Imprimarea digitala este un alt domeniu revolutionat de avansul tehnologic; in industria de fashion producatori mondial precum Epson au lansat solutii de imprimare digitala pe tesaturi naturale, ca urmare a vitezei foarte mari de schimbare a colectiilor si a nevoii de personalizare. Fata de abordarea traditionala, digitalul ofera mai multe beneficii producatorilor, dar necesita si investitii pe masura. Cum ajuta si cat de digital se vede viitorul industriei textile ne-a raspuns Giovani Pizzamiglio, director de vanzari & marketing Epson pentru divizia de Direct-To-Fabric (DTF).

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie pe 21 mai. Sub deviza „Fashion Upgrade”, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, aici.

De-a lungul anilor, Epson a dezvoltat puternic acest segment al imprimarii digitale mizand pe nevoile producatorilor de a-si eficientiza activatile. Folosind solutii de imprimare digitala, acestia pot printa la o calitate mai buna si pot produce cantitati mai mici, cu variatii si efecte diverse.

“Ofera mai multe posibilitati fata de imprimarea traditionala, care este mai anevoioasa si mai costisitoare. Imprimarea digitala nu are limitari pentru ca este coordonata de un software, poti printa un metru de-un fel, altul diferit si tot asa. De asemenea, cu ajutorul imprimarii digitale este posibil ca fiecare print produs sa fie diferit, unic, iar acest lucru ii determina pe designeri si producatori sa devina mai creativi si sa profite de faptul ca nu exista limite in ceea ce pot face. In digital, se pot printa volume mai mici, spre deosebire de tehnologia traditionala, unde nu este rentabil sa printezi cantitati mici pentru ca duce la cresterea costurilor”, explica Giovani Pizzamiglio.

In 2015, la nivel global s-au printat 30 miliarde metri patrati de material textil, din care un miliard de metri patrati au fost tesaturi imprimate prin tehnologii digitale. Potrivit estimarilor, pana in 2025, procentul textilelor printate digital va creste de la 3% pana la 15%. “Iar acesta este doar inceputul. Personalizarea este tot mai ceruta, oamenii isi doresc sa aiba articole special concepute pentru ei. Marii retaileri au inteles aceasta nevoie de diferentiere pe care nu le-o pot livra fara acesta tehnologie digitala care poate imprima pe orice”, spune Giovani Pizzamiglio.

Cum sta Romania la imprimarea digitala pe textile

Seful Epson considera ca Romania intelege importanta tehnologiei, insa nu se poate compara cu tari precum Italia si Turcia, care profita de aceasta oportunitate.

“In industria textila are loc un proces de reorganizare care ar putea permite inclusiv Romaniei sa castige un procent mai mare din aceasta piata daca ar profita. In acest context, sunt importante cunoasterea si educatia, iar investitorii sunt reticenti cand vine vorba de investitii in domenii pe care nu le stapanesc sau nu le inteleg pe deplin. Avantajele si profitabilitatea imprimarii digitale nu sunt intocmai constientizate. Producatorii romani amana sa mearga in aceasta directie, dar asteptarea nu este cea mai buna strategie in acest moment, cand ar putea avea sansa de a remodela situatia economica”, spune Giovani.

Romania se aliniaza tarilor din estul Europei la capitolul tehnologiei de sublimarea si Direct-to-Garment (printare digitala pe poliester si amestecuri de bumbac, in special pe tricouri si alte obiecte promotionale), insa in ceea ce priveste Direct-to-Fabric, daca nu vor exista investitii in tehnologie si infrastructura in urmatorii 5 ani, distanta dintre tara noastra si Turcia, Italia, Franta, Portugalia sau Polonia va fi prea mare pentru a putea fi recuperata. “In acest moment se fac foarte putine investitii in imprimarea pe tesatura naturala, chiar daca Romania are know-how si oameni competenti in industrie”, considera seful Epson.

Cum poti printa direct pe tesatura

Direct-To-Fabric inseamna imprimare direct pe tesatura si reprezinta un progres al companiilor ce activeaza in acest domeniu. De ani buni se printeaza digital tricouri si obiecte promotionale, insa procesul era conditionat pentru anumite materiale (poliester si amestecuri de bumbac). Noua tehnologie aplica direct cerneala pe fibra textila naturala, care trebuie insa pregatita in prealabil cu un tratament care sa ii permita cernelii sa patrunda in fibra si sa ramana fixata de ea. Odata ce se imprima, tesatura trebuie tratata cu aburi si spalata, deci ciclul de productie este mai complex. Din punct de vedere al calitatii, vitezei si beneficiilor aduse fata de abordarea traditionala, functioneaza perfect, motiv pentru care tot mai multi designeri prefera aceasta varianta.

Cand vine vorba de investitii in tehnologii de DTF, seful Epson clarifica: este vorba de productie industriala si milioane de metri patrati printati. O astfel de imprimanta poate costa cel putin 500.000 de euro. Cu solutiile necesare preimprimarii si postpring-ului, tehnologia digitala necesita intre 1,5 si 2 milioane de euro.

Vanzari Epson

Producatorul a vandut solutii de digital printing DTF in tari europene precum Italia, Turcia, Italia, Portugalia, Polonia, insa cele mai mari pentru divizia de printing digital Epson sunt cele asiatice, China, India, Japonia, Bangladesh, iar apoi America Latina.

In opinia sefului Epson, piata cea mai promitatoare pare Turcia, cel mai mare producator din Europa, mai ales pe zona de decoratiuni interioare, in timp ce pe zona de fashion Italia are cel mai mare potential. 75% din productia din regiunea Como este de imprimare digitala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri