FAN Courier si Dedeman domina clasamentul Superbrands Romania, editia 2019, fiind pentru prima oara in istoria programului cand doua companii autohtone sunt fruntase. Jumatate din brandurile declarate eligibile pentru statutul Superbrands provin din industria bunurilor de larg consum, in clasament se mai regasesc companii care-si desfasoara activitatea prin intermediul platformelor online, iar in premiera in cadrul Superbrands sunt incluse serviciile de ridesharing.

BDR Associates anunta primele rezultate ale programuluiSuperbrands Romania, editia 2019, dupa jurizarea asigurata de 27 de experti din domenii reprezentative si respectiv cercetarea de piata derulata in parteneriat cu Ipsos, care au fost finalizate recent. Analiza rezultatelor jurizarii si cercetarii de piata arata ca 49% din brandurile declarate eligibile pentru statutul Superbrands in Romania provin din industria bunurilor de larg consum (FMCG), evidentiindu-se urmatoarele categorii: produse de ingrijire personala; dulciuri si gustari; lapte, produse lactate si inghetata; produse de ingrijire a locuintei si bere. Industria serviciilor reprezinta 13%, iar retailul non-food, 11% din total.

Rezultatele jurizarii si cercetarii au generat un clasament al primelor 15 Superbrands cu cele mai bune scoruri, in care, pentru al doilea an consecutiv, compania romaneasca FAN Courier se plaseaza pe primul loc. Cu un salt important fata de editia anterioara a programului, de sapte locuri, Dedeman se claseaza pe locul al doilea.

Este pentru prima oara in istoria de peste 12 ani a Programelor Superbrands in Romania, cand doua branduri autohtone, create de antreprenori romani, devin liderii unei editii. Pe urmatoarele locuri in clasament se situeaza: Visa, Mastercard, Netflix, olx.ro, Ariel, eMag, Ikea, KFC, Borsec, Yves Rocher, Decathlon, Mercedes-Benz, Strongbow.

Rezultatul acestei editii consolideaza cateva tendinte din anii trecuti si marcheaza o etapa noua pentru categorii inovatoare, dupa cum urmeaza:

Diversificarea industriilor reprezentate de primele 15 branduri

Daca in 2015 industria bunurilor de larg consum (alimentare si nealimentare) avea o reprezentare majoritara - sapte branduri din primele 15 - in 2017 si 2019 numarul acestor branduri s-a redus la mai putin de jumatate. In editia curenta se mentin in clasamentul primelor 15 brandurile Ariel, Borsec si Strongbow, dar apar si alte noi categorii in preferintele consumatorilor. Este un semn al rafinarii comportamentului publicului, al faptului ca nivelul de consum a trecut intr-o etapa superioara, mai sofisticata, odata cu diversificarea stilului de viata al romanilor.

Expansiunea mediului digital in viata de zi cu zi a romanilor

Trei branduri din primele 15 clasate isi desfasoara activitatea majoritar sau exclusiv prin intermediul platformelor online: Netflix, olx.ro si eMag. Mai mult decat atat, elementul care uneste majoritatea brandurilor premiate in aceasta editie este ecosistemul eCommerce. Acesta aduce impreuna producatori, retaileri, firme de curierat si companii financiare, pentru a deservi mai bine nevoile consumatorilor.

Un brand introdus in aceasta editie reuseste performanta sa se claseze printre primele 5. Este vorba de Netflix, serviciul international de streaming online. Acest lucru indica interesul romanilor pentru platforme video on demand, care ruleaza filme, seriale, documentare sau muzica neintrerupte de publicitate, pe dispozitive conectate la internet.

Mijloacele moderne de plata aduc in prim plan branduri din industria serviciilor financiare

Companiile financiare, precum Visa si Mastercard, se claseaza intre primele patru branduri castigatoare in aceasta editie, facand dovada ca plata cu cardul (si nu numai) isi gaseste tot mai mult loc in activitatile noastre obisnuite, apropiind consumatorii de serviciile financiar-bancare si de jucatorii din domeniu.

Atentia acordata produselor si serviciilor locale

Patru branduri romanesti - FAN Courier, Dedeman, eMag si Borsec - capteaza atentia acordata de consumatori produselor si serviciilor locale, precum si disponibilitatea de a-si acorda girul acestora, in comparatie cu anii trecuti in care se manifesta preponderent fascinatia fata de brandurile internationale. Fan Courier a primit pentru al doilea an consecutiv evaluari exceptionale pe cele trei dimensiuni care contribuie la acordarea statutului de Superbands: incredere, leadership si dinamism.

Serviciile de ridesharing pentru prima oara in Superbrands in Romania

Intr-o lume aflata in continua miscare, mobilitatea reprezinta o caracteristica esentiala a stilului de viata modern, concurenta creand in general conditii mai bune pentru utilizatori. Serviciile de ridesharing propun o alternativa facila ca abordare (accesibila prin apasarea unui buton), prietenoasa cu mediul, prin optimizarea eficienta a parcului auto, brandul Uber raspunzand criteriilor Superbrands: calitate, incredere, diferentiere pe piata. Acesta este contextul prezentei, in premiera, a platformei Uber in aceasta editie a programului.

„Evaluarea juriului Superbrands si rezultatele cercetarii de piata, din acest an, ne ofera pentru prima oara viitorul. Concluziile reiesite sunt absolut remarcabile in privinta tendintelor din piata si, cel mai important, descrie profilul consumatorului din viitor, preferintele si valorile sale ferme, care vor defini fundamental, directiile de dezvoltare ale pietei, incotro sa ne indreptam. Cu alte cuvinte, Superbrands ne vorbeste astazi, despre viitor, devenind un barometru strategic pentru branduri si pentru elaborarea politicilor lor de marketing si comunicare, care pot fi castigatoare ” spune Catalina Rousseau, Country manager Superbrands Romania.

Lista brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand a fost obtinuta in baza metodologiei internationale Superbrands care cuprinde doua etape importante. In prima etapa, Consiliul Superbrands, alcatuit din 27 de specialisti in management, marketing, comunicare, media si branding, a asigurat selectia calitativa a listei de branduri, evaluand aproximativ 1.560 de branduri din peste 59 de categorii. Criteriile luate in considerare in procesul de selectie au fost reputatie, incredere, calitate si diferentiere pe piata. In urma acestei selectii, 819 de branduri calificate au fost incluse in cercetarea de piata, realizata de catre Superbrands Romania cu sprijinul Ipsos, pe un esantion reprezentativ de 1.500 de consumatori romani, la nivel urban. Lista completa a brandurilor desemnate Superbrands in editia actuala a programului va fi publicata in cartea Superbrands Romania, 2019.

Prezenta in Romania din 2005, prin agentia de comunicare strategica si relatii publice BDR Associates, organizatia Superbrands dezvolta programe dedicate pietei romanesti si culturii de branding locale. Programele derulate pana acum, care includ sase editii Consumer Superbrands (2006, 2010, 2012, 2013, 2015, 2017) si doua editii Business Superbrands (2007 si 2008), au oferit peste 300 de modele de succes in branding si comunicare. Programele Superbrands in Romania au reunit, de-a lungul timpului, in Consiliul de Onoare Superbrands, peste 200 de personalitati si lideri de opinie din diferite domenii de activitate, specialisti si profesionisti in management, marketing, comunicare, branding, media si alte sectoare relevante.

Fondata in 1995, agentia de comunicare strategica si relatii publice BDR Associates este partenerul exclusiv in Romania al Hill + Knowlton Strategies, parte a Grupului WPP, unul dintre cele mai mari grupuri internationale de comunicare din lume. BDR Associates si-a extins activitatea in alte piete, incepand cu 2002, cand a deschis prima agentie de comunicare in Republica Moldova. BDR Associates asigura servicii de comunicare strategica, public affairs si managementul crizei, traininguri specializate, comunicare corporatista, branding, evenimente, dezvoltare creativa, digital PR, proiecte EU, monitorizari specifice si analize sectoriale, alte servicii pentru companii multinationale sau antreprenoriale, institutii internationale sau neguvernamentale, alte categorii de clienti, dezvoltand in ani parteneriate strategice cu diverse companii de consultanta din Europa si din alte zone, devenind astfel o agentie lider al pietei de comunicare din regiune.

Grupul international de origine franceza Ipsos ocupa numarul 3 global in domeniul cercetarii de piata, este listat la Bursa din Paris si este prezent in 89 de tari. In Romania, grupul Ipsos isi desfasoara activitatea prin doua entitati, Ipsos Romania si Ipsos Interactive Services si are peste 1.000 de angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri