Piata de consum continua sa creasca, desi ritmul de crestere s-a temperat, comparativ cu anii anteriori, potrivit unui studiu realizat de Market Opportunity Research (MKOR). Reprezentantii pietei de fashion online si offline explica, in cadrul conferintei Fashion Route, organizata de wall-street.ro, motivele pentru care cresterea s-a domolit.

Sorin Ioan Blaga, general manager Liebrecht and wooD Romania, sustine ca temperarea cresterii era asteptata.

“Double digit growth pentru atatia ani este deja senzational. Faptul ca in Romania am crescut mai repede decat normal in anumite zone e ok, suntem in dezvoltare, in viteza. Eu cred ca e normal sa se tempereze. Nu e cazul doar in industria de fashion, e valabil in orice industrie. E normal sa stam intr-o zona in care cresterea poate fi controlata. (…) Cred ca este o normalitate sa stam in zona asta de crestere”, a declarat Blaga.

Ioana Oprea, marketing manager Glami.ro, mentioneaza ca piata a ajuns la un nivel de maturizare.

“Piata de retail din Romania a ajuns intr-un stadiu de maturizare, e normal ca ritmul de crestere sa nu mai fie atat de activ. De asemenea, cred ca si consumatorii s-au educat si s-au obisnuit cu ceea ce inseamna mediul de e-commerce, iar trendurile arata lucrurile astea”, spune Oprea.

Catalin Rosca, country manager C&A Romania, evidentiaza faptul ca piata de retail din Romania a fost in expansiune in ultimii ani, migrand spre orase mai mici.

“Piata romaneasca, in ultimii ani, a fost ceva spectaculos, probabil a fost dificil de inteles pentru multi care sunt din afara. Mie imi e greu sa explic managementului din Germania ce se intampla aici. Ultimii ani s-au concretizat in expansiuni masive ale retailerilor in Romania, in special ale discounterilor, care, de anul trecut, incep sa se aseze, chiar daca ei au mers catre orase mici, unde, pentru retailerii mari, asa cum suntem si noi, e greu sa intri pe piata, pentru ca nu avem o plaja larga de clienti. (…) Acum ne echilibram, ne maturizam, suntem la un moment de rascruce sa vedem ce facem noi, ceilalti, sa vedem daca putem merge in orase mai mici”, a spus Rosca.

Mai mult, si filiala romaneasca a Answear a intampinat dificultati in a explica comportamentul de consum de pe plan local, a declarat Raluca Radu, country manager Answear.ro.

"Si noua ne este foarte dificil sa le explicam celor de la Answear, prezenti in mai multe tari, cosul mediu de fashion din Romania, nu doar offline. Se pare ca noi, in Romania, cheltuim mai mult pe imbracaminte si incaltaminte decat Polonia si Cehia. O alta particularitate este ca noi cumparam haine pe credit. Urmeaza sa introducem plata cu cardul in rate pe Answear si le-am aratat cu studii de piata ca exista potential pentru asa ceva, cei din Polonia au fost surprinsi. Eu cred ca e o dovada a maturizarii pietei si a cresterii nivelului de trai", spune Radu.

Evie Filissiadi, general manager Marks&Spencer Romania, pune accentul pe schimbarea comportamentului de consum al clientilor.

“Cred ca (n.r. incetinirea cresterii) este ceva la care ne asteptam cu totii. Piata s-a maturizat si trebuie sa intelegem ca si clientii s-au maturizat. In trecut, cumparatorii voiau sa achizitioneze ceva frumos, ceva nou. Acum, clientii s-au schimbat, se uita la calitate, la pret, vor cea mai buna oferta”, a spus Filissiadi.

Sursa foto: Mircea Dragos

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri