Cand faci retrospectiva anului 2018 asupra companiei si rasufli usurat ca s-a terminat anul cu succes, vrei sa deschizi sampania pentru a sarbatori impreuna cu echipa, dar dai peste un articol ca acesta si incepi sa-ti faci griji pentru ceea ce se va intampla in 2019 si te intrebi daca esti pregatit pentru noile tendinte care vor aparea.

Pe de o parte, unele companii isi vor creste veniturile odata cu intrarea pe piata a noilor tendinte, iar, pe de alta parte, companiile care nu se vor adapta la noile trenduri vor avea de suferit. Ca sa te asiguri ca firma ta nu va avea de suferit in anul care vine, citeste in continuare trendurile care vor fi in lumea afacerilor in 2019, potrivit Entrepreneur.

Consumatorii vor cere mai mult control asupra datelor lor

Incepand cu luna martie, regulamentul UE privind protectia datelor personale a intrat in vigoare, reflectand interesul larg al consumatorilor pentru protejarea mai eficienta a datelor de catre companii. La scurt timp dupa aceea, cateva state americane au adoptat legi prin care se reglementeaza modul in care intreprinderile pot folosi sau vinde datele anumitor categorii de persoane.

In anul 2019 companiile vor invata mai mult cum sa afle date despre consumatori si sa gaseasca solutii ca acestia sa le ofere datele cu consimtamant.

Tot ce poate fi personalizat va fi personalizat

In 2018 s-a obersvat ca experientele personalizate sunt cele mai preferate de clienti. De exemplu, afacerile magazinului online de cadouri personalizate StarGift, lansat in 2016, au crescut semnificativ anul acesta, ajungand sa inregistreze jumatate de milion de euro in primele sase luni. Totodata, fondatorii magazinului au estimat ca 2018 va fi anul in care compania va depasi pragul de un milion de euro. Ei au realizat ca piata cadourilor personalizate poate fi o nisa extrem de importanta, ce poate fi dezvoltata prin produse ingenioase, experienta online adaptata noilor tehnologii si dispozitive, termene de livrare scurte si preturi decente.

Citeste si:
Narcoffee Roasters intra pe piata din Sibiu pana la finalul anului
Clujenii de la Narcoffee...

Serviciile pe baza de abonament vor fi in crestere in 2019

Desi piata din Romania stagneaza comparativ cu tarile din Vestul Europei, romanii au inceput sa apeleze din ce in ce mai mult la abonamente pentru servicii medicale, beauty si seriale online.

Indiferent daca vand jucarii sau servicii software, companiile ar trebui sa urmareasca acest trend. Intreprinderile cu produse si servicii pe baza de abonament isi pot spori veniturile mai rapid, in functie de ce ofera, si au parte de o siguranta mai mare atunci cand vine vorba de previzionarea vanzarilor pentru urmatoarea luna.

Campaniile de responsabilitate sociala vor lua avant

Pana acum cativa ani responsabilitatea sociala era doar un termen folosit de departamentul de PR in unele companii. Acum, se asteapta ca responsabilitatea sociala sa faca diferenta dintre companii. Se presupune ca in 2019 se va pune mai mult accent pe domeniul CSR pentru ca un brand sa fie recunoscut si pentru faptele sale de caritate si nu doar pentru produsele sau serviciile pe care le ofera.

Citeste si:
Top 10 cele mai mari companii din sectorul agricol
Agricultura la raport: top 10...

Sursa foto: Shutterstock / Akira Kaelyn

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Metrorex deschide inca 6 casierii pentru studenti