitii noi, caci sunt deja binecunoscute situatiile in care Romania a pierdut investitii semnificative in favoarea vecinilor sai situati mai la Vest, cu o infrastructura net superioara”, a declarat Stanciu.

Poduri cu prioritate

Ion Comusi, proprietarul companiei de transport rutier de persoane CDI Transport Intern si International din Capitala, a declarat ca, pe langa autostrazi si drumuri nationale, reparatia si constructia podurilor ar trebui sa fie prioritare pentru Ministerul Transporturilor.

„Cea mai mare problema sunt podurile. Majoritatea podurilor, cred ca 80% din ele, sunt scoase din garantie. Centura Capitalei este unul dintre punctele rosii, apoi mai sunt drumurile Constanta-Nadlac, Pitesti-Sibiu, Craiova-Drobeta-Nadlac. Toate drumurile sunt prioritare, important este sa avem poduri. Primul pod pe care ar trebui sa il faca este cel peste Dunare, la Braila, apoi cel de la Giurgiu, podurile de la 67D, partea Oltului, care nu sunt refacute si podurile din Moldova: Piatra Neamt, Bacau, Focsani, apoi cele de pe DN1A”, spune Comusi.

Starea precara a infrastructurii a intarziat cursele de transport de pasageri si a generat pierderi firmelor din domeniu. Soferii angajati de compania CDI Transport Intern si International din Capitala, au incasat, in 2018, amenzi cumulate in valoare de 400.000 de lei pentru depasirea timpilor de conducere, a mai spus Ion Comusi.

Sursa foto: Shutterstock / lassedesignen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri