Metrorex a decis sa construiasca pana in 2023 toata Magistrala 6 de metrou pana la Aeroportul Otopeni, desi a primit bani doar pentru jumatate din aceasta, pana la statia Tokyo, situata in dreptul complexului comercial Baneasa. Pentru cealalta jumatate, compania renegociaza imprumutul semnat in 2010 cu Banca Japoniei, urmand ca statul sa asigure restul de bani necesari, potrivit unui raspuns transmis la solicitarea Asociatiei Pro Infrastructura.

Principalele lucrari si echipamente au o valoare estimata este de 1,013 miliarde de euro cu TVA (la cursul 4,7 RON/EUR). Pe langa acestea, in jur de 380 de milioane de euro vor costa exproprierile, monitorizarea tehnologica, avizele si autorizatiile, consultanta si supervizare, alimentarea cu energie electrica, cheltuielile diverse si neprevazute si alte categorii de costuri. Astfel, valoarea totala estimata a proiectului este de aproape 1,392 miliarde de euro cu TVA.

Ce bani avem pana acum?

Pe 13 februarie, Comisia Europeana a aprobat alocarea a 517 milioane de euro pentru jumatate din magistrala de metrou pana la Aeroportul Otopeni, sectiunea 1 Mai - Tokyo, iar lucrarile sunt programate sa inceapa in a doua parte a acestui an, a anuntat comisarul european pentru politica regionala Corina Cretu.

Proiectul prevede constructia a sase statii de metrou intre 1 Mai si centrul comercial Baneasa, unde urmeaza sa fie amplasata statia Tokyo, si achizitionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu cate sase vagoane.

In 2010, autoritatile romane au semnat un acord de imprumut cu Agentia de Cooperare Internationala a Japoniei (JAICA), pentru 317 milioane de euro, dar suma este, in prezent, renegociata cu partenerii niponi, dupa cum a transmis Metrorex. Astfel, raman aproape 560 de milioane de euro, suma care trebuie acoperita de la bugetul de stat.

Directorul General al Metrorex, Dumitru Sodelescu, declara, in noiembrie, ca licitatia pentru metroul pana la aeroportul de la Otopeni va fi lansata in primele trei luni din 2019, chiar daca negocierile cu JAICA nu s-au finalizat. „In primul trimestru al anului viitor vom lansa licitatia, chiar daca negocierile cu JAICA vor mai dura. Vor fi licitatii diferite, pentru ca sunt finantari diferite. Va fi licitatia pe tronsonul 1 Mai pana la Tokyo si de la Tokyo pana la Otopeni, va fi separata, atata timp cand JAICA va finanta cam 50% din valoarea proiectului”, a explicat directorul Metrorex.

Linia de metrou va avea o lungime de 14,2 km si 12 statii de metrou, incepand de la Gara de Nord Bucuresti, pana la Aeroportul International Henri Coanda.

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri