In cei aproape 27 de ani de activitate, cei de la Mobila Dalin au dezvoltat o gama de produse care se vinde in peste 150 de magazine din Romania, Ungaria, Bulgaria si Republica Moldova. Si totul a pornit de la o Volga veche! Am stat de vorba cu Dan Cotoi, unul dintre managerii din spatele business-ului de milioane de euro.

In 1992, inginerul Toma Cotoi a inceput propriul business in industria mobilerului, dandu-i numele de Dalin, dupa cei doi fii, Dan si Calin, care, intre timp, au preluat fraiele afacerii.

“In 1992, tatal meu a decis sa renunte la a mai fi anganjat la vechiul combinat de mobila din Reghin pentru a incepe, de la zero, o afacere proprie. Si-a vandut masina, o Volga veche - la care imi amintesc ca repara aproape zilnic - si, impreuna cu alti bani imprumutati de la rude, a construit un atelier de 200 mp. In primii 5 ani de business nu am avut autoturism, fiind imposibil sa luam credit de la banci”, a povestit, pentru Wall-Street, Dan Cotoi (foto), unul dintre cei doi fii.

Linia de produse s-a dezvoltat treptat, pornind de la productia de picioare de canapele, la structuri si apoi la produse tapitate. Si, tot treptat, au intrat in actiune si cei doi fii.

“Curiozitatea ne-a facut sa incercam sa dam o mana de ajutor inca de la varsta de 14 ani. Apoi, in perioada liceului, lucram regulat in vacante, de multe ori impreuna cu colegi de clasa pentru aface rost de bani de buzunar. Era o satisfactie sa lucram pentru noi, cu lemnul pentru ca tehnologia era veche si era nevoie de multa munca artizanala”, isi aminteste Dan Cotoi.

8 milioane de euro in 2019

A urmat o crestere naturala, de la zero, an de an compania fiind pe un trend crescator, chiar si in perioada de criza.

“Un an important in evolutia business-ului a fost 2004, cand am produs primele produse finite, canapele si scaune tapitate. Tot atunci am lansat brandul propriu, Mobila Dalin. Intentia a fost de a dezvolta produse proprii cu design modern si calitate superioara pentru ca am observat o lipsa pe piata din Romania”, mai spune reprezentantul companiei.

Cu acelasi numar de angajati ca in 2017 – circa 350 de persoane – Dalin a reusit anul trecut o crestere a cifrei de afaceri cu 8%, pana la 8 milioane de euro. Iar pentru 2019 familia Cotoi si-a propus o majorare de circa 5% a cifrei de afaceri.

“In ultimii doi ani, am incercat dezvoltarea in Ungaria si Bulgaria, piete pe care trebuie sa construim un brand de la zero. Acest lucru ne aminteste de perioada de inceput in Romania, cand eram complet necunoscuti. De asemenea, am dorit sa crestem valoarea productiei prin tehnologii noi”, mai spune Cotoi.

Est-europenii au gusturi romanesti

Circa 20% din productia Mobila Dalin merge la export, in special in estul Europei, in tari precum Ungaria, Bulgaria, Ucraina si Polonia.

“In domeniul mobilei, am observat gusturi asemanatoare in tarile Europei de Est: cauta functii si design asemanator cu cele preferate de clientii romani. In ultima vreme, atat clientii din Romania, cat si cei din strainatate, sunt tot mai exigenti atat in ceea ce priveste design-ul, cat si confortul. O cerere neasteptat de mare am avut pentru stofe care se curata doar cu apa, Colectia Easy Whater Clean, printre cele mai scumpe din portofoliul nostru de 300 de materiale”, explica acesta.

Procesul de productie de la lemn brut pana la produsul finit dureaza circa 5 zile, dar termenul de livrare este de 3 saptamani.

In fiecare an, aproximativ 100.000 de bucati de mobilier – canapele si scaune tapitate – ajung la clientul final, facand din Mobila Dalin liderul pietei locale de mobilier tapitat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri