Cand faci retrospectiva anului 2018 asupra companiei si rasufli usurat ca s-a terminat anul cu succes, vrei sa deschizi sampania pentru a sarbatori impreuna cu echipa, dar dai peste un articol ca acesta si incepi sa-ti faci griji pentru ceea ce se va intampla in 2019 si te intrebi daca esti pregatit pentru noile tendinte care vor aparea.

Pe de o parte, unele companii isi vor creste veniturile odata cu intrarea pe piata a noilor tendinte, iar, pe de alta parte, companiile care nu se vor adapta la noile trenduri vor avea de suferit. Ca sa te asiguri ca firma ta nu va avea de suferit in anul care vine, citeste in continuare trendurile care vor fi in lumea afacerilor in 2019, potrivit Entrepreneur.

Consumatorii vor cere mai mult control asupra datelor lor

Incepand cu luna martie, regulamentul UE privind protectia datelor personale a intrat in vigoare, reflectand interesul larg al consumatorilor pentru protejarea mai eficienta a datelor de catre companii. La scurt timp dupa aceea, cateva state americane au adoptat legi prin care se reglementeaza modul in care intreprinderile pot folosi sau vinde datele anumitor categorii de persoane.

In anul 2019 companiile vor invata mai mult cum sa afle date despre consumatori si sa gaseasca solutii ca acestia sa le ofere datele cu consimtamant.

Tot ce poate fi personalizat va fi personalizat

In 2018 s-a obersvat ca experientele personalizate sunt cele mai preferate de clienti. De exemplu, afacerile magazinului online de cadouri personalizate StarGift, lansat in 2016, au crescut semnificativ anul acesta, ajungand sa inregistreze jumatate de milion de euro in primele sase luni. Totodata, fondatorii magazinului au estimat ca 2018 va fi anul in care compania va depasi pragul de un milion de euro. Ei au realizat ca piata cadourilor personalizate poate fi o nisa extrem de importanta, ce poate fi dezvoltata prin produse ingenioase, experienta online adaptata noilor tehnologii si dispozitive, termene de livrare scurte si preturi decente.

Serviciile pe baza de abonament vor fi in crestere in 2019

Desi piata din Romania stagneaza comparativ cu tarile din Vestul Europei, romanii au inceput sa apeleze din ce in ce mai mult la abonamente pentru servicii medicale, beauty si seriale online.

Indiferent daca vand jucarii sau servicii software, companiile ar trebui sa urmareasca acest trend. Intreprinderile cu produse si servicii pe baza de abonament isi pot spori veniturile mai rapid, in functie de ce ofera, si au parte de o siguranta mai mare atunci cand vine vorba de previzionarea vanzarilor pentru urmatoarea luna.

Campaniile de responsabilitate sociala vor lua avant

Pana acum cativa ani responsabilitatea sociala era doar un termen folosit de departamentul de PR in unele companii. Acum, se asteapta ca responsabilitatea sociala sa faca diferenta dintre companii. Se presupune ca in 2019 se va pune mai mult accent pe domeniul CSR pentru ca un brand sa fie recunoscut si pentru faptele sale de caritate si nu doar pentru produsele sau serviciile pe care le ofera.

Sursa foto: Shutterstock / Akira Kaelyn

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri