In zona livrarilor la domiciliu, una dintre cele mai interesante provocari pentru clienti, furnizori si livratori deopotriva, o reprezinta gestionarea comenzilor de marfa grea. Desi pare un truism, acolo unde exista o provocare, exista si oportunitatea de a acoperi o nevoie existenta in piata – ceea ce Gebruder Weiss Romania isi propune prin lansarea noului sau serviciu B2C.

Experienta internationala, adaptare la nevoile locale

Din partea unui business axat pe logistica si curierat, mutarea spre deservirea clientului final reprezinta o decizie atent cantarita si asumata atat din perspectiva beneficiilor potentiale, cat si a riscurilor implicate. Totodata, intr-o piata care tinde tot mai mult spre digitalizare, inclinatia naturala a clientului spre a obtine cel mai mare grad de confort nu poate fi ignorata – avand de castigat aceia care identifica cat mai rapid solutiile care se pliaza pe nevoile existente.

In calitate de director general al Gebruder Weiss Romania, companie de logistica full-service cu o existenta de 25 de ani pe piata locala, Viorel Leca prezinta cateva dintre aspectele complexe ale deciziei de a pune bazele unui serviciu specializat in livrarea marfurilor grele (de exemplu, mobila si electrocasnice mari) catre clientul final. „GW nu isi doreste sa intre pe curierat de colete mici, ci pe zona pozitionata inspre livrarile de tip cargo”, declara acesta.

Livrarile tip cargo au un alt specific – spre exemplu, automatizarea este doar partiala, este necesara manipularea cu paleti, predominant manuala, precum si optimizarea incarcarii pe fiecare transport. Pe partea de IT, este nevoie de solutii integrate, de adaptari ale software-ului, iar pe partea operationala, de capacitati bine dimensionate ale liniilor de distributie, de masini corespunzatoare pentru livrari si de o repozitionare a mentalitatii celor care ofera acest serviciu.

Alte doua provocari locale greu de gestionat si care aduc cu sine probleme de rentabilitate sunt plata cash la livrare si rata mare de retur din piata. „Specificul pietei din Romania, si probabil si al acelora din regiune, este ca trebuie sa lucrezi cu cash, spre deosebire de Austria sau Cehia” (Viorel Leca). Iar aici intervin multiple riscuri: pentru plata cash, soferul trebuie sa respecte un anumit protocol de depunere a banilor la banca, care ii aduce un stres operational suplimentar, iar in cazul retururilor, marfa poate ajunge inapoi la furnizor deteriorata din cauza manipularii si este generat un cost de transport suplimentar.

In plus, asteptarile clientilor includ livrarea intr-un anumit interval orar, precum si transportarea comenzilor pana la usa – ambele aspecte deficitare in momentul actual.

Construirea unui serviciu eficient

Pornind de la acest tablou al provocarilor din piata locala, GW Romania lucreaza activ alaturi de partenerii sai la eficientizarea serviciului, mizand pe implementarea feedbackului constructiv. Solutiile vin odata cu maturizarea pietei, la care toti factorii implicati trebuie sa inteleaga ca au de castigat din reasezarea anumitor aspecte.

Gradul mare de permisivitate pentru plata cash ofera un beneficiu imediat din perspectiva vanzarilor, dar pe termen lung este nevoie de o incurajare a platii cu cardul, care va aduce cu sine si o reducere a ratei de retur, prin responsabilizarea clientului final. Daca pentru furnizori si livratori beneficiile sunt clare, clientul final va observa impactul in timp – fiind vorba despre o imbunatatire a serviciului de livrare, direct proportionala cu rentabilitatea acestuia.

Fiind vorba despre un tip de curierat de nisa, axat pe marfuri de peste 25 kg, GW are in vedere dezvoltarea etapizata a mai multor componente ale acestuia. Dupa eficientizarea serviciului, care consta in livrarea conform asteptarilor clientului final, se va lucra la preluarea ambalajelor si a electrocasnicelor vechi si reciclarea acestora, dar si la adaugarea unor servicii suplimentare cu valoare adaugata. Scopul este crearea unei experiente cat mai placute pentru client, prin eliminarea surselor de stres. Un prim pas este faptul ca exista intotdeauna 2 livratori, care au capacitatea de a livra marfa acolo unde se doreste, la momentul in care se doreste de catre beneficiar. Dintre aspectele care trebuie in continuare ameliorate, demn de mentionat este educarea continua a persoanelor care efectueaza transportul – de multe ori soferii – pentru ca si acestia sa se plieze pe asteptarile clientilor.

Despre Gebruder Weiss Romania

Prezenta in Romania inca din anul 1994, GW aniverseaza 25 de ani de experienta pe piata locala. Bazandu-se pe o infrastructura nationala cu 9 hub-uri logistice in Bucuresti, Arad, Sibiu, Cluj, Bacau, Brasov, Constanta, Oradea si Craiova, GW ofera solutii logistice inteligente pentru clientii sai si asigura servicii flexibile de distributie prin transport rutier, feroviar, aerian si maritim. Din 2018, compania a lansat in Romania si un serviciu de livrari la domiciliu, axat pe comenzile de marfa tip cargo.

Departament Marketing & Comunicare

T. 40.372.678.500

office.ro@gw-world.com

www.gw-world.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri