Scopul oricarei afaceri in retail este sa genereze profit din vanzari, cu ajutorul ofertei pe care o pune la dispozitia clientilor, fie ca este vorba despre un magazin din mediul online, fie de unul cu sediu fizic.

Pentru a eficientiza procesul de vanzare al afacerii tale si pentru a fi mai atractiv pentru publicul tau tinta, ia in considerare sfaturile de mai jos:

1. Gestioneaza inteligent stocurile de marfa

Atunci cand stocurile sunt gresit organizate si contabilizate, se inregistreaza pierderi in firma care puteau fi usor evitate. De exemplu, o baza de date cu intrarile si iesirile articolelor la zi te ajuta sa gestionezi depozitul si sa previzionezi comenzile. Astfel, aprovizionarea magazinului se face tot in baza stocurilor, de aceea este vitala un numar real al produselor aflate in depozit pentru a se face o comanda cat mai aproape de nevoi.

Pentru a gestiona usor stocurile de marfa intr-un depozit, un scanner de coduri de bare fara fir va ajuta angajatii sa inregistreze produsele mai repede, mai ales daca este vorba de produse voluminoase sau de cantitati uriase. Pe de alta parte, cererea clientilor trebuie sa fie satisfacuta de oferta din magazin, asa ca asigura-te ca faci un inventar al stocului la un interval regulat, astfel incat sa raspunzi nevoilor cumparatorilor.

Pe langa logistica, trebuie sa fii atent la ordinea din registrele contabile: acestea trebuie sa fie la zi pentru orice posibil control. Nu uita sa-ti platesti toate darile catre stat, asa vei evita amenzi si sanctiuni de orice tip.

Citeste si:
Locuri unde se colecteaza si recicleaza ulei alimentar uzat
Locuri unde se colecteaza si...

2. Usureaza experienta de cumparare

Orice achizitie a cumparatorului se bazeaza pe o nevoie a acestuia si pe experienta pe care o are in magazin. Identifica comportamentul publicului tinta si ai grija sa le fie satisfacute toate nevoile. Atat cele de la raft (sa gaseasca ce le trebuie) cat si dorinta de informare si consultare cu un specialist amabil. De exemplu, o nevoie esentiala a clientilor este posibilitatea de a face plata cu cardul, dar trebuie sa te interesezi din timp ce spune legislatia in aceasta privinta.

Atunci cand POS-urile se blocheaza, multi clienti abandoneaza procesul de achizitie daca nu au la ei bani cash.

La fel de bine poti recurge la un POS mobil care te ajuta sa vinzi la fata locului, mai ales daca ai un magazin online si participi la targuri de profil cu vanzare. In acest fel iti poti creste activitatea si poti castiga clientii care nu au suma de bani in cash la ei pentru cumparaturile neplanificte.

3. Fii la curent cu trendurile din domeniu

Zona retail este in continua miscare si schimbarile vor continua si anul acesta, influentate de utilizarea tehnologiei Big Data si folosirea inteligentei artificiale in identificarea nevoilor si oportunitatilor din industrie. De exemplu, una dintre noutatile la care s-au adaptat rapid atat retailerii, cat si bancile, a fost plata efectiva cu telefonul - aceasta presupune doar apropierea telefonului de POS.

Citeste si:
Heidi Chocolat a deschis un magazin cu ciocolata in Bucuresti
Heidi Chocolat a deschis...

Un alt trend al acestui an este retail-ul experiential, care transforma procesul de cumparare intr-un adevarat experiment pentru client. Dar simpla reconfigurare a magazinului nu este suficienta, asa ca documenteaza-te ce schimbari poti face in expunerea produselor. Participa la targuri si expozitii in domeniu ca sa te pui la curent cu toate noutatile si conecteaza-te cu oameni care au aceleasi aspiratii.

De cele mai multe ori decizia de cumparare se face pe baza de emotie, mai degraba decat in urma unui motiv rational, intemeiat, iar antreprenorii din zona retail-ului trebuie sa foloseasca aceste informatii de mai sus, cat si profilul cumparatorilor pentru a genera experiente pozitive de cumparare � i a-i fideliza pe cumparatori.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
URBB lanseaza berea Bucur - bere de bulevard la sticla