La un de la lansarea „Planului Carrefour 2022”, gigantul francez de retail a a raportat vanzari nete de 76 miliarde de euro in 2018, in scadere cu 3% fata de anul anterior, potrivit raportului financiar al retailerului. In ciuda declinului la nivel de grup, Romania a atins un nou record de vanzari, aproape 1,9 miliarde de euro, fiind tara europeana cu cea mai mare crestere.

Francezii si-au setat si masurile pe care le vor lua pentru anul in curs, pentru continuarea planului mai sus mentionat: oprimizarea suprafetei de vanzare, focusarea pe marcile proprii, produse organice sau dezvoltarea magazinelor de proximitate.

„Am lansat un plan de transformare fara precedent in 2018. Rezultatele incurajatoare de anul trecut ne permit acum sa revizuim in crestere tintele pe care ni le-am propus pentru anul 2022. Continuam sa revitalizam politica comerciala, cu un impuls puternic in favoarea puterii de cumparare si a calitatii produselor. Ne adaptam formatele, in special hipermarketurile, si acceleram implementarea formatelor eficiente, precum oferta omnichannel. De asemenea, continuam sa ne imbunatatim eficienta operationala”, a declarat Alexandre Bompard, CEO Carrefour.

1,8 miliarde de euro din produse organice

Dupa succesul conceptului „Bio Experiénce”, desfasurat anul trecut in magazinul din oraselul francez Chambourcy (circa 8.000 de produse 100% organice pe o suprafata de vanzare de 600 mp), Carrefour are in plan extinderea acestui concept in-store in minimum 30 de hypermarketuri ale retelei, in 2019.

De asemenea, in 2018, Carrefour a semnat peste 200 de contracte cu fermieri locali pentru a sustine agricultura ecologica. In plus, in februarie 2019, alianta de achizitii „Envergure” dintre Carrefour si Systeme U a incheiat patru acorduri de reevaluare a pretului laptelui platit catre producatori.

Anul trecut, grupul francez a raportat o crestere semnificativa a vanzarilor de produse organice, acestea ajungand la 1,8 miliarde de euro. Pana in 2022, francezii si-au propus sa ajunga la vanzari de 5 miliarde de euro din produse ecologice.

Focusul pe marcile proprii

Dupa reducerea gamei de sortimente cu 6% in 2018, francezii au in plan o scadere de 15% a sortimentatiei pana in 2020, la nivel global. Aceasta scadere este insotita de un proces extins de regandire a marcilor proprii si de dezvoltare a unor game noi de produse, cu scopul de a pune un mai mare accent pe pretul si calitatea produselor marca proprie.

Tinand cont de aceste masuri, grupul si-a reiterat intentiile de a atinge o treime din vanzari cu ajutorul marcilor proprii pana in 2022.

Suprafata de vanzare de 400.000 mp pana in 2022

Retailerul francez continua sa isi optimizeze suprafata de vanzare, cu scopul de a reduce zonele neperformante din magazine, in special cele cu produse nealimentare. Astfel, la nivel global, grupul si-a propus reducerea suprafetei totale de vanzare pana la 400.000 mp in anul 2022.

Formatele Cash&Carry si cele de proximitate

Carrefour continua extinderea rapida a formatelor sale in crestere, prin deschiderea de noi magazine Cash & Carry si de proximitate: grupul intentioneaza sa deschida alte 20 de magazine Atacadão in Brazilia in 2019.

In 2018, au fost deschise peste 470 de magazine de proximitate din cele 2.000 planificate initial pana in 2022. Rezultatele din 2018 au facut compania sa ridice stacheta pana la 3.000 de deschideri ale magazinelor de proximitate la nivel global in urmatorii 4 ani.

Vanzari online de 1,2 miliarde in 2018

Anul trecut, vanzarile online de produse alimentare au inregistrat o crestrere de peste 30%, ajungand la valoarea de circa 1,2 miliarde de euro. Grupul francez continua extinderea ofertei omnichannel si reconfirma obiectivul de a vinde online de 5 miliarde de euro in 2022.

Romania, cea mai mare crestere din Europa

Pe piata locala, retailerul francez, operatorul celui mai mare lant de hipermarketuri din Europa si al doilea la nivel global, si-a majorat vanzarile nete cu peste 6,1% in 2018, pana la o valoare record, de aproape 1,9 miliarde de euro. Aceasta crestere reprezinta cel mai mare avans din Europa si al doilea la nivel global, dupa Argentina.

Tot anul trecut, reteaua locala Carrefour s-a extins cu aproape 40 de magazine, pana la 360 de unitati, dintre care 35 hipermarketuri, 261 supermarketuri, 51 magazine de proximitate si 13 magazine cash&carry.

In Romania, grupul Carrefour ofera clientilor sai multiple posibilitati de a face cumparaturi, atat prin reteaua de magazine, cat si prin portalul www.carrefour.ro, de unde clientii din Bucuresti pot achizitiona produse alimentare din sectiunea „Supermarket Online”, dar si produse nealimentare din sectiunea Carrefour&Partenerii, cu livrare oriunde in tara sau cu ridicare de la punctele „Click&Collect” din hipermarketurile Carrefour.

Mai mult, prin platforma BRINGO, disponibila gratuit in Google Play si App Store, Carrefour le ofera clientilor din Iasi, Cluj, Constanta si Bucuresti posibilitatea de a face cumparaturi din peste 50.000 de produse la pret de hipermarket, livrate in 90 de minute.

De asemenea, prin intermediul Gurmandio, clientii din Botosani, Braila, Buzau, Focsani, Galati, Iasi, Suceava, Piatra-Neamt, Targu Jiu si Ploiesti pot comanda o varietate mare de preparate, atat din sectiunea de gastronomie a Carrefour, cat si de la restaurantele locale, livrare gratuita si multiple metode de plata (cash, card, tichete de masa).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri