Thales Systems Romania, subsidiara locala a grupului francez activ in industriile aerospatiala, aparare si electronica, vrea sa ajunga de la 350 de angajati la 1.000 pana in 2021 in cadrul Centrului de Competenta in Inginerie, deschis la inceputul acestui an, a declarat Silviu Agapi, director general Thales pentru Romania, in cadrul unui interviu acordat wall-street.ro.

Centrul de Competenta in Inginerie functioneaza incepand cu 1 ianuarie 2019 si deserveste toate domeniile in care Thales este prezent cu produse si solutii, atat in domeniul civil, cat si militar (transport feroviar, metrou, sateliti, managementul traficului aerian, aparare navala si terestra, avionica, securitate cibernetica).

“Pana la sfarsitul anului 2021 planul nostru este sa depasim 1.000 de angajati – de la aproximativ 300 cati aveam la sfarsitul anului trecut. In prezent, avem peste 350 de angajati. Piata fortei de munca este foarte competitiva in acest domeniu, dar am alocat resursele necesare pentru a ne indeplini obiectivele de recrutare”, a declarat Silviu Agapi, director general Thales pentru Romania.

Intrebat ce probleme intampina compania in mediul economic, Agapi a mentionat forta de munca. „Nu avem un regim preferential, in principiu ne confruntam cu aceleasi probleme cu care se confrunta toate companiile din Romania. O astfel de problema este forta de munca, piata de software a devenit foarte concurentiala din aceasta perspectiva”, a spus Agapi.

Pana acum, Thales a investit doua milioane de euro in dotarile si echipamentele din centrul de software, la care se adauga alte sume pentru pregatirea profesionala si pentru transferul de know-how.

Citeste si:
McDonald`s va aduce srilankezi in restaurantele din Romania
McDonald`s incepe importul de...

Pe calea ferata

Thales Systems Romania activeaza in domeniul transporturilor terestre de peste 15 ani in tara, fiind furnizor de solutii de sisteme si echipamente pentru centralizarea electronica, pentru Caile Ferate Romane.

Anul trecut, compania a operationalizat noi sisteme de centralizare si a incheiat doua contracte de peste 17 milioane de euro pe liniile secundare din Romania. In prezent executa sistemele de semnalizare electronica si ETCS L2 pe segmentul Arad-Simeria, o lucrare care se va finaliza in urmatorii ani.

Cand vine vorba de problemele infrastructurii feroviare romanesti, Agapi evidentiaza diferentele care se remarca in comparatie cu alte tari.

„Comparand cu situatia din alte tari, este de dorit ca infrastructura din Romania sa fie modernizata si reconditionata intr-un ritm mult mai sustinut. Cauzele acestui decalaj pot fi multiple. Astfel, pe de o parte, proiectele sunt foarte complexe. Reabilitarea presupune lucrari civile masive si sisteme de semnalizare care sa asigure functionarea in conditii de totala siguranta. Acest lucru inseamna investitii mult mai consistente si o optimizare a gestionarii executiei acestor proiecte. Pe de alta parte, abordarea prin licitatii publice pentru fiecare tronson este foarte anevoioasa si de durata. Capacitatea operatorului de a defini si proiecta solutiile tehnice este mult sub necesitati. In alte tari, dezvoltarea cailor ferate a fost si continua sa fie un program national prioritar, finantat corespunzator pe termen mediu si lung si urmat cu strictete. Reteaua este abordata pe zone mari, nu cu licitatii pentru loturi de 30-50 km, si prin cooperare stabila si de durata cu parteneri puternici in ceea ce priveste tehnologiile si capacitatea de executie. In acest fel, rezultatul este o retea uniforma, interoperabila si executata intr-un termen rezonabil”, explica Agapi.

Citeste si:
Studiu: 1 din 4 companii ia in calcul importul de angajati
Studiu: 1 din 4 companii ia...

Laserul de la Magurele

Thales furnizeaza sistemul de lasere de foarte mare putere din cadrul proiectului Extreme Light Infrastructure (ELI) de la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei”, din Magurele. Sistemul va permite experimente utilizand doua fascicule laser de foarte mare putere - a cate 10 PW fiecare (1 PW = un miliard de milioane de Wati).

Proiectul laserului de la Magurele este in grafic, conform contractului, urmand sa fie finalizat in iunie. „Va fi finalizat in iunie, anul acesta, cand vom demonstra puterea maxima (2x10 PW). Parametrii intermediari au fost atinsi conform cerintelor din contract; pana acum s-a obtinut o putere de 7PW, record mondial”, a declarat Agapi.

Sursa foto: www.thalesgroup.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
McDonald`s va mai deschide patru unitati in 2019. Afla unde