Astfel, cel mai mare retailer de mobila din lume isi schimba radical modelul de business de la deplasarea clientilor in magazine fizice, cele mai multe aflate in zone limitrofe ale marilor metropole, la comoditatea si flexibilitatea cumparaturilor cu telefonul mobil.
Dupa ce introduc masuratorile din casele lor in aplicatie si raspund la cateva intrebari referitoare la preferintele estetice si stilul de viata, clientii pot vizualiza produsele IKEA in casele lor folosind realitatea augmentata. Daca le place ce vad, acestia pot comanda produsele utilizand aplicatia de cumparaturi online.
“Este o experienta complet noua", a declarat, pentru Reuters, Barbara Martin Coppola, Chief Digital Officer la IKEA care a adaugat ca aplicatia combina experienta din magazin cu cea online.
In prima faza, aplicatia va fi testata in Franta si Olanda, iar pana la finalul anului, va fi accesibila in opt piete importante pentru IKEA, inclusiv Germania, Statele Unite si China.
IKEA a lansat initial o aplicatie de realitate augmentata in 2017, care le permitea clientilor sa vada cum ar arata in casele lor peste 2.000 de produse, dar care nu oferea posibilitatea de cumparare online.
Citeste si:
Magazine in centrul marilor orase
La inceputul lunii mai, IKEA a inaugurat in Paris si primul sau magazin din centrul unui oras, parte a unei strategii care vizeaza adaptarea grupului suedez la modificarea obiceiurilor de consum si la cresterea vanzarilor online. Magazinul se afla in districtul Madeleine, o destinatie populara pentru turisti si aproape de principalele atractii ale capitalei Frantei.
Ikea intentioneaza sa investeasca in urmatorii trei ani 400 de milioane de euro in Franta, ca parte a programului ce vizeaza construirea de noi magazine in centrele oraselor.
Romania, in asteptarea celui de-al doilea magazin
Desi nu exclud modelul magazinelor mai mici si centrale si in Romania, suedezii urmeaza sa lanseaze in aceasta vara tot un magazin 'traditional" IKEA. Noua locatie va fi cel mai mare magazin din Europa de Sud-Est, cu o suprafata de 37.000 de m.p.
Citeste si:
Acesta va avea si un restaurant de 550 de locuri si 2.000 de metri patrati, precum si spatii logistice si de depozitare. Mai mult, un Customer Service Center, conceput pentru a raspunde clientilor din toata tara, va fi integrat in magazin.
IKEA a intrat in Romania in 2007, prin deschiderea magazinului din zona comerciala Baneasa. Pana in luna martie 2010, acesta a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte din INGKA Group.
In anul financiar 2018 (1 septembrie 2017 – 31 august 2018), magazinul IKEA din Romania a fost vizitat de peste 3,2 milioane de oameni si 18 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul www.IKEA.ro.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: