Generatia millennials, fenomenul digitalizarii, industria 4.0 si productia din China sunt principalele trenduri din piata de fashion identificate de compania franceza Lectra, a declarat Holger Max-Lang, presedintele Lectra pentru Europa de Nord, Europa de Est si Orientul Mijlociu, in cadrul conferintei Fashion Route, organizata de wall-street.ro.

“Millennilans sunt un tip special de consumatori, ei au mereu un smartphone in mana. Este o generatia care face cercetare dimineata, se hotarasc si comanda la pranz si vor produsul livrat a doua zi. Aceasta este o generatie dornica de individualizare si personalizare, care tine la mediul inconjurator. Din punct de vedere comercial, ei sunt cel mai mare grup de consumatori, circa doua miliarde de oameni, la nivel global. Este anticipat ca in anul 2020, 40% din vanzarile din retail sa fie generate de millennials, ceea ce e remarcabil”, spune Holger Max-Lang.

Alte megatrenduri identificate de companie sunt digitalizarea si industria 4.0.

“Digitalizarea nu este un trend nou, a inceput de mult timp. Acum este peste tot. Urmatorul pas este industria 4.0, inventata in Germania in urma cu zece ani. In fashion suntem departe de a avea o industrie 4.0. In industria 4.0, in orice moment al procesului de productie, poti interactiona, poti modifica si poti adapta volumul de productie la nevoile individuale”, adauga reprezentantul Lectra.

Mai mult, piata chineza a ajuns sa reprezinte o provocare pentru europeni si americani, sustine Holger Max-Lang.

“China, 1,4 miliarde de oameni – al treilea megatrend. China a devenit un punct de referinta pentru digitalizare. Este nevoie de mult efort din partea europenilor si a americanilor sa ajunga la nivelul Chinei. China are o piata domestica foarte interesanta: 1,4 miliarde de oameni consuma branduri de fashion, o parte dintre ele foarte scumpe, care nu sunt vandute in Europa sau Statele Unite”, a declarat acesta.

Reprezentantul Lectra atrage atentia ca industria de moda din Europa incepe sa aiba mai multe probleme.

„Industria fashion din Europa este in criza. Nu este o saptamana in care branduri faimoase sa nu isi anunte insolventa sau sa nu anunte ca trebuie sa concedieze personal sau sa nu trimita mesaje ca oamenii din firme nu mai castiga bani. Au probleme si trebuie sa isi regandeasca modelul de business. Cand brandurile au probleme, si distribuitorii si producatorii au probleme”, a spus Holger Max-Lang.

Sursa foto: Mircea Dragos

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri