In urma cu 10 ani, Florin Porojan (foto) devenea General Manager al Franke Romania. Isi aminteste ca a venit la conducerea liderului pietei de sisteme integrate pentru bucatarie “odata cu criza”. La fix un deceniu de atunci, Porojan este in continuare la sefia Franke si crede ca exista posibilitatea sa avem o noua criza.

“Am venit la Franke odata cu criza, in 2009, si am fost obligat atunci sa ma schimb si eu, sa schimb si compania. Chiar daca a fost o perioada dureroasa, criza ne-a afectat mai putin decat pe altii pentru ca am stiut mereu sa fim aproape de cerintele si nevoile clientilor si partenerilor nostri”, rememoreaza Porojan, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Criza de atunci a trecut, afacerile Franke au crescut, iar elvetienii si-au consolidat pozitia de lider pe piata locala (potrivit estimarilor proprii, Franke detine o cota de piata de circa 8%). Dar, independent de evolutia business-ului pe care il conduce, Porojan ia in calcul o noua criza si in 2019.

“In momentul de fata, tot mediul de afaceri are multe semne de intrebare, cea mai mare problema fiind lipsa totala de predictibilitate. Din punctul de vedere al business-ului, ne-am pregatit pentru cel mai rau scenariu posibil: 2008-2009 reloaded. Cred, insa, ca probabilitatea unui astfel de scenariu nu este una foarte crescuta”, spune seful Franke care este si membru in Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei, organizatie care contribuie voluntar cu resurse si expertiza pentru formularea de politici publice cu impact asupra mediului de afaceri.

Din aceasta ipostaza, Porojan considera ca este frustrant sa participi la luari de pozitie ale mediului de business, dar sa vezi ca nu te baga nimeni in seama. Crede ca un prim pas ar fi ca cei de acolo sa vrea sa asculte ceea ce are de spus mediul de afaceri.

Citeste si:
Vine sau nu criza economica peste Romania? Ce spun economistii
Vine sau nu criza economica...

"Din pacate, cei cu putere de decizie la nivel politic si legislativ, nu au cunostinte elementare de macro-economie, nu fac niciun studiu de impact, ci iau decizii dupa cum viseaza noaptea. Eu, daca as avea asemenea oameni in echipa mea, i-as concedia imediat”

Crestere de 10% a cifrei de afaceri in 2018

Daca anul in curs este unul cu multe dileme pentru seful Franke, rezultatele obtinute in 2018 reprezinta certitudinea ca anul trecut a fost unul foarte bun pentru iderului pietei de sisteme integrate pentru bucatarie: o cifra de afaceri de 11,8 milioane de euro, in crestere cu aproape 10% fata de anul precedent.

“Am reusit sa crestem intr-un an in care piata, in cel mai bun caz, a stagnat. O mare realizare a anului trecut este si ca, prin eficientizarea activitatilor, am reusit sa obtinem un plus de 21% la nivel de profitabilitate”, completeaza Country Managerul Franke Romania.

Anul trecut, Franke Romania a introdus pe piata modele noi de produse, cum ar fi chiuveta multifunctionala Box Center – accesorizata cu tocatoare, cutite, vase performante, tavi si pahare sau hota Cloud, care efectiv arata ca un nor, si este echipata cu senzor de detectare si reglare a calitatii aerului din punct de vedere al umiditatii.

Citeste si:
BNR: E posibila o noua criza economica mondiala
Oficial BNR: E posibila o...

Magazinul online a reprezentat 20% din vanzari

In mai putin de 5 ani de la lansare, magazinul Franke Romania a ajuns deja sa detina o cota de 20% din vanzarile anuale.

“Canalul online cunoaste o dezvoltare rapida, reprezentand, alaturi de partenerii care produc sau importa mobila si DIY, principalele surse de vanzare pentru cele peste 1000 de produse din portofoliul Franke. Site-ul mai reprezinta si o sursa foarte buna de educare si informare a consumatorului”, explica Porojan.

Potrivit reprezentantului Franke, cea mai buna luna pentru vanzarile de sisteme integrate pentru bucatarie este august - atunci se intorc in tara romanii care lucreaza in strainatate.

Romania, peste pietele din regiune

In Grupul Franke, Romania este peste pietele din regiune in ceea ce priveste realizarea planului de vanzari si profitabilitate, dar si in numar de proiecte si actiuni inovative.

Citeste si:
Increderea consumatorilor din Europa creste, a romanilor scade
Increderea consumatorilor din...

“Noi, romanii, suntem ambitiosi, inteligenti si determinati sa actionam pentru a dovedi ca suntem capabili. Am observat aceste lucruri in mai multe momente ,de-a lungul timpului, si nu doar in business sau in compania Franke”.

“Bucatarie de chef”, incepand cu 1000 de euro

Desi brandul Franke este unul premium, pretul de pornire al unui sistem integrat pentru bucatarie poate incepe de la 1000 de euro.

“In ceea ce priveste pragul de sus, the sky is the limit, se poate ajunge si la 12.000-13.000 de euro”, mai spune seful Franke Romania.

In 2018 si 2019 Franke a propus foarte multa culoare in randul gamelor de produse. Desi exista o deschidere mare a clientilor pe acest segment, in special arhitectii care se ocupa de amenajarea caselor, sistemul clasic ramane inca in topul vanzarilor.

In prezent, produsele Franke sunt prezente in 800 de magazine in Romania (22 de showroom-uri, magazine de mobila si DYI si reteaua Carrefour).

Franke este cel mai mare producator de chiuvete pentru bucatarie din lume si este lider in cercetarea si dezvoltarea unor materiale si a unor produse noi pentru bucatarie. Franke Romania este parte a diviziei Kitchen Systems Group si activeaza pe piata locala din anul 1998.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Noua bucatarie romaneasca - de la mare la munte, in farfurie