AirHelp, organizatie care se ocupa de drepturile pasagerilor, a lansat topul anual care evalueaza companiile aeriene si aeroporturile din toata lumea. Qatar Airlines, câstigatorul din 2018, se mentine pe primul loc, în timp ce Tarom este pe locul 55. Aeroportul Hamad International se mentine si în 2019 pe primul loc, pe când Aeroportul Henri Coanda din Otopeni este pe locul 129.

Cea mai bine cotata companie aeriana in clasamentul AirHelp pe 2019 este Qatar Airways, lider si in 2018, datorita punctualitatii si coerentei in procesarea eficienta a reclamatiilor. In ceea ce priveste restul clasatelor, s-a constatat o schimbare majora, pozitiile 2, 3, 4 si 5 fiind ocupate de American Airlines, Aeromexico, SAS Scandinavian Airlines si Qantas, datorita imbunatatirii semnificative, in principal, a serviciilor de procesare a reclamatiilor si a punctualitatii.

Tarom se situeaza pe pozitia 55 (fata de 49 in 2018) din 72 de operatori la nivel international. Compania aeriana a obtinut 8 pentru calitatea serviciilor (fiind printre primele clasate din acest punct de vedere), 7,3 pentru punctualitate si doar 3,9 pentru procesarea cererilor de despagubire solicitate de catre pasageri (la acest capitol fiind printre companiile aeriene cu cel mai mic scor).

Cele mai bune companii aeriene din Romania, dupa numarul total de decolari efectuate din Romania, sunt Austrian Airlines, Turkish Airlines si LOT Polish Airlines.

In timp ce primii cinci operatori aerieni au inregistrat rezultate bune la capitolul servicii pentru pasageri, precum gestionarea reclamatiilor si punctualitatea, mai multe dintre companiile aeriene cu cele mai scazute ratinguri, printre care Ryanair, Korean Air, EasyJet si Thomas Cook Airlines, au "excelat" in ultimul an in a-si dezamagi pasagerii. De exemplu, personalul companiei Ryanair a intrat in greva cauzand intarzieri sau anulari ale zborurilor, ulterior refuzand sa plateasca compensatiile legale datorate pasagerilor, conform directivei europene in vigoare. De aici si clasari slabe in clasamentul AirHelp.

Citeste si:
Omniasig asigura din nou flota Tarom
Omniasig asigura din nou...

"AirHelp Score 2019 demonstreaza ca punctualitatea si rapiditatea in rezolvarea reclamatiilor pasagerilor este in stransa legatura cu gradul sporit de satisfactie al acestora. Trebuie sa tinem cont de faptul ca astazi avem un nou tip de calator: mai educat, din ce in ce mai constient de nevoile si drepturile sale si mult mai capabil sa aleaga intre oferte nenumaratilor transportatori aerieni. Aceasta inseamna ca si acei operatori care nu isi pot mentine punctualitatea au sansa de a-si pastra pasagerii oferind servicii bune dupa zbor. Studiul nostru arata ca, in aceasta piata extrem de competitiva, companiile aeriene care pun pasagerii pe primul loc castiga increderea acestora", a declarat Henrik Zillmer, directorul companiei si co-fondatorul AirHelp.

Cele mai bune aeroporturi din lume

Dintre cele 132 de aeroporturi analizate, pasagerii au beneficiat de cea mai buna experienta in Aeroportul International Hamad, Aeroportul International Tokyo-Haneda si Aeroportul International Atena. Acestea s-au clasat pe primele locuri inca de la primul clasament realizat de AirHelp.

Aeroportul Eindhoven, Aeroportul International Kuwait si Aeroportul Portela din Lisabona s-au plasat pe ultimele 3 locuri in acest an.

Toate aeroporturile au fost evaluate pe baza punctualitatii (60%), a calitatii serviciilor oferite (20%), respectiv optiunilor de masa si de cumparaturi (20%).

Citeste si:
Noi autorizatii pentru calea ferata Gara de Nord-Otopeni
A fost semnata autorizatia de...

Aeroportul International Henri Coanda Otopeni, principalul aeroport al Romaniei, a fost clasat pe locul 129 din 132 (fata de 116 din 141 in 2018). Otopeni a obtinut 6 puncte la punctualitate, 6,1 la calitatea serviciilor si 6 punte la calitatea serviciilor de vanzare cu amanuntul, scorul total fiind de 6,03.

Pentru a determina clasarea companiilor aeriene, AirHelp le evalueaza tinand cont de urmatorii indicatori: rapiditatea in procesarea reclamatiilor, punctualitatea si calitatea serviciilor oferite. Clasarea aeroporturilor este determinata de punctualitate, care reprezinta 60% din punctaj, calitatea serviciilor, 20% si calitatea spatiului de retail (atat pentru zona de mancare cat si pentru shopping), 20%.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Fisuri la aeronave Boeing 737 NG. Tarom ar trebui sa verifice flota