UPDATE: Natura a anuntat oficial fuziunea cu Avon Products prin tranzactionarea intregului volum de actiuni, creeand astfel cea de-a patra cea mai mare companie de cosmetice din lume.

"Asocierea pune bazele unei companii globale in domeniul frumusetii si atingerea unor noi standarde de inovatie la nivelul portofoliului de produse, o prezenta multi-channel si un contact direct cu consumatorii. Compania isi va mentine pozitia de top pe piata de vanzari directe cu ajutorul unei echipe de peste 6,3 milioane de consultanti si reprezentanti Avon si Natura, un numar de 3.200 de magazine la nivel global, precum si o prezenta digitala extinsa. Veniturile brute anuale ale noului grup sunt estimate la peste 10 miliarde de dolari, cu 40.000 de angajati si prezenta in 100 de tari.

Puternic unit prin brandurile iconice, pasiunea comuna pentru vanzarile directe si resursele omnichannel, grupul extins isi va pune produsele la dispozitia a peste 200 de milioane de consumatori din intreaga lume, oricand, oriunde, in fiecare zi. Prin includerea marcii Avon intr-un portofoliu care include deja Natura, The Body Shop si Aesop, Natura & Co isi va spori capacitatea de a raspunde diferitelor profiluri de consumatori si canale de distributie si de a se extinde in noi zone geografice", se arata intr-un comunicat Natura & Avon.

Jan Zijderveld, CEO+ul Avon, a declarat: "Aceasta fuziune este inceputul unui nou capitol de succes in istoria de 130 de ani a companiei. Este unul dintre pilonii strategiei noastre „Open Up Avon” si credem ca ne va permite sa ne acceleram in mod semnificativ cresterea si sa ne extindem in continuare in mediul online. In ultimul an, am inceput un proces de transformare pentru a consolida competitivitatea companiei, reinnoind accentul pus pe Ea, Reprezentantul nostru, simplificand operatiunile noastre si modernizand, digitalizand marca noastra. Impreuna cu Natura, vom avea acces sporit la inovatie si la un portofoliu de produse, la platforme digitale mai puternice, precum si date si instrumente imbunatatite pentru Reprezentanti, care sa stimuleze cresterea economica si sa sporeasca valoarea pentru actionari. Mai mult, cu sprijinul Natura, vom continua sa investim in tehnologii de varf pentru a spori capacitatile noastre digitale si productivitatea Reprezentantilor nostri. Grupul nou creat ne va permite sa ne deservim mai bine milioanele de Reprezentanti, impulsionand prezenta internationala AVON cu acelasi angajament ferm de a imbunatati experienta si castigurile femeilor.”

Andreea Moldovan, General Manager AVON SEE, afirma: “Pentru Avon Romania, aceasta fuziune deschide noi oportunitati consumatorilor si Reprezentantilor nostri. Vorbim in special despre accesul la un portofoliu extins de produse inovatoare, dar si la instrumente digitale de ultima generatie care ne vor ajuta sa acceleram implementarea strategiei OPEN Up si ritmul de crestere in online. Este inceputul unei noi ere si impreuna cu echipa pe care o conduc suntem entuziasmati sa continuam misiunea noastra de a schimba lumea prin frumusete, de data asta si mai puternici, alaturi de Natura & Co.”

Natura & Co estimeaza ca aceasta fuziune sa genereze obiective financiare estimate intre 150 de milioane USD si 250 de milioane USD anual, dintre care unele vor fi reinvestite pentru a spori resursele in digital si in social selling, in cercetare si dezvoltare, in initiative de brand si in cresterea amprentei geografice a Grupului.

Ca parte a acestei tranzactii, a fost creata o noua companie, un holding brazilian, Natura Holding S.A. Pe baza ratei de schimb fixe de 0,300 de actiuni Natura Holding pentru fiecare actiune AVON, actionarii Natura & Co vor detine aproximativ 76% din compania mixta, in timp ce actionarii comuni ai Avon vor detine aproximativ 24%.

La finalizarea tranzactiei, Consiliul de Administratie al companiei mixte va avea 13 membri, dintre care 3 vor fi desemnati de Avon. Tranzactia ramane supusa conditiilor uzuale de incheiere a unei tranzactii, inclusiv aprobarii de catre actionarii Natura & Co si actionarii Avon, precum si de autoritatile antitrust din Brazilia si din alte jurisdictii. Incheierea tranzactiei este preconizata la inceputul anului 2020.

Ieri, presa internationala relata ca Natura Cosmeticos, companie braziliana care detine lantul The Body Shop, a ajuns la un acord pentru preluarea Avon Products, in urma unei tranzactii pe baza de schimb de actiuni care evalueaza producatorul american de cosmetice la peste doua miliarde dolari, potrivit Financial Times care citeaza surse din apropierea acestei tranzactii.

La finalul tranzactiei, Natura Cosmeticos va detine 76% din grupul combinat, iar restul titlurilor vor fi detinute de actionarii Avon, sustine Financial Times, potrivit Agerpres. Tranzactia ar urma sa fie anuntata zilele urmatoare de catre cele doua companii.

In ultimii ani, Avon, compania care a lansat modelul de vanzari directe, a ramas in urma rivalilor care s-au adaptat mai rapid la o piata afectata de social media. Pe baza cotatiei inregistrata marti seara de actiunile Avon, compania americana are o valoare de piata de aproximativ 1,4 miliarde dolari, o istorie de peste 133 de ani si este cunoscuta ca fiind firma care a lansat vanzarile directe.

Natura crede ca poate relansa operatiunile companiei americane, iar prin aceasta preluarea, Natura va putea sa se extinda si mai mult pe plan international, in special in Asia, Europa si America Latina. Grupul brazilian a preluat The Body Shop in anul 2017 de la L'Oreal si intre timp s-a concentrat pe extinderea operatiunilor retailerului britanic la nivel global.

Citeste si:

    Industria produselor de infrumusetare trece printr-o perioda favorabila in conditiile in care milioane de adolescente cauta noi produse pe Instagram pe care le cumpara ulterior online sau de la magazinele traditionale.

    Sursa foto: Shutterstock/ Darios

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Andra Imbrea
    Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri