Industria bunurilor de larg consum a inregistrat pe parcursul anului 2018 o crestere de 5,7% comparativ cu 2017. Cresterea a fost determinata in cea mai mare parte de inflatie. Conform Eurostat, majorarea preturilor alimentelor a fost anul trecut de 4%. Consumul s-a aflat intr-o usoara crestere, insa romanii nu au mai migrat catre segmente superioare de pret.

Din perspectiva comportamentului de cumparare, familiile din Romania au mers la fel de des la cumparaturi in comparatie cu anul trecut, in schimb suma medie platita la un act de cumparare s-a majorat cu 6%, arata un studiu Gfk.

Magazinele de tip discount iau avant pentru cumparaturile casnice

Pe parcursul anului 2018, comertul modern a capatat o importanta si mai mare pentru cumparaturile de produse de larg consum cu destinatie casnica. Aceste formate detin in prezent 62% dintre cheltuieli, cu aproape 2 puncte procentuale mai mult decat in 2017.

Romanii au lasat cea mai mare parte din bani in hipermarketuri, insa au fost vizitate mai rar pentru achizitia de produse pentru acasa. In schimb, magazinele de tip discount si supermarketurile si-au crescut cota de piata ca urmare a sumelor mai mari lasate de familii in aceste formate. Si magazinele moderne de proximitate si-au consolidat pozitia pentru cumparaturile casnice si au reusit sa atraga mai multi cumparatori in 2018 fata de 2017.

Guvernul incearca sa...
Citeste si: Guvernul incearca sa resusciteze "Prima Masina". Ce noutati aduce?

Produsele lactate au avut cea mai mare crestere

Din perspectiva cumparaturilor pentru acasa, toate segmentele de bunuri de folosinta curenta au inregistrat cresteri pe parcursul anului 2018, influentate de cosuri mai mari achizitionate la un act de cumparare. Remarcam cea mai accelerata evolutie in randul lactatelor pentru care romanii au cheltuit cu 9% mai mult.

Si segmentul produselor pentru ingrijirea locuintei a inregistrat o crestere semnificativa (+7%), in timp ce produsele pentru ingrijire personala au evoluat in acelasi ritm cu piata. In ceea ce priveste produsele alimentare, atat cele ambalate, cat si cele proaspete au avut o dinamica de aproximativ 6% in valoare. Pentru segmentul bauturilor (alcoolice si non-alcoolice) observam o crestere mai modesta, de 4%.

GfK conecteaza datele si stiinta. Solutiile inovatoare de cercetare ofera raspunsuri la intrebari esentiale de business din jurul consumatorilor, pietelor, brandurilor si media, acum si in viitor.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Test drive cu unul dintre cele mai ravnite SUV-uri din lume: G-Class