In concediul de maternitate, o contabila a facut tortul dorit de fiul ei. De aici a inceput afacerea de un milion de lei, cu 40 de torturi pe saptamana, realizate de sase angajati intr-un laborator din zona Piata Iancului din Capitala. Sweet Ela este businessul Cristinei Voicu, care a renuntat la meseria de economist si s-a apucat sa reinventeze retetele mamei si bunicii si sa le faca cunoscute.

In primavara anului 2009, pentru ca pe piata nu exista ceea ce fiul ei voia pentru aniversarea sa, Cristina s-a apucat sa faca singura tortul mult dorit de Mihnea, cu o figurina Mario Bros, din celebrul joc video. O saptamana a durat fabricarea tortului pentru circa 40 de persoane, realizat pe doua etaje, unde trona figurina mult asteptata. De aici a inceput totul.

Rudele, prietenii si prietenii prietenilor au inceput sa ii comande torturi, iar timpul de realizare pentru un tort s-a redus la doua zile. Activitatea a devenit, insa, neincapatoare pentru mica ei bucatarie, dotata cu strictul necesar pentru o mama aflata la acea vreme in concediu postnatal. Asa ca, in 2010, a deschis primul laborator, a angajat un ajutor si a cumparat cele necesare pentru afacerea Sweet Ela, in care a investit 15.000 de euro, bani imprumutati de la rude, prieteni si banca.

De la scobitori si frigarui, folosite la primele torturi ca instrumente pentru decor, Cristina a cumparat aparatura necesara pentru torturile pe care le gandea pentru clienti, inspirate din invitatii de nunta sau botez si discutiile cu clientii.

Astfel, a renuntat la meseria de economist, incurajata de sotul ei, si s-a dedicat, in primii ani, torturilor cu un etaj, doua sau trei, cu creme de capsuni sau ciocolata, cu bezea sau martipan, din retete preluate de la mama si bunica ei, reimprospatate sau reinventate, pentru a se apropia de gustul dorit in prezent de clienti. Pana acum, Cristina nu a facut cursuri de patiserie, invatand singura, din greseli si din videoclipurile vizionate pe Internet.

Din vorba-n vorba in laboratorul Sweet Ela

A deschis laboratorul in luna februarie a anului 2010 si abia prin vara a inceput sa fie cunoscuta. Lumea a aflat de ea mai mult din vorba-n vorba. „Nu mi-am facut publicitate la vremea respectiva, pentru ca nu aveam bani de asa ceva. Am recurs la bartere cu niste reviste. Acolo m-a mai vazut lumea si mi-am facut site-ul, unde imi puneam poze cu ceea ce lucram. Cum faceam ceva, cum urcam pe site. Practic, businessul a crescut organic, din vorba-n vorba”, povesteste Cristina.

Acum, situatia este similara. Desi investeste lunar circa 700 de euro in reclamele de pe social media, majoritatea clientilor vin pentru ca au gustat produsele ei la altii.

Cu o afacere in crestere, antreprenoarea a inceput sa angajeze personal pana in 2016, dar nu mai avea loc in spatiul de 35 de metri patrati, asa ca s-a mutat intr-un spatiu de 250 de metri patrati, unde incapeau toti cei 20 de angajati. Ceea ce parea a fi o evolutie a afacerii: mai multi angajati, mai multe comenzi, mai multe produse realizate, s-a dovedit a fi o problema. „Atunci cand aveam foarte multi angajati, calitatea produsului final a inceput sa se deterioreze, nu numai la partea de decor, unde apareau greseli saptamanal, nume gresite, detalii gresite fata de ceea ce ne oferea clientul, dar si in ceea ce priveste calitatea gustului”, povesteste Cristina.

Antreprenoarea a decis atunci sa pastreze in echipa doar oamenii care voiau intr-adevar sa fie acolo. Si au ramas doar sase angajati. In prezent, numarul este acelasi, iar Cristina are timp sa verifice in continuare tot ce pleaca din laborator.

In 2017, echipa de sase oameni s-a mutat intr-o casa de pe strada Gheorghe Pop de Basesti, la numarul 57, unde o camera a fost dedicata cofetariei, deschisa in luna mai a anului 2018. Acum, clientii vin si cumpara prajituri si felii de tort la bucata, iar in vitrina sunt prajituri realizate pe modelul blat si crema, cu fistic, caramel sarat sau lime si busuioc, la pretul de 6 lei. Cunoscuta prajitura Pavlova are si ea un loc in vitrina si costa 18 lei.

Torturi de un milion de lei

In extrasezon de evenimente, Sweet Ela face, in medie, 20 de torturi pe saptamana. Numarul acestora se dubleaza in sezon. Astfel, a ajuns sa faca torturi de peste 1 milion de lei, in 2018, iar anul acesta estimeaza afaceri de peste 1,2 milioane de lei. In primele trei luni, cofetaria a inregistrat, lunar, vanzari de circa 30.000 de lei. Aproape 200 de clienti trec, lunar, pragul cofetariei si cheltuie circa 130 de lei.

Anul acesta, Cristina are in plan sa lanseze un magazin online. „Vrem sa anuntam in piata existenta prajiturilor noastre, nu numai a torturilor si ne-am gandit sa facem un shop online. Avand in vedere lipsa de personal, am zis ca pana sa ajungem intr-un mall, sa incercam varianta de shop online, mai ales ca toti marii retaileri si-au facut si varianta de shop online si merge bine pe zona de mancare”, spune Cristina.

Sursa foto: Facebook Sweet Ela

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri