Bucurestenii pun mai mult pret pe brand, in comparatie cu restul consumatorilor de fashion din tara, pretul este principalul criteriu pentru consumatori atunci cand aleg magazinul online de fashion, iar 30% mai multe experiente digitale in magazinele de fashion din Romania fata de anul trecut. Acestea sunt principalele concluzii ale studiului Digital Fashion Consumer Trends.

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie pe 21 mai. Sub deviza „Fashion Upgrade”, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, aici.

Consumatorii de fashion din Romania prefera produsele care au un raport bun calitate-pret, mai ales daca se regasesc pe raftul ofertelor speciale, arata studiu MKOR Consulting.

Atunci cand aleg un articol vestimentar, consumatorii romani tin cont in primul rand de raportul calitate-pret (4,63 puncte din 5), urmat apoi de preferintele personale, fara a pune accent pe brand (4,13 puncte din 5).

Consumatorii care cumpara imbracaminte, incaltaminte si accesorii tin cont in primul rand de preferintele personale (4,16 puncte) si mai putin in functie de eticheta pe care o poarta (3,83 puncte). Spre deosebire de restul consumatorilor romani, bucurestenii pun mai mult pret pe brand. Cand merg la shopping, pentru ei conteaza mai mult ca hainele sa fie de marca (3,90 puncte), chiar in detrimentul gusturilor personale (3,88 puncte).

Citeste si:
40% dintre romani aloca peste 300 de lei lunar pentru haine
Romanii iubesc moda: mai bine...

In mediul online, principalul criteriu de departajare pentru consumatorii romani de fashion atunci cand decid sa cumpere dintr-un magazin de imbracaminte virtual il reprezinta pretul final.

Principalele trei criterii in selectia magazinului de unde isi fac cumparaturile sunt de natura financiara: 52% dintre cei care cumpara articole de fashion din online cauta magazine care ofera promotii, 42% cauta preturi reduse in magazinele fizice, iar 37% cumpara online daca transportul este gratuit.

Calitatea produselor si brandurile puse la dispozitie reprezinta abia al patrulea criteriu de care tin cont consumatorii atunci cand aleg un magazin de fashion online si care este important pentru 32% dintre cumparatorii de imbracaminte, incaltaminte si accesorii.

75% dintre consumatori folosesc smartphone-ul in sesiunile de cumparaturi, inregistrand astfel o crestere de 8 procente in comparatie cu anul trecut. Cei mai multi dintre consumatori, atunci cand se afla in magazinele fizice, cauta cu ajutorul telefonului oferte speciale (40%) sau compara produsele similare si preturile acestora cu cele ale competitorilor (37%).

Glami.ro, motorul de cautare...

„Cea mai mare provocare a retailerilor ramane asadar crearea unei simbioze intre mediul online si cel offline, iar tehnologiile digitale (oglinzi digitale in-store sau inteligenta artificiala pentru magazinele online) sunt cele care pot oferi raspunsul atat pentru nevoile consumatorilor dar si pentru cele ale retailerilor”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Studiul „Digital Fashion Consumer Trends" a fost realizat de agentia de cercetare de piata MKOR Consulting in perioada septembrie-octombrie 2018, pe un esantion de 1,067 respondenti cu varste cuprinse intre 18-54 ani, reprezentativ national pe criterii de gen, varsta si distributie regionala.

MKOR Consulting este o agentie de cercetare de piata inovativa, care combina experienta practica in afaceri, know-how-ul la nivel MBA si expertiza de top pentru a oferi o intelegere aprofundata a mediului de business. In activitatea sa, MKOR Consulting acopera toate tipurile de cercetare si ofera o flexibilitate crescuta clientilor sai, cu scopul intelegerii si livrarii celor mai detaliate perspective asupra pietei.

MKOR Consulting este fondat de catre Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 12 ani de experienta in marketing si cercetare de piata. Corina are titlul de MBA, obtinut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizatii in calitate de manager de marketing si PR si a initiat mai multe proiecte antreprenoriale.

Citeste si:
Peek & Cloppenburg deschide cel mai mare magazin din vestul tarii
Peek & Cloppenburg deschide...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
STUDIU: 97% din consumul local de fashion provine din importuri